Ga naar inhoud


[Strong] strong=canaldigitaalbox Belgie?


Gast

Aanbevolen berichten

Tot mijn grote verrassing stelde ik vast dat het canaaldigitaaltoestel dat geleverd wordt in België voor kabelabonnees uitwendig identisch is aan een strong srt-800. De software in zo'n kabeldoos is van Philips EGP BUTT. Weet er iemand de overeenkomsten tussen Philips en Strong? Ik ben nl op zoek naar een kabeldoos en vermits canalplus deze niet verkoopt... zoek ik een digitale decoder geschikt voor kabel. Misschien dat strong kabeldecoders verkoopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


julien132 : bedoel je dat de humax 5100c zeer goed op anaal-vl werkt? ik heb op de officiele humaxsite gezien en vond geen 5100c, enkel een ic5100. De IC werkt enkel via satelliet dacht ik. Ken je dan een adres waar die leverbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was even te snel, ik heb inderdaad de humax 5100c gevonden, je kan hem kopen op verschillende sites prijs rond de 385 euro. Nu vraag ik me wel af, omdat dit een andere afstandsbediening is, dat je de epg van c- kan gebruiken. Of stelt dit geen probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De Nokia 9500 is er ook in de kabel uitvoering.<P>Bij onze oosterburen kosten ze niet echt veel.<P>Even een Amon Cam erin en je kunt er ook seca mee bekijken....<P>Groetjes,<BR> Erik.<P> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik vandaag in de 'Intermarche' kabelboxen voor canaaldigitaal staan voor 3000 Bfr (150 Gld), dit bedrag bevat 1000 Bfr inschrijvingskosten en 2000 Bfr voorafbetaling (word achteraf van de rekening getrokken) . Volgens de doos: meenemen en kijken, wel even thuis het formulier invullen en samen met het kasticket opsturen... laugh.gif" border="0 ...verleidelijk niet... laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Alfa One

Link naar reactie
Delen op andere sites

België is voor 90% bekabeld en de kabelmaatschappijen worden nog altijd politiek beschermd; daarom komen er (voorlopig) geen belgische zenders op satelliet want de "overheid" beseft, moest dit gebeuren, iedereen het kabelabonnement (een 30-tal zendertjes waarvan ze er zelf een 20-tal van de satelliet halen) zouden opzeggen om over te stappen naar satellietontvangst (honderden zenders...). <P>En gezien alle gemeentes en intercommunales van de koek delen en een % van de inkomsten van de kabelmaatschappijen opstrijken...<P>De belg MOET dus de kabel blijven behouden wil hij de nationale zenders blijven ontvangen. Dit kan gedeeltelijk "omzeild" worden door terug aardse antennes te plaatsen voor de ontvangst van VRT, CANVAS/KETNET en de 2 RTBF zenders (+ de rest via satelliet) maar dan mist men VTM en KANAAL2 DIE ZELFS NIET VIA ANTENNE MAAR UITSLUITEND VIA DE KABEL TE ONTVANGEN ZIJN (slim akkoordje)<P>Moreel van het verhaal: wij worden en blijven "gegijzeld" !!! mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0<P>België (dat klein driehoekje op de kaart van Europa) is trouwens HET ENIG LAND van EEG die géén zenders op satelliet heeft !!!<P>En dat allemaal om die duizenden bedienden bij de intercommunales en kabelmaatschappijen (de meeste ooit eens politiek benoemd) te beschermen: mensen die om 16 uur al gedaan hebben met "werken" en wanneer er een vlieg op hun kop schijt er 2 dagen ziekteverlof voor krijgen !!!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, heel mooi gezegd van Gerdy....er kon enkel nog aan toegevoegd worden dat eigenlijk alles in handen is van Suez Cy des Eaux....nadat de aandelen van de Generale de Belgique daarnaartoe gestroomd zijn.<BR>Zij controleren Tractebel, die op haar beurt Electrabel, Intergem, Iverlek, en al die regionale kabelmaatschappijen besturen.<BR>Kartel en Monopoly van de bovenste plank, verboden bij concurrentiewetgeving van de Europese Commissie.... Maar voorlopig liggen de adellijke heren Davignon (of was het Davidson..???) en Lippens (de uitvinder van de frigobox toerist)daar helemaal niet wakker van.......<BR>Julien...voorzichtig wezen over die dozen..!!<BR>:-) rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...