Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Ik wil graag even het volgende probleem voorleggen. Vandaag een 600PVR aangeschaft en na wat problemen Gemini 4.0 erin geflashed. Tot zover ok. Vanmorgen tevens een harddisk gekocht om in de 600 te gaan gebruiken. De 600 herkend de schijf (Samsung HM060HC), maar als ik de schijf wil formatteren komt de melding terug "Geinitialiseerd - voor gebruik eerst formatteren". Als ik de schijf wil controleren verschijnt de foutboodschap "Dit bestandssysteem ondersteunt geen controle". Ik heb geen verstand van Linux, maar kan het te maken hebben met mounten??? Iemand een idee???? Alvast bedankt voor het meedenken.
Lambik61 Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Kun je middels een verloop-connector de HD niet eerst aan een pc hangen? Kun je controleren of er een partitie aanwezig is op de schijf. Indien er geen partitie is valt er ook niets te formatteren. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
sattv4iedereen Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Citaat: Kun je middels een verloop-connector de HD niet eerst aan een pc hangen? Kun je controleren of er een partitie aanwezig is op de schijf. Indien er geen partitie is valt er ook niets te formatteren. Partitie? Misschien werkt de dm600 anders of die 2,5 inch schijven,maar alle dreamboxen die ik heb voorzien van een harddisk,heb ik gewoon geformateerd.Let wel,dat ik dat deed met de originele dream multimedia software. Zodanig,de hd eringeschroefd,geformateerd met de originele software,en dan hobysoftware via de gekende programma's geplaats en laten draaien op de hd. Nooit geen probleem gehad.Misschien werkt de dm600 anders. Ik ben ook van plan een dm600 te kopen,maar is het daar mogelijk om diverse firmware te laten draaien op de hd zoals de dm7000 en 7020?Ik zou in eerste plaats de originele willen behouden en een hobby firmware zoals de OP schreef op de HD willen draaien en ook opnemen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Inderdaad, wat je zegt. Ik heb sinds 4 jaar gebruik gemaakt van een 7000S en heb regelmatig nieuwe schijven gemonteerd en het was alleen maar een kwestie van schijf formatteren en draaien maar.
Gast Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Vandaag teruggegaan naar de winkel met de schijf. Na het testen bleek de schijf defect te zijn. Morgen een nieuwe ophalen en weer proberen. Ik ben ervan overtuigd dat het dan wel werkt.
sattv4iedereen Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Citaat: Vandaag teruggegaan naar de winkel met de schijf. Na het testen bleek de schijf defect te zijn. Morgen een nieuwe ophalen en weer proberen. Ik ben ervan overtuigd dat het dan wel werkt. Laat eens iets weten hé als het gelukt is of niet. dank bij voorbaat. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Geplaatst: 6 oktober 2007 Geplaatst: 6 oktober 2007 Vandaag nieuwe schijf geplaatst. Een kwestie van inschroeven, formatteren en gebruiken. Perfect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen