Ga naar inhoud

[7000] nw image op usb start niet door na verv. schotel voor multytenne

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na jaren via een draaibaar systeem te hebben gedraaid met mijn dbox7000 heb ik recent een nieuwe Multytenne aangeschaft.. omdat de oude toch een beetje verweerd was.

Nu draai ik al tijden via multiboot en heb de orginele dream 1.09 in de flash staan.

Nu heb ik mijn draaibare werkende image voor de draaibare schotel gewoon

aangepast/ingesteld voor de multytenne deze werkt prima

Voor de hobby wil ik natuurlijk ook af en toe een ander image proberen of iets uittesten.

Nu heb ik echter problemen wanneer ik een nieuw image op de usb stick zet via flash wizard pro 6.3. en de box reboot dan blijft deze in het opstarten hangen.. ik kan het image van de usb aankiezen hij loopt door en blijft dan hangen.

Heb dit met diverse image getest en heb ik heb de images er op diverse manieren op gezet (zowel met kopieren settings als zonder)

Image wordt prima geinstalleerd zonder foutmeldingen, echter na een reboot en selectie van het nieuwe image start de box niet door..

(met pli zie ik poppetje lopen en dan blijft alles hangen kan er via ftp niet bij komen, met gemeni 4.0 zie ik aarbolletje en kan ik via ftp erbij)

Voorheen met de draaibare schotel kon ik images uploaden en uittesten zonder probleem, nu blijft de boel in opstart gedeelte hangen.

Heb derhalve image in flash opgestart en daar factory settings gereset en multytenne ingesteld.. opnieuw image in de usb gezet toch start deze ook niet door..

Heeft iemand ditzelfde probleem of heeft iemand een tip.

Om te kunnen blijven hobbieen is het toch wel fijn om gemakkelijk een nieuw image op de usb te kunnen zetten net zoals vroeger met mijn draaibaar systeem.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:

Vreemd, sinds ik echter een nieuwe schotel heb, zelfde model als oude, nieuwe switch en 4 LNB's heb ik problemen met multiboot. Installeren geen enkel probleem, 5 images in een kwartiertje, maar zodra eentje opgestart kan ik niet meer installeren, wel blijft alles werken.

Je zou bijna gaan denken dat het schotelgedeelte mystieke invloeden op je box heeft.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Heb je hem via UTP aan een netwerk hangen?

Trek voor het booten de UTP kabel uit je DB en kijk dan of ie door wil booten.

Suc6.

Geplaatst:
Citaat:
Vreemd, sinds ik echter een nieuwe schotel heb, zelfde model als oude, nieuwe switch en 4 LNB's heb ik problemen met multiboot. Installeren geen enkel probleem, 5 images in een kwartiertje, maar zodra eentje opgestart kan ik niet meer installeren, wel blijft alles werken.
Je zou bijna gaan denken dat het schotelgedeelte mystieke invloeden op je box heeft.

Idd na de schotel wissel heb ik het probleem met nieuwe images op de usb... zal de netwerk kabel er nog eens uitvissen.. echter was dit voorheen nooit een probleem.

Zag ook een ergens een dreamimage voor de 7000 met versie 1.10 misschien moet ik die maar eens in de flash zetten.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen