Ga naar inhoud


advies gevraagd voor server


Sunny Sat

Aanbevolen berichten

Door de snelle expansie van ons bedrijfje is het noodzakelijk om nieuwe software aan te schaffen. Door het gebruik van meerdere computers is het denk ik verstandig een servertje te installeren.

 

De situatie

 

1 laptop

1 vaste computer op kantoor

2 dreamboxen. voor interne cardcharing

- eventuele uitbruiding naar externe thuiswerkers (3 a 4 gebruikers is realistisch in de nabije toekomst)

 

De laptop word in een draadloos netwerk thuis gebruikt en op verplaatsing(inschrijven van cliënteel e.d.). Het zou wel gemakkelijk zijn (als het niet te veel prijsverschil is) dat ik via het internet op mijn server kan inloggen om zo bijvoorbeeld op verplaatsing of op vakantie mijn gegevens kan raadplegen. Wij hebben kantoor aan huis dus zal de server ook prive gebruikt worden voor MP3 foto's filmpjes en dreambox.

 

Wie kan mij hierin adviseren wat ik nodig heb zonder overdreven toeren uit te halen die ik toch niet ga gebruiken. Tips voor betrouwbare aanschaf zijn altijd welkom via mijn mail in mijn proiel.

 

alvast bedankt

Groetjes

Sunny Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


sbs2003 is niet al te duur, (ras)vpn, rdp, iis, met rdp6 lokaal printen binnen een remote rdp sessie, enz. Voor de hardware zou ik een simpel torentje nemen met een zwaardere voeding en minstens 2 externe usb disks voor de backup. Je kan dan op de console pczapper of zo draaien (zo doe ik dat ook) voor het prive gebruik.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...