Ga naar inhoud


Triax 54cm voldoende voor intelsat 10-02 ontvangst?


sat87

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het ontvangen van de Intelsat 1grd west m.b.v. een Triax 54cm schotel? Volgens de footprint(Lyngsat) zou het signaal meer dan 52dbw zijn, en dus voldoende om met deze schotel in Nederland signalen te kunnen ontvangen. Ervaringen?

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt maar ik wil een kleintje(babydish) vast op deze positie plaatsen i.v.m. een groot aantal Hongaarse zenders (en via een switch schakelen).

Voor het normale tv kijken gebruik ik een aantal kleine schotels met switch, dit zapt lekker snel. De grotere schotels gebruik ik om voor mijn hobby echt zwakke signalen te vinden en feedhunting.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou succes gewenst met je regen reserve!!

 

pak toch een grotere schotel(als het mogelijk is) heb je ook meer regen reserve.

 

als je toch bepaalde signalen(???) van het betreffende sat ontvangt,en dan niet klagen bij het kleinste hoeveelheid regen druppels.

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid dit is ook een experiment.

Beeld bij een regenbui is niet echt belangrijk, ontvangst is leuk als extra.

Mijn balkon waar de kleine schotels op staan is namelijk vol (slecht een klein schoteltje kon er nog staan).

 

En wat blijkt: perfect beeld. (ondanks het iets nevelig weer)

Alle transponders komen goed door (sterkte >83% kwaliteit 70%-75%)

Gebruikte schotel Triax 54cm lnb Inverto 0,2db

 

MIJ HOOR JE DUS ZEKER NIET KLAGEN.

(ps als het regent en ik zou toch willen kijken richt ik wel de 1,5m schotel)

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...