Ga naar inhoud


Film1 en Dolby Digital


Digiloog

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb een probleem met het Dolby Digital gebeuren.

Als ik op het HD kanaal kijk van Film1 zou deze uitzenden in Dolby Digital volgens de info balk.

Echter, mijn versterker geeft dit niet weer. Als ik op ARD kijk, welke ook in DD uitzendt, komt dit wél op mjn versterker te staan.

Het probleem lijkt dus bij Film1 te liggen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is, of het probleem ook hebben?

Ik heb een Samsung digitale kabeldecoder, de DCB-H360R.

Thx...

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Als ik op het HD kanaal kijk van Film1 zou deze uitzenden in Dolby Digital volgens de info balk.
Echter, mijn versterker geeft dit niet weer. Als ik op ARD kijk, welke ook in DD uitzendt, komt dit wél op mjn versterker te staan.

Heb je bij Film1 ook voor het Dolby Digitaal geluidskanaal gekozen? Beide zenders zijn voorzien van zowel gewoon MPEG2 als Dolby Digitaal geluid. Je moet zelf een keuze maken. (Bij de anders Samsung decoder met de gele toets, dat zal bij de HD decoder ook wel zo zijn)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Als ik bij ARD met de "alt" toets voor "normaal" geluid kies heb ik geluid over de stereo en op de TV. Kies ik voor DD bij ARD dan heb ik alleen geluid over de stereo maar nu met een oplichtende DD indicator.

 

Als ik bij Film1 voor "normaal" geluid kies heb ik geluid over de stereo en op de TV. Kies ik voor DD bij Film1 dan heb ik op zowel de TV als op de versterker geen geluid.

 

Vreemd he?

Tis mij een raadsel.

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...