osdebos Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Geplaatst: 30 september 2007 Citaat: Probeer eens of je kunt mounten in het webinterface onder config. Als jouw NAS een vast ip adres heeft geef hem dan een IP nummer buiten de range van de dhcp server. Maak op de nas de map movie aan. ik heb: file system 1 (cifs) client dir: /hdd server dir: /nethdd kijk met verkenner hoe jouw freecom hier in staat met welke naam ip nummer: van jouw NAS alleen rw, nolock en udp aan gevinkt rsize en wsize beiden 8192 user: root pw: dreambox bij werkt het zo prima, draadloos ook nog. suc 6 IP adres is buiten dhcp server. Map movie is aangemaakt. server dir: /nethdd kijk met verkenner hoe jouw freecom hier in staat met welke naam -> er staat \\FND IP nummer ingevoerd. rw, nolock en udp aan gevinkt rsize en wsize beiden 8192 Ik heb nu onderstaande user en pw aangehouden maar waar haal ik die vandaan maw welke user en pw zijn dit? user: root pw: dreambox MAAR HELAAS HET WERKT NIET. Wel bedankt natuurlijk. DM 800 + 7000 + 500S + 500C
osdebos Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2007 Niemand die me verder kan helpen? DM 800 + 7000 + 500S + 500C
boaz Geplaatst: 1 oktober 2007 Geplaatst: 1 oktober 2007 Als je vanaf je windows PC naar je NAS gaat, wordt er dan om w8woord en usernaam gevraagd? Zo ja, dan moet je deze ook gebruiken vanaf de box, wordt nergens naar gevraagd, zou je 't blanco moeten laten, tenzij Linux altijd deze gegevens wil, maar dat is een vraag voor Linux adepten. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
TVguy Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Na enig zoekwerk in dit Dreamboxforum, pik deze draad weer even op. Heb dus ook een FREECOM netwerkschijf aan het netwerk hangen en wil die mounten op de DREAMBOX. Er is een SMB server aanwezig op de FREECOM. Dit zou dus wel met CIFS moeten werken. Er staat een Boxman-CVS image in de flash. De PLi-Iolite draait vanaf USB in multiboot. Op de netwerkschijf is de map <dream> aangemaakt met hierin de map <movie>. Deze zijn gemapped in windows XP onder een driveletter. De eigenschappen in Windows geven hier een FAT32 geformateerde schijf aan. De "Externe mountinstellingen" op de box zijn als volgt: Host/IP: vast IP-adres van de FREECOM CIFS Dir: dream\ LocalDir: /mnt/server1/ Opties: rw.soft.udp.nolock Extra: nolock,rsize=4096,wsize=4096 User: <leeg> (niet van toepassing) Wachtwoord: <leeg> (niet van toepassing) Automount staat aangevinkt Status: niet gemount (ook niet na herstart) De netwerkschijf is dus vanuit de BOX niet toegangkelijk en er kan bijgevolg ook niet op opgenomen of van weergegeven worden. Heb al diverse instellingen geprobeerd. Wat kan ik nog proberen om dit alsnog werkend te krijgen? ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
Gast Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Het kan zijn dat er in die freecom een oude SMB implementatie draait, die het CIFS protocol niet begrijpt. Download eens de samba client, en probeer eens SMBFS ipv CIFS?
TVguy Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Wel WanWizard dat werkt meteen. Nieuwe Netwerkschijf, oude SMB server inderdaad. Wat stom dat ze daar bij FREECOM oude software induwen. Bedankt voor de tip. Is er nu een nadeel verbonden aan het gebruik van de SAMBA-client ? ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
Gast Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Het heeft ongetwijfeld net als bij een dreambox te maken met wat je aan flash ruimte hebt, en welke functionaliteit je daar in wilt proppen. Waarschijnlijk draait er een Samba v2 server in, net als op de CDK boxen en veel andere appliances met fileserver capaciteiten. SMB is een oud protocol, oorspronkelijk bedacht door IBM, en door Microsoft met de nodige aanpassingen gebruikt in LAN manager en Windows for Workgroups, bovenop Netbios en NetBEUI. Later is er Netbios over TCP/IP bijgekomen (W2K). Microsoft heeft rond die tijd besloten om de Netbios laag uit het protocol te strippen, en rechtstreeks SMB over TCP/IP te doen: CIFS was geboren. Dus hoewel CIFS af stamt van SMB, zijn het in wezen twee verschillende protocollen. Windows systemen praten allebei, dus daar zul je er niks van merken. Voor een linux platform is het echter wel degelijk belangrijk dat je de juiste pakt. En om het probleem nog groter te maken: met ingang van Vista bestaat er SMBv2. En in echte MS stijl heeft dit beest dus wel weer een bekende naam, maar is SMBv2 iets compleet anders dan SMB, en zijn ook totaal niet compatible. Vista zal het juiste server platform wel detecteren en automatisch terugvallen op een ouder protocol indien nodig. Voor niet-Windows platformen is er weer een uitdaging bij. Gelukkig heeft MS dit keer de protocol specs vrijgegeven, en zal er support zijn voor dit protocol in Samba v4.
keessie100 Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Ik zit met een zelfde soort probleem dat het niet wil werken. Ik heb een STORAGE-053A waar ik met de ftp wel op mag komen en niet met de db7000. IK heb op de box nfs en samba geinstaleerd en bij mounten de opties ook geprobeert die hier verteld zijn ,maar nog steeds geen mount. Kan de schijf wel pingen op ip dus dat werkt. Met de pc kom ik met filezilla poort 21 er direct op en als ik onder explorer het ip aangeeft alleen met de administrator voor de instellingen. De schijf en gebruiker hebben de volgende instellingen: ip adres 192.168.2.150 foldershare aangemaakt voor de dreambox met de naam dreambox. hieraan de mappen gekoppeld die deze mag benaderen. Deze met een gebruikersnaam dream en ww root om erin te mogen. Na uren klooien zie ik het niet meer zitten. Wat doe ik fout??
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Wat is STORAGE-053A voor een ding? Heeft dat ook nog een ander merk en type? Google kan er zo niks over vinden. Je hebt het constant over FTP en poort 21, maar daar kan een dreambox niks mee. De box moet SMB of NFS kunnen babbelen. Kan deze dat?
keessie100 Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Hierbij wat gegevens van de leverancier. Dit komt bij nedis vandaan. Ik hoop dat dit wat meer zegt over mijn hd doosje. CMP-STOR30/300 ARGOSY NETWERK HARDE SCHIJF 300GB Externe netwerkopslag op HDD met Ethernet interface. Deze netwerk HDD kan bestanden delen over LAN als een bestandsserver (SAMBA) en over internet als FTP server. Het apparaat kan zonder PC gebruikt worden en beschikt over een eenvoudige gebruikersinterface door middel van HTTP. Ondersteunt statisch IP, DHCP client of DHCP server met automatische detectie van de gebruikte Ethernet kabel (straight of crossed). De aluminium behuizing heeft een ingebouwde cooling ventilator voor ononderbroken gebruik. KENMERKEN: • Schijf: 300GB • Bestandssysteem: FAT32 • Interface: 10/100Base-TX Auto MDI/MDI-X • Aansluiting: RJ-45 met Link en ACT LED • LED: Stroom en toegang: Groen Probleem: Rood • Stroom: Universeel 100~240V 0.8A 50/60Hz AC 12V/2.0A DC • Verbruik: 5W Max. (zonder HDD) • Afmetingen: 61 x 122 x 198 mm • Gewicht: 550 g • Besturingssysteem: Windows 98SE / ME / 2000 / XP Mac OS X 10.2 en hoger • Configuratie: HTTP Base • Protocol: SAMBA en FTP • Max. Sessies: FTP: 6 SAMBA: 60 • Firmware Upgrade: HTTP en TFTP INHOUD: - Netwerk HDD - AC Adapter - Installatie CD - Handleiding - RJ45/UTP kabel
Digin Geplaatst: 29 december 2007 Geplaatst: 29 december 2007 Via webinterface van dreambox heb ik de volgende instellingen gebruikt: Filesystem Type: 3 (SMBFS) Auto Mount: v Client Directory: /var/mnt/hdd Server Directory: DREAMBOX In NAS is DREAMBOX een subdirectory (Sharing) onder de ROOT Dit moet werken!
