Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: appiemulder
Origineel bericht van: Skindred
Kan je met ACamd niet opgeven welke zenders je wil decoden?
Als ik Record Transponder doe, dan kan ik enkel de huidige zender bekijken in de resulterende .TS, de andere zenders zijn nog steeds geëncodeerd.
...
Ik zoek alsnog een optie om meer dan 1 zender van 1 tuner te decoden.
Ja default de gekozen zender.
De optie alles te decoderen ga ik misschien opnieuw bekijken. (zeer complex)


Bekijk anders eens de source code van offline decoder ( http://web.archive.org/web/20080211115413/http://joshyfun.peque.org/OfflineDescrambler/index.html ).

Download links werken nog.

Daarmee kan je na het opnemen, de resterende streams decoderen.
Maar dat is niet echt wat ik zoek, ook omdat SECA3 nu binnen de 2 dagen moet gedecodeerd worden, of je opnames zijn waardeloos.

Ik hoop dat je er wat aan hebt appiemulder wink

Edit: Is het btw mogelijk om de map in te stellen waar ACamd zijn opnamen neerzet?
Mijn %systemdrive% loopt namelijk nogal vol nu frown
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds afgelopen zondag een werkende Newcs server (1.65). Gebruik de laatste DVBviewer beta en laatste Acamd plugin.

Werkt voortreffelijk met mijn nieuwe TV-Vlaanderen smartcard.

Zappen gaat heel snel voor alle kanalen!

 

Ik heb ook 2 DVB s/s2 kaarten in gebruik: FloppyDTV-S2 en Technontrend S2-3200.

 

Ik zou nu zeer graag meerdere kanalen tegelijkertijd willen gedecrypteerd krijgen. Dit voor gebruik van PIP of meerdere opnames of kijken/opnemen tegelijkertijd.

 

Hoe moet ik hiervoor tewerk gaan?

 

Volgens appie zou het met meerdere DVB-kaarten in DVBviewer moeten werken. Maar hoe? Ik moet op een of andere manier de Acamd plugin meerdere keren kunnen aanspspreken of deze meerdere keren kunnen toevoegen in DVBveiwer.

 

Ergens in deze thread las ik dat je meerdere instanties van DVBviewer kan installeren met in elk een Acamd Plugin.

Is dit de enige oplossing? Graag had ik een oplossing voor 1 instantie van DVBviewer.

Ik las ook ergens iets van een Plugin 1 en Plugin 2 dir aan te maken. Misschien is dit de oplossing. Heb dit geprobeerd, maar zonder resultaat. Doe iets fout waarschijnlijk. Hoe concreet?

 

Alvast bedankt voor de info.

 

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik newcs 1.50 met acamd 0602 en MediaPortal 1.0

Meerdere kanalen opnemen werkt perfect, zolang je CPU het maar aankan, met een P4 3.2GHz kan ik 3 kanalen met gemak decoden.

MediaPortal kan meerdere kaarten tegelijk aan, en je kan instellen welke zender hij op welke kaart moet opnemen.

 

Met 1 kaart kan je bvb alle vlaamse zenders opnemen (tegelijk zelfs)

en met een andere alle nederlandse, eveneens tegelijk

 

Maar liefst 10+ kanalen die je in theorie kan opnemen in 1 keer (als je zware cpu hebt dus).

 

Voor opnames te plannen gebruik ik ForTheRecord.

 

WebAccess_small.png

 

Zoals je kan zien wordt dit ook door Belgen gemaakt, en hun support is op en top.

 

Kheb het met DVBViewer ook al meerdere malen geprobeerd, maar geeft echt geen goeje resultaten.

Wat je wel kan doen; is met acamd de hele transponder opnemen,

dan heb je 1 kanaal dat je kan bekijken, en moet je de andere kanalen achteraf decoderen (met OfflineDescrambler bvb).

 

Hulp nodig? PM me maar wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen, na veel trial en error en diverse zoekacties, gevonden hoe je in DVBviewer Pro (laatste beta) moet te werk gaan om PIP + opnames met twee (meerdere) geëncrypteerde kanalen wekend te krijgen m.b.v. Newcs server 1.65 and Acmad 0.6.0.2.

 

Zoals eerder reeds aangegeven gebruik ik 2 DVB S/S2 tuners.

 

Systeem: Vista 32 , Intel 2Core Duo E6700 (@3 Ghz), 2GB Ram, ATI HD 2600XT 256 MB videokaart, onboard 7.1 Realtek HD audio chipset

 

Werkwijze

 

1) Meerdere users aanmaken in Newcs server (newcs.xml)

 

2) In DVBviewer GEEN gebruik maken van softcsa.dll (oorspronkelijk om MDAPI plugins te kunnen gebruiken in DVBviewer --> blijkbaar in nieuwste versie niet meer nodig)

 

3) In de PLUGINS map van de installatiemap van DVBviewer (bijv. C:\program files\DVBviewer\Plugins): Acamd.dll en bijhorende bestanden plaatsen. Je plaatst dan in het cardclient.conf bestand in de newcamd regel één van de users die je eerder hebt aangemaakt in de Newcs server. De PLUGINS hoofdmap wordt altijd gebruikt voor het hoofdvenster van DVBviewer.

 

4) Nu komt de truck: Je moet in PLUGINS map zelf extra submappen aanmaken met de naam PLUGINS1, PLUGINS2, ....., PLUGINS32. (bijv. C:\program files\DVBviewer\Plugins\Plugins1). Je maakt zoveel submappen aan als je nodig hebt in evenredigheid met het aantal gelijktijdig te encrypteren kanalen. Ook rekening houden met wat je systeem en CPU aankunnen om te verwerken.

Zelf heb ik twee submappen aangemaakt wat zou moeten volstaan omdat ik niet vlug meer dan 2 gelijktijdige opnames maak. Het maximum is 32 !

Deze PLUGINSx submappen dienen om te gebruiken bij PIP of bij opnames in combinatie met de DVBviewer recording service.

 

5) In elke PLUGINSx submap plaats je de Acamd.dll plugin en bijhorende bestanden. In het bestand cardclient.conf plaats je telkens in de newcamd regel een andere user die je eerder hebt aangemaakt in de Newcs server.

 

Deze werkwijze werkt bijzonder goed voor PIP. Je kan een kanaal in PIP zetten en vlot zappen in het hoofdvenster, geluid switchen tussen beiden. Geen probleem hier.

Voor opnames met recording service ben ik nog volop aan het testen. Maar volgens Appie zou het moeten werken.

Bij het starten van PIP zal je dan ook merken dat er twee Acamd monitors acief worden.

In de monintors zie je telkens ook de verwijzing naar een andere plugins map.

 

 

Minpunt

 

Indien je het PIP venster wisselt met het hoofdvenster (via keys --> 5 toets gewoon klavier), zullen beide zenders verwisselt worden (PIP wordt hoofdvenster + hoofdvenster wordt PIP) en de encryptie zal uitgevoerd worden. Maar in het PIP venster verloopt de encrytie niet meer helemaal vlot. Af en toe storingen. Alvast hier bij mij.

In dat geval zal bij het afsluiten van PIP, DVBviewer een fatale fout geven en moet je DVBviewer afsluiten. Kan iemand dat bevestigen?

Misschien is dat ook nog op te lossen. Appie of iemand anders weet misschien raad?

 

Persoonlijk vind ik DVBviewer zowat de meest stabiele DVB software met de meeste mogelijkheden en niet onbelangrijk een GOEDE beeldkwaliteit.

Ik heb nooit Mediaportal stabiel gekregen. Binnenkort verschijnt waarschijnlijk de nieuwere 1.0.1 versie. Ik ga dan nog eens proberen. Als alternatief voor DVBviewer.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

10.04.2009

V 0.6.0.3 <- V 0.6.0.2

- Info When starting with new version off ACamd.dll first delete ACamd.ini for best results...

- Added !!!!! chcache.ini for building static ch data !!!!!!

- Added camd35 add SID to ECM request (FFFF bug)

- Added NewCamdLoginAttemp option into ini (default=1)

- Added MultiEcmWait option into ini (default=2000 is 2 seconds) when no good decoding by using cache.ini sending other ECM after ...

- Added IrdetoStartDay (default 12339), 01-08-1997 = 10074, 01-01-2000 = 10957, 14-10-2003 = 12339 (days=unixtime/86400)

- Added COM ports 3, 4 and 5

- Added smartcard Irdeto on non 6Mhz device

- Added NewCamd Provider filter option, only Seca and Via (look at sample cardclient.conf) ...121314:0000006A,0000006C

- Added Menu option [Lock on ConnectionId] and [Disable Client on Badd Connection]

- Added ini option CachePath, path pointing to cache.ini and chcache.ini

- Added ini option RecordPath, path pointing to acamd recordings

- Added ini option NewCat when on then new way of scan correct EMM pid default off

- Changed When good decoding after ch switch, only that smartcard or carclient is used.

- Changed when a ch found by chcache.ini or ACamd_PMT.txt then no PMT and CAT Scan

- Changed smartcard ATR scan and Single byte processing for NDS

- Changed Rename Videoguard2 => NDS

- Fixed Multi package EMM's

- Fixed lot off small and some big things

ACamd_0603.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het kiezen van een zender worden bij een eerste aanroep default de PMT en CAT opgehaald.

In de PMT en CAT zitten de ECM en EMM nummers nodig voor het decoderen van de data.

Je kunt deze data invoeren in de ACAMD_PMT.txt, maar ik heb er nu voor gekozen om deze data zelf ook te bewaren in de chcache.ini.

Bij een volgende keer kiezen van een zender eerst een kijkje in de chcache.ini, is de gekozen zender aanwezig dan heb ik direct de juiste ECM en EMM nummers.

Het voordeel is dat het zoeken bij een tweede en volgende keer bij een zender wissel naar de PMT en CAT niet meer nodig is.

Sneller zappen en ik hoef niet eerst verkeerde ECM's aan te bieden aan de client of smartcard om te kijken of het decoderen goed gaat.

Er zit 1 nadeel aan dit geheel, er kunnen +/- 1100 zenders in de ini, maar je kunt deze data ook altijd nog verplaatsen naar de ACAMD_PMT.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appie, bedankt voor deze nieuwe versie. Ik probeer ACamd te laten verbinden naar Newcs die op mijn NSLU2 draait. Ik zie daar dat de gebruiker inlogt, echter vindt er geen uitwisseling plaats van sleutels. Als ik verbind naar een andere Newcs server (met zelfde newcs.xml) op een echte Linux pc dan werkt alles wel ok, dus het is zeer waarschijnlijk geen probleem van ACamd, maar zie in de log wel iets afwijkends, misschien dat je dit iets zegt:

 

Code:
12:56:17.893: Ch: 1800 - Discovery Channel 12:56:17.893: Programm crc: 4022799112:56:17.893: PMT: chcache.ini, 0708,0FA8,0604,00000000,1390,041C,Discovery Channel12:56:17.893: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0708 (AND SID=0FA8)12:56:17.893: 0x0708 0x0FA8 0x0604 0x00000000 0x1390 0x041C 1111101012:56:18.075: Incomming PackageSize [188]12:56:18.200: Login attemp (1)12:56:18.200: netwatch up12:56:18.200: connecting to 192.168.1.77:15050/tcp (192.168.1.77)12:56:18.201: Netwatcher thread started (tid=82899304)12:56:19.414: Newcamd 0: CaID=1bf3 admin=1 srvUA=D11D000000000000 (unhandled) provider 030026/0000000000000000 000002/0200260000000000 <unhandled> 000001/0026000000000000 <unhandled> 000004/FB58000000000000 <unhandled>12:56:41.393: 

Ik kon niet echt een forum vinden van de makers van newcs, heb daarom maar een post toegevoegd aan een thread op eurocardsharing.com in de hoop dat zij deze ook lezen, maar er zijn erg veel van dit soort forums dus acht die kans niet erg groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nielson,

 

ook welkom op sat4all :-)

 

Jou problemen komen doordat de newcs binary die jij draaid niet gebouwd is voor een 2.6 kernel maar voor een 2.4 kernel. Daarnaast zijn er "allignment" problemen met de newcs binary op de nslu2 waardoor data idd verminkt wordt.

 

Het forum waar de ontwikkelaars van newcs actief zijn is vrij eenvoudig te vinden. Deze staat gewoon op de web pagina als je newcs via je browser benaderd.

 

Het gaat dan om: http://forum.atisat.hu/

 

Daar kan je meer informatie vinden over jou (en mijn) probleem met newcs.

 

Hein

 

(Nielson had een post toegevoegd aan mijn post op het euocardsharing forum .. vandaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hein, bedankt voor je welkom. Dat van de cpu alignmnt fix had ik ook gevonden en dacht dat ik dat ook toegevoegd had aan /etc/default/rcS maar dat was waarschijnlijk in één van de andere firmwares. Na opnieuw aanpassen werkt Newcs/Acamd nu goed op SlugOS 4.8, tenminste voor het NL kanalen pakket (NL1/2/3,RTL4/5/7/8,Net5,SBS6,Veronica), andere zenders die in het basispakket zitten zoals MTV,TMF, Discovery, NG, BBC1/2 doen het niet. Exact hetzelfde heb ik ook met de combinatie CCcam/Flycccam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste versie van Acamd werkt zeer uitstekend met DVBviewer.

Initialiseren, deccrypteren en zappen gaat nog een stuk sneller dan voorheen. Stel ook vast dat het decrypteren van een zender na het positioneren via USALS naar een andere sateliet met een rotor nu ook zonder problemen verloopt.

 

Wel nog een opmerking en onduidelijkheid:

 

1) Heb in de instellingen zowel use chcache.ini als cache.ini ingeschakeld.

Mogen beiden ingeschakeld worden of beter één van de twee?

 

2) In de vorige versie van Acamd werd het bestand cache.ini in dezelfde directory als de plugins directory automatisch aangemaakt na het inschakelen. Dit gebeurt nu NIET! Ik zie noch een bestand cache.ini noch een bestand chcache.ini. Dit lijkt mij niet juist. Waar zit het probleem?

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
Wel nog een opmerking en onduidelijkheid:

1) Heb in de instellingen zowel use chcache.ini als cache.ini ingeschakeld.
Mogen beiden ingeschakeld worden of beter één van de twee?

2) In de vorige versie van Acamd werd het bestand cache.ini in dezelfde directory als de plugins directory automatisch aangemaakt na het inschakelen. Dit gebeurt nu NIET! Ik zie noch een bestand cache.ini noch een bestand chcache.ini. Dit lijkt mij niet juist. Waar zit het probleem?
1: cache.ini is niet meer nodig indien chcache.ini goed werkt (beta), chcache.ini heeft voorang op de cache.ini.
2: Default staan of worden deze bestanden aangemaakt/bewerkt in de plugin directory, of je moet CachePath gebruiken in de ACamd.ini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Ik heb nu use cache.ini uitgeschakeld en enkel use chcache.ini ingeschakeld.

In het Acmad.ini bestand heb ik CachePath blanco gelaten.

Het bestand chcache.ini wordt nu inderdaad onmiddellijk aangemaakt. Je moet wel eens over alle zenders heen zappen en enkele seconden laten staan zodat het chcache.ini bestand kan opgevuld worden. Nadien gaat het zappen en decrypteren zeer vlug.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik de enige met stabiliteitsproblemen met 0.6.0.3?

 

Als ik moest gokken op iets, dan is het de EMM's. Heb daarvan toch een error in mijn NewCS opgemerkt (gezien via putty), en bijgevolg crashte acamd en de bijhorende mdapifilter.ax.

 

Dit was vooral merkbaar op mijn Sky UK kaart, vermoedelijk omdat die veel meer EMM's sturen(?). In de cardclient.conf de EMM op 0 zetten verhielp dat probleem, maar wat later crashte acamd meerdere malen op mijn TVV kaart, heb wel die EMM niet op 0 gezet, omdat ik te dringend dingen wou opnemen en geen tijd had om te experimenteren...

 

Door terug te vallen op 0.6.0.1 met exact dezelfde config is er niets aan de hand, draait allemaal goed en stabiel.

 

Enig idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...