Ga naar inhoud


[7000S] bootloader ligt eruit .. wie wil mij helpen


HGO

Aanbevolen berichten

Ben nog een redelijke newbie op sat gebied. Weet wel e.e.a. van Linux af. Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Bij een image update via het netwerk van Garnet naar Helenite moest er een reboot van de Dreambox gebeuren. Hier kwam de machine niet meer uit. M.b.v. een null-modem kabel getracht nieuw leven in te blazen. Echter in de Display komt alleen maar Dreambox te staan, en in het scherm van DreamUp niet meer dan DM7000.

 

Als ik de site doorlees, dan vermoed ik dat ik een nieuwe image moet flashen via JTAG of CAS. Heb hier alleen geen enkele ervaring mee (en heb dus ook de spullen niet). De machine is allang uit de garantie. Mijn vraag is, wie kan/wil dit voor mij doen? Woon in Ede, dus graag iemand die "redelijk" in de buurt woont. Hoeft uiteraard niet voor niks (hoewel dat wel leuk is).

 

Herman

DM7000s - Visiosat BISAT G4 Quadro - 4x Alps Quad LNB;

Op een Sony KDL-40X2000 Full HD Bravia LCD tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Echter in de Display komt alleen maar Dreambox

 

je bootloader is niet defect.

google op dreamup 2.14, gebruik een nulmodemkabel waarvan je 100% zeker bent dat ie goed is (geldt ook voor de compoort van je PC) en flash een origineel image. eerst even een erase.img (zie database) erin poepen (ook seriëel).

 

geheid dat ie het weer doet!

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

MerDe,

 

Had dat al geprobeerd (zie originele bericht). Maar geen sjoegem. Met de null-modem kabel al eerder een update gedraaid. Jammer maar helaas. In elk geval bedankt voor het meedenken.

 

Herman

DM7000s - Visiosat BISAT G4 Quadro - 4x Alps Quad LNB;

Op een Sony KDL-40X2000 Full HD Bravia LCD tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je wel connectie met je box of ziet de computer hem totaal niet.

Mocht de connectie er niet komen dan is geheid je bootloader niet goed (ook al staat er dream multimedia in het scherm).

Heb ik hier ook al een keer gehad.

Krijg je wel connectie dan zou ik het toch ergens anders in zoeken dan de bootloader.

 

Ik zou bij wel connecten de box toch aansluiten op de pc en het vinkje voor netwerk connectie uitvinken.

Dus alleen serieel flashen (duurt wel langer).

Misschien dat het dan daar mis gaat.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dank allemaal voor jullie reacties. Met hulp van Cobus R erachter gekomen dat het probleem bij de harde schijf lag. Na het loskoppelen daarvan kon er wel een image geladen worden. Problem is dus solved. Nu nog proberen om de HD te monteren.

 

Herman

DM7000s - Visiosat BISAT G4 Quadro - 4x Alps Quad LNB;

Op een Sony KDL-40X2000 Full HD Bravia LCD tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...