Gast Geplaatst: 29 december 2007 Geplaatst: 29 december 2007 Zo te zien draait dan ding Samba, dus moet het op zich geen probleem zijn om verbinding te maken. Samba server en NFS zijn zaken die van je dreambox een server maken, die kunnen er dus weer af. Wat je (denk ik) nodig hebt is de Samba client, veel van dit soort doosjes draaien een oude samba implementatie, die niet met CIFS overweg kan. Na deze geinstalleerd te hebben moet je een mount maken, en daar SMBFS selecteren als protocol. De WebIf is inderdaad het makkelijkst om in te vullen. Zie bijlage voor een voorbeeldje.
TVguy Geplaatst: 29 december 2007 Geplaatst: 29 december 2007 Bedankt voor de complete uitleg WanWizard. Heb intussen al wat getest met de NAS. Dit blijkt toch niet meteen vlot te verlopen. Eén keer was de schijf niet automatisch gemount. Dit moet je dus kennelijk zelf bij het opstarten in de gaten houden. Zeker voor de geprogrammeerde opnames. Dit is nu ook niet het grootste probleem. Deed ook de test door manueel in opname te gaan. Toen bleek de box 3 keren dezelfde file weg te schrijven naar de NAS. Eén ervan was zichtbaar in DREAMBOX filemanager bij 'OPGENOMEN FILMS', (maar dan in het duits). De andere twee vond ik terug in de Movie directory. Bij weergave van deze files, bleek het om 3 identieke files te gaan. Dit gebeurt ook niet altijd. Soms gaat het ook een keer goed. Eén enkele keer weigert de DREAM ook maar iets naar de NAS te sturen. Alleen de file wordt dan aangemaakt, maar de grote er van blijft OkB. Heel erg onstabiel en onbetrouwbaar dus. Uit je voorbeeld in bijlage zie ik dat je ook nog waardes voor rsize en wsize kan opgeven. In de box zelf kan dit niet. Weet niet of dit verder van enige invloed is met een SMBFS configuratie. Ik test het in elk geval even uit. ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
Gast Geplaatst: 29 december 2007 Geplaatst: 29 december 2007 Weet je zeker dat het over 3 keer dezelfde file gaat? Er worden bij een opname meerdere files aangemaakt, maar met een verschillende extensie. Waar heb je nu precies op gemount? /media/server1? of iets anders? Heb je in de config (blauwe knop, dreambox settings, system settings, recording) ook opgegeven dat dit de locatie is waarnaar je wilt opnemen? En hoe kom je aan een tekst in het duits? Die rsize en wsize parameters zijn de grote van de read- en write buffers, voor de cifs driver zijn die verplicht, ik weet niet of de smbfs driver daar ook iets mee doet (en wat daar de default waardes zijn). Veelgebruikt is 4096 en 8192.
TVguy Geplaatst: 29 december 2007 Geplaatst: 29 december 2007 Heb ze alle drie bekeken en het was ook 3 keer identiek hetzelfde fragment. Heb gemount naar /media/server1 en ook de locatie ingesteld inderdaad. Dezelfde tekst in het duits is "Aufgenommene Filme". Verder niets bijzonder. Nu ik die extra aanpassingen mee heb opgenomen en ook de <rw> heb aangekruist in Mount Manager, lijkt er nu helemaal niets meer te werken. Hij schrijft alleen de filenaam weg naar de NAS. Hierna volgt een herstart van Enigma. Ik probeer het ook eens met 4096. ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen