Ga naar inhoud

[7000] hoe PLI helenite het beste installeren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier in de flash de laatste originele release image van dreambox ,met flashwizard draai ik via de usb stick PLI helenite.Ik zou graag willen weten of het beter is PLI rechstreeks vanaf de flash te gebruiken,of anders.

mvg hensat

Geplaatst:

Waarom als het zo goed draait lekker laten staan ik draai ook op multiboot en werkt perfect.

Geplaatst:

als ik veel aan het draaien en het zappen ben slaat hij regelmatig vast,en moet ik de drie knoppen indrukken om hem opnieuw op te starten.soms is hij ook heel traag

Geplaatst:

dan kun je hem in de flash zetten en dan de var naar usb verplaatsen.

Geplaatst:

Houd er ook rekening mee dat zowel de USB als de CF van de 7000 niet bij de snelste hoort.

Ik heb laatst mijn SQLite database van CF eerst naar USB, daarna naar een netwerk mount verplaatst. Nu heb ik veel minder last van hickups in de GUI. De box kan dus blijkbaar veel sneller lezen van mijn server dan vanaf de lokale USB stick of CF kaart...

Geplaatst:

klopt,heb wel eens gehoord dat het beste draait met de release van dreambox in de flash maar dat is weer een tijdje geleden,en aangezien deze release verouderd is heb ik de vraag gesteld.

Geplaatst:

Nee, daarmee bedoel ik dat de box af en toe (tijdens het verwerken van EPG data) niet op de AB reageert. Je kunt dan niet zappen of door de bouqetten bladeren. Na een seconde of wat (op Premiere kon dat soms wel 10sec zijn) krijg je de controle weer terug.

Geplaatst:

Ik gebruik mv al jaren niet meer, ik gebruik de multiEPG.

Maar het gebeurt overal, het lijkt gewoon alsof alle threads stil staan op het moment dat de sqlite library bezig is met het verwerken van de journal file.

Geplaatst:

Als je SQLite als EPG store gebruikt, dan gebruiken zowel de interne EPG viewer als MV deze. Dus voor het probleem maakt 't niet uit.

Het treed overigens alleen op bij een grote database, dus veel mensen zullen dit probleem niet ervaren (mijn epg.db is bijna 18Mb).

Geplaatst:

Wanneer je gewoon de originele image in flash hebt staan, samen met multiboot en voor de rest steeds een "vreemde" image draait (via USB stick, CF kaartje in USB adapter, HD), dan zal het interne flash geheugen van de dreambox ook nooit beschreven worden en de kans dat de bootloader stuk gaat is hierdoor x-maal kleiner (met x-maal een groot getal). Het vervangen van een USB, CF, HD die stuk is, is vele malen goedkoper en sneller.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Geplaatst:

hoe krijg ik een image op een cf kaartje? mijn dreambox ziet de cf niet,heb een hele tijd geleden wel eens gelezen ,dat als je een hdd gebruikt je de cf niet kunt gebruiken,of is dit nog steeds zo?ik gebruik hiervoor flashwizard

Geplaatst:

Een 7000 heeft maar 1 IDE interface.

De CF is altijd master, dus als er ook een HDD in zit moet die slave zijn. Verder gebruikt de slave op een IDE bus altijd de controller die op de master zit, dus dat zou effect kunnen hebben op de performance van de HDD (ik ben niet onder de indruk van de CF).

Je kunt dus beter/makkelijker een USB stick gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen