Ga naar inhoud


[DM7025] Dreambox stopt op RTL4 bij Casema Cable, bekend?


Edgar-knarretje

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd verschijnsel, 's-avonds veroorzaakt het schakelen naar RTL4 (casema digitale tv) een stall in de ontvanger: ik krijg de melding "no PAT on transponder". Daarna zijn alle kanalen niet meer te ontvangen en moet ik de dreambox een koude start geven (afsluiten -> herstarten). En dan nog vreemder: in de ochtend (ook nadat de db de hele nacht heeft aangestaan!) is de ontvangst ok. 's-avonds is de ontvangst op het "standaard" samsung ontvanger wel goed op RTL4.

 

Ik heb twee cable ontvangers die ik eerst 1 voor 1 in de db heb gestopt. Dat maakt geen verschil. Daarna samen teruggeplaatst: geen verschil. De ontvangst van alle andere kanalen is ok...

 

Ik heb niet het idee dat het aan de hardware ligt. Iemand een idee?

** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja heb dit ook, geprobeerd te flashen en opnieuw in te scannen na laden van 3.1 image echter mag allemaal niet baten, alleen de eerste keer toen ik opstartte met 3.1 had ik beeld en geluid, maar kan toevallig zijn: het is dus bij meerderen met een 7025 en niet alleem gemini 2,4, 3.0 maar ook 3.1 lees ik nu. Ga ook poging wagen bij IHAD, twee weten wellicht meer dan 1

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit zelfde verschijnsel!! Met nooit problemene gehad met Gemini 3.0 tot afgelopen woensdag. Daarna liep heel de boel vast herstarten op rlt4 gaf soms beeld maar meestal liep de boel vast. Daarna maar gemeni 3.1 geflashed en het systeem loopt niet meer vast maar heel af en toe beeld op RTL 4 (vooral 's avonds) maar 's ochtends in ieder geval alleen geluid! Alle andere zenders werken prima. Wel hoor ik op RTL 4 een kraak/tik wat duit op een te zwak signaal. Heb helpdesk casema gebeld en die zei dat ik verroeste connectors of iets dergelijks heb met dreiging dat als ik monteur laat komen en dit voor niets is, ik € 35 moet betalen. Woensdag komt hij dus afwachten maar.

 

Wel hopen dat het echt iets met het signaal is en niet iets in Gemeni of DB7025

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij nu ook geen beeld wel geluid. Weer Casema gebeld en die garandeerde dat er al weken geen instellingen of aanpassingen op RTL4 digitaal hebben plaats gevonden. Dus monteur maar afbesteld.

 

Heeft iemand al Gemeni 2.4 geflashed om te zien of het met een oudere image ook is?

 

Logisch is het allemaal niet, als er een update in de DB heeft plaats gevonden lijkt mij dat alle zenders er last van zouden hebben. Waarom heeft niet iedereen het met de zelfde DB enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet wat er aan de hand is allemaal maar had gister ook al geen geluid op consumenten tv, lekker hoor ... Wellicht houdt het een verband met de ander: RTL4 weg, wel geluid Consumenten TV. RTL4 terug, geen geluid Consumenten TV? Pff waarom alleen met Enigma2 en niet met de andere Enigma1 dreamboxen? VaaG

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eingelijk zou ik met mijn DB onder de arm naar iemand moeten rijden waar het met een DB7025 Gemeni 3.1 wel perfect werkt. Hiermee kunnen we de problemen verfijnen.

 

Werkt het allemaal dan ook, is het toch een kabel/ regio probleem. Werkt het niet, is het hardware/software. Wat een ellende! Helaas denk ik niet dat het vanzelf over gaat dus zal morgen eerst teruggaan naar 2.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...