sretlow Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 Ik heb sinds vorige week ineens problemen met opnames in PLi Helenite (en ook in Gemini) van opnames. Ik heb twee schijven aan een NAS hangen (1 voor de 500 en 1 voo de 7000). Als ik een van beide als hdd mount in de 7000 (maakt ud niet veel uit welke) dan kan ik opnemen maar altijd met schokkerig beeld. Als ik (gelezen op een forum) het volgende commando uitvoer om de hdd snelheid te testen dan krijg ik het volgende: hdparm -tT /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc Uitvoer: Timing buffer cache reads: 128MB in 3.72 seconds = 34,45 MB/sec Timing buffered disc reads: 64 MB in 67,98 seconds = 964.10 kB/sec Dit laatste lijkt me niet goed. Maar mij is onduidelijk welke richting ik nu moet zoeken. Helaas kan ik niet hetzelfde commando op de 500 uitvoeren om de NAS enz te testen waar daar kent ie deze directorie structuur niet. Er bestaat geen dev/scsi of dev/ide Of werkt dit commando niet voor scsi discs? Want zo schijnt ie gemount te worden bij een nas. De disc is gemount middels CIFS en gewoon met de standaard opties aangevinkt: rw, nolock, intr, soft en udp. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2007 Geplaatst: 14 november 2007 sretlow, hoe staat het met de aantal vrije MB's op die twee discs? ik heb al eens bij een oudere unslung gemerkt dat zodra de disc meer dan 75% vol is er inderdaad een snelheidsprobleem ontstaat dus opnemen/afspelen gaat stotteren het is ook (on)bekend dat er verborgen bestanden op blijven staan als residue van vroegere opnames welke misschien mede een probleem opleveren betreffende de snelheid/ defragmentatie bij grote blocksize van kleine hulpbestanden Hannibal heeft eens een disk van mij te leen gehad en aan zijn linux pc zag hij bestanden staan die ik niet zie op de disk via de cifs mount middels pc verkenner. (daarop heeft hij al eens een draadje geplaatst over die bestanden, effe zoeken) cheers Music John Miles
sretlow Geplaatst: 14 november 2007 Auteur Geplaatst: 14 november 2007 Volgens mij is er nog ruimte genoeg. Maar ik zal dat eens nagaan. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Gast Geplaatst: 15 november 2007 Geplaatst: 15 november 2007 niets veranderd met de netwerkinstellingen/apparatuur? had dit probleem ook, doordat ik een verkeerde switch er tussen had gezet..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen