Ga naar inhoud

[7020S] wat is a/b code van de 7020 zelf (voor vervangende a/b) ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zit te zoeken maar ik vind deze niet de code van de afstandbeding van een 7020 zelf

Geplaatst:

wat vraag je nu precies ???????

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

>de code van de afstand beding van de dreambox zelf< zo dat ik dan de nieuwe afstand beding van samsung ook laten werken op de dreambox

Geplaatst:

Ik vraag me af of dat gaat werken. Er zitten best wel veel specifieke knoppen op de Dreambox-afstandbeding. Omgekeerd kan 't waarschijnlijk wel; de afstandbeding van de Dreambox gebruiken voor de Samsung.

Geplaatst:

De dreambox AB is best een specifiek apparaat. Dus de dreambox bedienen met een andere AB dan bijgeleverd is hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk.

Misschien, als je geluk hebt, lukt het met een programmeerbare AB (je weet wel, 2 AB's tegenover elkaar en leren maar). Maar ook hier heb ik een hard hoofd in.

Ik heb zelf zo'n programmeerbare AB en geprobeerd om de Dreambox daarmee te bedienen. De basisfuncties lukten over het algemeen wel. Maar lang niet alles.

Geplaatst:

Madeforyou 1:1 met deze afstand bediening lukt bijna alles maar het zit wel op een onlogische plaats als je de orginele afstandbediening gewend bent

afstand.jpg

Geplaatst:

Op deze AB, welliswaar een 4in1, werkt het hier ook prima.

Ook de andere 3 toestellen probleemloos ingeprogd.

Overigens de gebruikte code voor deze AB is 4285 en of dit voor jullie AB gaat werken..........

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:
Citaat:
heel mooi maar welke code is het 1237 ????

download een handleiding
achterin staat de code uitleg
hier kijk maar

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Geplaatst:
Citaat:
heel mooi maar welke code is het 1237 ????

Elke AB heeft z'n eigen code tabel. Dus een code overnemen van iemand anders met een ander(merk) AB zal niet veel helpen. Je moet het voor je eigen AB opzoeken en de kans dat hij de DB kan bedienen is (reeds gezegd) klein.
Geplaatst:

nee fred staat niets over in welke code ik moet invoeren voor de samsung om de dream te besturen 1237 werk niet helaas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen