Ga naar inhoud


EPG TV-VLAANDEREN


kristofpoppe

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik beschik over een iverto 7000 met dual tuner.

Deze is aangesloten op een twin LNB.

Het binnehalen van de EPG van de kanalen uit het TV-vlaanderen pakket blijven meestal beperkt tot het huidige + het volgende programma, terwijl voor enkele FTA zenders de tuner dus wel alles binnehaalt voor een langere periode. Hieruit kunnen we toch afleiden dat TV-vlaanderen maar een zéér beperkte EPG vrijgeeft of heb ik het hier mis ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De EPG van TVVlaanderen is enkel meer uitgebreid bij goedgekeurde ontvangers. (Mediahighway EPG)

 

Bij niet goedgekeurde ontvangers is er een ander soort EPG en ontvang je wat tvvlaanderen betreft enkel het huidige en het volgende programma.

 

De Duitse openbare omroep bijvoorbeeld geeft alle gegevens door (voor een ganse week dacht ik) in het tweede soort EPG. Daardoor ontvang je daar een "volledige" EPG.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier in de software die ik gebruik (DVBviewer) deze Mediahighway EPG instellen op frequentie 12515. Als ik op één van de Nederlandse zenders afstem, dan krijg ik wel degelijk de mededeling op het scherm dat de EPG ingelezen wordt en na enkele seconden komt dan de mededeling dat het inlezen van Mediahighway EPG beëindigd werd. Op alle Nederlandse zenders is er een uitgebreide EPG, maar op alle Vlaamse zenders en andere zenders blijft echter zeer beperkte EPG zichtbaar.

 

Vemits MediaHighway EPG volgens mij ingelezen wordt, lijkt mij een andere factor een rol te spelen. De vraag is wat? Kan iemand bevestigen dat op de Vlaamse zenders wel delgelijk een veel uitgebreidere EPG wordt doorgegeven?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

NU (misschien niet daarstraks) is er een volledige EPG voor de Vlaamse en Nederlandse zenders.

 

Opgelet, je moet ongeveer 30s laten inlezen (op Ned1 bvb). Wanneer ik naar het activiteitslichtje van mijn CF kaartje kijk, dan gebeurt het volledige inlezen van alle EPG data in 3 verschillende keren met telkens een pauze van 5 à 8 seconden ertussen. Stopt men eerder, dan is de epg niet volledig opgevuld.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bestand "epg.dat", dat door DVBviewer gebruikt wordt voor het opslaan van de EPG gegegevens, eens verwijderd en nogmaals afgestemd op NED1.

Na 22 sec. krijg ik mooi de mededeling "Finished reading MHW EPG".

Ga ik opnieuw kijken naar de EPG informatie, dan stel ik nu zelfs ook bij Nederland 1 enkel EPG voor vandaag en morgen vast.

 

Hoeveel dagen is normaal voor de nederlandse zenders te zien?

Zelfde voor Vlaamse zenders en andere zenders?

 

DVBviewer verwerkt Mediahighway EPG mogelijk niet goed ofwel moet ik ergens nog iets meer instellen. Ik gebruik Mediahighway versie 1. Als ik versie 2 gebruik, gebeurt niets. Lijkt mij vreemd dat EPG info gedeeltelijk wel opgehaald en te zien is i.p.v. dat alles zoals het hoort te zien is. Ik ga ervan uit dat iets werkt ofwel niet werkt en niets tussenin.

 

Of toch iemand nog een verklaring of tip hiervoor.

De vraag zal ik ook eens in het forum van DVBviewer werpen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de specs van de Inverto staat nochthans dat Mediahighway EPG ontsteunt is met hun huidige firmware-versie. Ik heb echter wel nergens de mogelijkheid om dit te activeren / deactiveren.

Ik probeer ook eens de truc met de dagelijkse reservatie

 

 

Citaat:
De EPG van TVVlaanderen is enkel meer uitgebreid bij goedgekeurde ontvangers. (Mediahighway EPG)

 

Bij niet goedgekeurde ontvangers is er een ander soort EPG en ontvang je wat tvvlaanderen betreft enkel het huidige en het volgende programma.

 

De Duitse openbare omroep bijvoorbeeld geeft alle gegevens door (voor een ganse week dacht ik) in het tweede soort EPG. Daardoor ontvang je daar een "volledige" EPG.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar dagen geen EPG meer op de Vlaamse zenders (Topfield 7710 HD PVR en 5000 CI ontvanger)...

 

Ik vind het wel straf dat je met een TV Vlaanderen abonnement op een Nederlandse zender moet afstemmen om je EPG te laden (zoals jullie hierboven zeggen)...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...