Ga naar inhoud


[Strong 8000] strong 8000 en astra/hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn strong 8000 onlangs aangesloten op een 90 cm schotel met een dubbele kop (een voor de astra en de andere voor de hotbird) Als ik kijk naar zenders op de hotbird dan geen problemen. ga ik dan naar de astra dan heb ik geen ontvangst. Instelling verkeerd?? (lnbf is een humax en schakelt mbv diseqc 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan een Monoblock LNB die omschakeld met DiSEqC 2.0 nooit en te nimmer werken op een Strong SRT8000..Die seca dozen ondersteunen alleen Mini-DiSEqC oftewel Toneburst......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Ik had graag een dubbele kop gestoken om dus ook ASt+hot te ontvangen, maar weet niet welke lnb goed is hiervoor. Heb een Nokia 9304s (str8000)+ schotel 60cm. Nu moet ik hem iedere keer manueel verdraaien...dus met die dubbele zou het stuk beter zijn.<BR>Is er iemand die een tip kan geven welke lnb, en is de schotel niet te klein?<P>THx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warboel: ik neem aan dat je uitgericht heb op de HB. Vervolgens de schotel alleen verticaal iets bijstellen om een optimaal astra signaal te krijgen. Check daarna ook nog of je HB signaal nog steeds goed is. Daarna astra kanalen inlezen en overbodige kanalen wissen. Je houdt dan ongeveer 150 kanalen over. Daarna de rest (850 kanalen) inlezen v.d. HB.<P>Heb je de freq., de polarisatie en de 22 khz schakeling wel goed staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@headcrash<P>60 centimeter is aan de krappe kant, neem liever een (bijv.) Triax 88CM met monoblock, dit zijn de kosten ook niet, dan neem je een goede LNBF (ALPS bijvoorbeeld), een Disecq-switch van het type Toneburst of Mini Disecq even uitrichten op Astra...et voila, gaan met die banaan. laugh.gif" border="0wink.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heb ik terug gevonden over een twin :<P>Voor de ontvangst van Astra und Hotbird. 6.2° Afstand is al ingestelt en een DiSEqC™ 2.0 / Toneburst-omschakelaar is reeds geintegreerd. De mono-block LNBF is dankzij een universele-klem op iedere feedarm te monteren. <B>Deze kop is niet geschikt voor SECA/Mediaguard receivers daar deze geen DiSEqC™ 2.0 signaal hebbe</B><P>Dus deze is niet goed? of toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet voor de Strong. Ik denk dat een dergelijk ding ook heel duur is, kijk maar eens op de site van Triax daar staan die monoblock's en die kosten maar een paar tientjes. Het voordeel hiervan is dat je de Disecq-switch binnen kunt houden en dat scheelt een hoop vochtproblemen. <P>Maar je moet zowieso toch een andere schotel kopen, koop er dan een van 80 of 88CM en laat die 60CM op Astra staan kun je die nieuwe op Hotbird richten disecq'je ertussen en je kunt kijken, dan is trouwens de aanschaf van een monoblock ook de kosten niet meer. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bedrijf zegt hem goed uitgericht te hebben. Mijn vermoeden zit hem dus ook in het niet schakelen van de ene naar de andere kop. Voor de instellingen van de schotel heb ik de standaard instelling van strong voor de astra (freq 12515, lo 10600, horizontaal, 22khz aan)en voor de bird freq. 12034??, lo 9750, verticaal en 22khz aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra settings zijn goed.<BR>Voor HB kun je zowel 12034 als 11766 gebruiken let er wel op dat voor HB bij de ene frequentie de 22khz-schakeling aan moet staan en bij de andere uit. Ik heb de beste ontvangst op 11766 (bijna een uitslag van 4), terwijl bij 12034 de uitslag ongeveer 3,5 is. shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een strong 8000 en een dubbele LNB<BR>dus ASTRA en Hotbird werkt perfect!!!<BR>je moet er voor zorgen sat de Astra LNB aan de goed kant zit anders mis je de hotbird dus gewoon de Astra op A van de switch houden<BR>inlezen en dan de hotbird erop en de astra los en inlezen en klaar is kees.!!!<P>ik heb dit al bij verschillende gemaakt en werkt

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de monoblock laten vervangen door 2 "losse" koppen. Als ik de kabel omzet dan ontvang ik de bird en weer terug dan de Astra. Dus de koppen werken. Echter de schakeling niet volgens mij. Er zit nu een disecq 1.0 tussen, maar dit moet dan gezien de reacties een tone-burst switch zijn. Correct??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...