Ga naar inhoud

[600S] zender gewist! maar komt telkens vanzelf terug

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ahoi!

waarschijnlijk een instelling die ik niet ken maar één van jullie wel hopelijk:

wanneer ik een bepaalde zender wis, dan komt ie na een tijdje terug met een ! ervoor in de kanalenlijst.

Hoe kan ik dit ongedaan maken ? (auto-search disabelen ofzo).

Waarschijnlijk is het een background service die de huidige transponder scant op "nieuwe" zenders ofzo.

werk met DM600PVD - Gemini 3.5

groeten,

marc

Geplaatst:

ik denk niet dat je dit kunt uitschakelen. elke keer dat je op een bepaalde frekwentie afstemt dan leest enigma alle zenders van deze frekwentie in, en hij vergelijkt deze met de gekende services. Nieuwe zenders worden automatisch aan de services toegevoegd, met een uitroepteken ervoor. En als er zenders van naam veranderd zijn dan wordt de nieuwe naam opgeslagen.

een zender wissen heeft dus niet zoveel zin, want elke keer dat je terug langs die frekwentie loopt komt die zender dus terug te voorschijn.

Ik meen dat je een zender in dreamboxedit kunt 'onzichtbaar' maken, door ergens een hidden attribuut op te zetten. Op die manier verdwijnt hij uit de lijst, en zal enigma hem ook niet terug toevoegen (want hij staat er nog in, hij wordt gewoon niet getoond).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Er zijn wel degelijk images die de optie hebben om de background scan uit te zetten, waaronder PLi Helenite: blauwe knop, Dreambox settings, Satellites & Transponders, Disable background scanning.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen