Ga naar inhoud


[Strong 8000] Aan alle STRONG SRT-8000 bezitters:


Ron

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik zelf maar eens gebeld met een bekende bij de technische dienst van strong en kom tot volgende feiten:<P>1. De strong srt-8000's die in de afgelopen paar dagen en wel tot gisteren kapot zijn gegaan, zijn het slachtoffer geworden van een door canal+ verstuurde "foute" firmware update.<P>2. Strong heeft een zeer sterk vermoeden wie aan deze fout schuld heeft maar wacht verstandig de conclusie van de R&D afdeling van Strong in het buitenland en een onpartijdig en zeer zorgvuldig onderzoek af.<P>3. Strong heeft beloofd alle kastjes die door deze software update defect zijn geraakt door <B>een nieuwe srt-8000</B> te vervangen! De klanten dienen hun ontvanger <B>direct</B> naar strong te versturen! Als je het via jouw dealer doet ben je evengoed zelf verantwoordelijk voor de portokosten naar strong en zal het langer duren eer je de ontvanger terug krijgt.<BR>Strong zal de ontvanger proberen binnen een dikke week door een nieuw exemplaar te vervangen. Natuurlijk kun je de ontvanger zelf ook even brengen als je in de buurt woont.<P>4. De ontvangers worden wel uitvoerig getest om vast te stellen of het defect ook door de software update ontstaan is. Dus de kapotte ontvanger van zolder halen en deze bij strong gaan ruilen voor een nieuwe gaat helaas niet lukken laugh.gif" border="0<P>Tot zover de reactie van Strong. men heeft ons beloofd op de hoogte te houden van eventuele nieuwe ontwikkelingen.<P>---<P>Verder onderzoek wijst wel degelijk uit dat eerdere uitspraken over een anti piraterij actie van canal+ op 100% waarheid berusten. Canal+ was in eerste instantie van plan over 14 dagen alle Nederlandse seca ontvangers van een software update te voorzien die de piraterij tegen moeten gaan. Deze update leverd echter dusdanig problemen op dat deze met minstens 6 weken is uitgesteld. De update van Strong was een direct gevolg van deze eerder gemaakte plannen. Fabrikanten worden door Canal+ onder druk gezet zo spoedig mogelijk nieuwe software te ontwikkelen volgens de nieuwe Canal+ specificaties. Strong was de eerste fabrikant die de nieuwe software OTA heeft gelanceerd maar de overigens uitvoerig geteste software die door canal+ naar de ontvangers verzonden is, heeft des al niet te min de nu voorhanden liggende problemen veroorzaakt. <BR>Strong wil voorlopig uit juridische overwegingen geen uitspraken doen over de vermoedelijke toedracht van het voorval en wacht een onafhankelijk onderzoek af. <P>Ik denk dat het niet verstandig is verdere geruchten te verspreiden. Het gaat hier om een officiele statement van strong en ons eigen zorgvuldige onderzoek en de hier verstrekte informatie is gegarandeerd juist. <P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kom net thuis na een paar dagen afwezigheid en lees jullie postings. Bij mij draait alles nog steeds perfect met m'n season en voyager/wallbanger, Versie 2.0 + Patch.<BR>(apparaat heeft al die tijd gewoon aan gestaan op anal+)

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook sprake van problemen met andere ontvangers, sinds zondag een probleem met een Philips DST5816, stond op canal+, plotseling geen beeld en display meer, voeding gecontroleerd, alle voedingsspanningen nog aanwezig, dus vermoedelijk ook softwareprobleem of is dit toeval !!!<BR>Gr. JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

wink.gif" border="0 Ik heb vandaag de nieuwe opgehaald bij strong.. cool.gif" border="0 maar ze hoefte geen gegevens van me te hebben.. (3 ingeleverd en 3 nieuwe mee gekregen) no problemo. bavaria.gif" border="0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi <BR>ik heb deze oplossing gebruikt op een dode strong van een bericht uit deze topic<BR>Solution 2: We continued supposing that something of intercommunication between deco exists and PC has perhaps not let to us load firmware, can that deco continues waiting for data. First of all we must say to the Strong that lets hope. This becomes of the following form: <BR>1. - Pon in march the Strong (non-modal CHA). <BR>2. - It executes the Loader2000 and it chooses the COM to which it is connected. 3. - In the window of down always in small letters and without comiles it presses: " h " leaves something? " control + c " several times leaves something? " g " ignites display? <BR>4. - If it is not thus it ignites the Strong putting it in way CHA and returns to try to load firmware again. If this to continued either does not happen to the following solution: <P>Nou je ziet inderdaad helemaal niets een paar keer op start gedrukt een beetje de tijd die normaal nodig is uit gezeten ontkoppeld kanalen gezocht en werken nu de laatste versie 20 van strong was v15 toen de path eroverheen gezet ook weer in de blind En ook dit werkte weer Dus hier weer een blije kijker.<BR>Suc6 Sat2us<p>[ 29-06-2001: Message edited by: Sat2us ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Toxic<P>Erg leuk van je dat je zelf zogenaamd naar Strong zou hebben gebeld! Vanmiddag heb je de informatie die ik PERSOONLIJK naar Member Sjeffie had doorgebeld van het bord gesmeten. Eerst dacht ik omdat ik ook adresgegevens had genoemd. Helaas is dat dus niet zo, want nu lees ik mijn verhaal onder jouw Naam!!! Keurig netjes hoor!!! Wordt ik zojuist ook nog eens door Sjeffie gebeld om dit verhaal te bevestigen! <BR>Stel je voor dat C+ echt een verkeerde sw versie zou hebben verstuurd om de Piraterij tegen te gaan, waarom mag ik mijn klanten dan direct een nieuwe ontvanger meegeven en word degene die ik ingenomen heb dan zonder pardon vergoed door Strong nederland???<P>Met zeer vriendelijke groet NL, alias DR Diq<BR>( verkoper van sattelite shit! ) crying.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NL<P>Ik weet niet wat je allemaal aan het raaskallen bent maar ik heb uit het bericht van sjeffie maar 4 dingen gewist en dat is tel, fax en e-mail en de opmerking die hij zelf plaatste over het feit dat ik naar eigen inzicht de door hem genoemde bedrijfgegevens eventueel zou kunnen wissen als ik van mening zou zijn dat die niet op het board thuis horen. Dat denk ik dan ook inderdaad en vandaar dat ik de tel, fax en e-mail van strong even verwijderd heb. Anders komen de mensen bij Strong niet meer aan werken toe. <P><A HREF="http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000387" TARGET=_blank>topic van sjeffie</A><P>Ik heb dat bericht verder volledig intact gelaten dus ga nu geen paniek trappen hier op het board met onwaarheden. Gun de mensen bij Strong ook even de tijd om hun werk te doen. Als de hele dag alleen maar mensen in paniek bellen schiet dat ook niet echt op. Ik heb wel degelijk zelf met Strong gebeld omdat ik niet de uitspraken van een member klakkeloos overneem maar graag zelf wil horen wat er precies aan de hand is. Ik heb met E… gesproken dus vraag hem maar even.<BR>Je kunt er dan ook 100% vanuit gaan dat wat ik hier schijf klopt. Als jij graag voor postbode wilt gaan spelen voor een paar honderd Strong kastjes vind ik dat prima maar Strong raad zelf aan de kastjes direct naar Strong te sturen.<BR>Tot slot dien je als je zwaarwegende problemen hebt met het beleid op dit board gebruik te maken van e-mail.<BR>De volgende keer dat je denkt "je hart te kunnen luchten" op dit board sta je direct buiten spel. Dat is namelijk een regel hier die je vast niet hebt gelezen. Ik hou er niet van als iemand begint te kafferen zonder zijn naam te noemen en daarbij ook nog eens de waarheid flink verdraaid.<P>@Chismaneric<P>Ik weet niet wat het standpunt is van Nokia. Ik ken daar niemand en heb daar niemand gesproken. Ik denk dat die dezelfde werkwijze zullen handhaven maar als je dat zeker wilt weten bel dan even met Nokia in Eindhoven en laat het ons even weten.<P>@all<P>De kastjes die ik tot nu toe geprobeerd heb, waren niet te herleven. Ook niet op de bovengenoemde mannier. Ik denk dus dat een aantal mensen erg veel geluk gehad hebben dat het bij hun wel nog gelukt is. Gelukkig maar wink.gif" border="0 <P>@Johnny Doe <P>De software update betrof met 100% zekerheid geen Philips receivers, dus ik denk dat die receiver door een andere oorzaak problemen heeft gekregen.<P>Toxic[Q]<p>[ 30-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na er een nachtje over geslapen te hebben sta ik nog steeds verbaast over diverse mensen die het in hun hoofd halen door leugens en roddel andere mensen te beschuldigen van zaken waar zij geen schuld aan hebben. Wij zijn een satelliet hobby board. Alles wat hier geschreven wordt is dus in naam van de hobby. Ten minste: Dat zou zo moeten zijn. Wij gaan nog harder optreden tegen mensen die hier expres onzin verkopen of een andere member, moderator of mij beschuldigen van zaken die niet kloppen. Dergelijke discussie horen niet op dit board thuis. Het gaat hier over de hobby en het dient hier gezellig te blijven. Iedere persoon die deze gezelligheid ondermijnt zal door ons onmiddellijk verwijderd worden.<P><B>Satelliet discussies = ok, maar aan roddels doen wij niet mee!</B><P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het voor 100% mee eens!!!! Maar soms lijkt het erop dat als je een beetje tegengas krijgt je jezelf meteen aangevallen voelt. Dit is natuurlijk nergens voor nodig want iedereen mag een mening hebben ook al verschilt die van de mening van de Moderator. <BR>Wel dient eenieder zich te houden aan de in de regels gestelde etiquette en voorwaarden. En daar passen leugens en roddels inderdaad niet in.<P>Grtz. Roscoe smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

NL, hierboven geeft me hier ook aanleiding toe daar hij mij beschuldigd van leugens en het stelen van "zijn" informatie, wat natuurlijk niet waar is. Kritiek kan ik prima verdragen maar mensen moetn niet openlijk andere mensen beschuldigen van onwaarheden.<BR>Deze discussie is hiermee gesloten en dit topic wordt vanaf nu dus alleen nog maar gebruikt voor het voorval met de STRONG SRT-8000 receivers.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik gelukkig bespaard gebleven ben van alle ellende toch even de volgende vraag:<BR>Ik heb mijn STR8000 2e hands gekocht (evenwel met geldig garantiebewijs en aankoopnota) maar zonder kaart.<BR>Als ik nu voor zo'n akkefietje bij Strong aanklop betekent dat dan dat ik alleen voor het omruilen in aanmerking zou komen als ik het apparaat aanbied met een een geldige officiele kaart?

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben goed 1 week terug met mijn dooie strong naar strong in Nieuwegein geweest,zij konden er ook niets meer mee zeiden ze, hij was volgens hun buiten de garantie maar ik kon wel tegen gereduceerde prijs een nieuwe van hun kopen (om mij hierin toch wat tegenoet te komen) ik heb gevraagd of er een nieuwe flashchip opgezet kon worden maar dat zagen ze niet zitten.<BR>Dus ik heb nog steeds een dooie strong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...