Ga naar inhoud


Uitbreiding forum noodzakelijk?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

De ontwikkeling staat niet stil. Nu is er weer een nieuwe TV op de markt, ik doel hierbij op de Sharp Aquos HD1 serie, die mijns inziens niet zonder meer in een bestaand forum ingepast kan worden.

 

Want wat heeft hij aan boord?

LCD Full HD scherm (46 en 52 inch)

Analoge tuner

DVB-S tuner

DVB-C tuner

DVB-T tuner

uiteraard een CI

en een 160 Gb harddisk recorder.

 

Het is dus een HD TV, maar ook een HD ontvanger, en ook een HD recorder. En ik denk dat er vast wel meer nieuwe TV's gaan komen met dezelfde technieken.

 

Overigens lijkt het mij een verdraait interessant toestel. Mooi beeld ook. Maar ik ben benieuwd waar dit soort ontwikkelingen t.z.t. hun plaatsje gaan krijgen op Sat4all.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De ontwikkeling staat niet stil. Nu is er weer een nieuwe TV op de markt, ik doel hierbij op de Sharp Aquos HD1 serie, die mijns inziens niet zonder meer in een bestaand forum ingepast kan worden.

Want wat heeft hij aan boord?
LCD Full HD scherm (46 en 52 inch)
Analoge tuner
DVB-S tuner
DVB-C tuner
DVB-T tuner
uiteraard een CI
en een 160 Gb harddisk recorder.

Het is dus een HD TV, maar ook een HD ontvanger, en ook een HD recorder. En ik denk dat er vast wel meer nieuwe TV's gaan komen met dezelfde technieken.

Overigens lijkt het mij een verdraait interessant toestel. Mooi beeld ook. Maar ik ben benieuwd waar dit soort ontwikkelingen t.z.t. hun plaatsje gaan krijgen op Sat4all.

T B


Ik dacht dat Humax ook zo'n toestel onlangs op de markt gebracht heeft.
Mijn vraag is hoe in deze kasten de warmte van de ingebouwde receivers neutraliseren.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is met deze toestellen nog iets aan de hand wat zover ik weet nauwelijks aandacht krijgt.

Het gaat over de

 

[color:"blue"]LC-52HD1E [/color]

en de

[color:"blue"]LC-46HD1E [/color]

 

Deze toestellen hebben een zogenaamde [color:"blue"] 100hz double frame drive [/color]

 

Volgens Sharp: [color:"blue"]Bij sportuitzendingen en bewegende beelden heeft u geen last meer van"vegende beelden [/color] "

 

Ik heb dit laatste met eigen ogen gezien waarbij bij het toestel de linker helft met deze nieuwe techniek werkte en de rechter helft zonder de nieuwe techniek.

 

Het resultaat was verbijsterend:een snel bewegende tickertape was haarscherp alsof het hier om een 50hz crt ging.

 

Een ding begrijp ik niet goed:zover ik heb kunnen nagaan maakt sharp weinig ophef over deze nieuwe techniek(misschien heeft deze techniek ook nadelen).

Ik verwacht overigens dat veel aanbieders deze techniek de komende tijd(jaren) zullen overnemen.

 

Al met al :het bewegende beeld zag er fantastisch uit,even los van de nadelen van een lcd-scherm.

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad denk ik dat ik eerder zou kijken onder HDTV dan onder "overige receivers". Maar het is een TV én een receiver, dus er valt ook wat te zeggen voor het plaatsen onder receivers.

 

En Sharp werkt samen met Loewe, dus dat ook Sharp nu een receiver inbouwt is een logisch vervolg. Maar Sharp en Loewe zijn niet de enige, ook B&O kon dat vroeger al.

 

En dat er in de toekomst meer zullen komen lijkt mij wel aannemelijk. Zodra een formule succesvol blijkt stappen anderen er ook in. Er zullen binnenkort wel veel meer fabrikanten komen die een DVB-T receiver inbouwen, enz.

 

Maar de vraag die ik dus stel is hoe je dit logisch op dit forum gaat plaatsen. Vragen over het TV deel in HDTV? Vragen over het DVB-T deel in digitenne? Over het DVB-S deel in overige receivers? En als het om het HD-sateliet ontvangst gaat zet je je vraag dan weer in HDTV?

 

-------

 

En nog even terug komend op het toestel: ik ben gaan kijken voor een plasma-toestel, maar dit gezien hebbend begin ik toch te aarzelen of ik wel plasma wil, of toch maar kies voor LCD.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...