Ga naar inhoud


[all] dreambox streamen naar PS3


reddie

Aanbevolen berichten

Ik pak de draad toch weer even op... neem de volgende ingrediënten:

 

- PS3

- PS3 Media Server

- Dreambox (in mijn geval 7025)

- PS3 en Dreambox zitten met elkaar in een netwerk

 

PS3 Media Server biedt de mogelijkheid om media van je pc naar je ps3 te streamen. Maar er kan nog meer...je kunt ook webstreams afspelen. Als je WEB.conf een verwijzing aanmaakt naar de Dreambox stream zou je dus via je PS3 TV kunnen kijken.

 

Nou en zul je zeggen, maar als ik een stukje stream van BBC HD opneem en die naar de PS3 overzet kan ik het bestand zonder meer afspelen! Als het dus lukt om BBC HD naar je PS3 te streamen kun je HD kanalen op die manier bekijken met - in mijn geval - een niet HD ontvanger!

 

Heb het geheel opgezet, maar PS3 Media Server werkt bij mij niet correct - een probleem wat verder los staat van deze opstelling, kan ook geen MKV bestanden bekijken. Zou een van jullie het eens willen uitproberen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@hobsat:

 

Voeg de volgende regel toe in je WEB.conf van de PS3 Media Server onder #internet tvs:

 

videostream.Web,TVs,Dreambox=BBC HD,http://192.168.0.100:8001/1:0:86:1B1C:802:2:11A0000:0:0:0:

 

 

Hierbij is 192.168.0.100 het IP adres van m'n Dreambox, pas dit aan als jou IP adres anders is.

 

Schakel de Dreambox om naar BBC HD

 

Ga naar de PS3 en kies voor Video > PS3 Media server > Web > TVs > Dreambox > BBC HD

 

Nu zou de PS3 via PS3 Mediaserver vanuit de Dreambox de videostream van BBC HD moeten ontvangen. Nogmaals, bij mij lijkt alles te werken, totdat VLC Lan (of Mplayer maakt niet uit) stopt met gezeur over dat ie een bestand niet kan vinden in een pipe... misschien heb jij meer succes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb t geprobeerd maar heb nu de pech dat mn lnb op 28.2 niet goed is, krijg op geen enkele bbc beeld meer.

 

maar er is ook eins festival HD op 19.2 maar werkt niet, ik neem dat dat ook zou moeten werken ondanks bbc mapje die ik aanklik op de ps3.

de media server doet wel iets iets in zn buffer maar op t eind is t 0 en zie ik beschadigde data staan op de tv.

 

sd streams zou dan ook moeten kunnen werken met deze settings? dit werkt evenmin. frown

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook beschadigde data.

Dus als ik het goed begrijp kun je dus streamen vanaf de een dreambox in het netwerk, naar je ps3.

Moeten er dan nog verdere instellingen worden gedaan.

Of kan de Ps3 direct als je het ip van de dreambox ingeeft afspelen.

Ik heb nog geen beeld kunnen krijgen, dus vandaar deze vraag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou fijn zijn als hij idd een howto wil posten.

Ik krijg wel de pagina van de dreambox op de ps3.

Maar web-x wilt niet werken in firefox op de ps3.

Dus wat meer info zou welkom zijn.

Ik probeer vanuit de ps de webinterface van e dreambox op te roepen.

Datlukt, maar beeld helaas niet.

En met vlc heb ik geen idee hoe ik deze in moet stellen voor de dream input, en de ps3 output.

En wat ik op de dreambox in moet stellen, en op de ps3.

Dus veel variabelen, die wel enige kennis nodig hebben.

Wie kan helpen dit verder op te paken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

YESSS!!!

 

 

Ik heb t voorelkaar,

 

kleine howto,

 

installeer java ps3 media server op een redelijke vlotte pc.

open web.conf met bijv. kladblok en voeg de volgende regel bij TVs gedeelte toe: videostream.Web,TVs,Dreambox=Stream,http://192.168.xxx.xxx:31344(eigen ip dus)

op je ps3 naar Video-->ps3 media server-->Web-->TVs-->Dreambox-->>#--TRANSCODED--#--->> Stream en als laatste [MPLAYER Video Dump]*

deze laatste optie werkt het beste, de andere opties levert vertragingen op bij mij.

 

ik het kanaal HD suisse getest met dolby digitaal en al en speelt werkelijk perfect af.

 

ik heb alleen nog lipsync probleem, mss dat iemand anders er ook ff naar kan kijken

 

ik wacht nog ff met een 8000 :D

 

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hobsat,

 

Blij dat het werkt! Wist dat het mogelijk zou moeten zijn om op deze manier te streamen. Bij mij werkt het - ook na je howto - nog steeds niet (beschadigde data). Krijg PS3 Media Server op twee verschillende pc's niet correct aan het werk. Hoe kom je tot het besluit poort 31344 aan te spreken op je Dreambox? En wat voor image gebruik je daarbij? Pli, Enigma2 of een ander image. En welke versie van Java gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik pli op mn 7000(enigma1 dus), gewoon laatste java denk ik, weet ff niet hoe snel te controleren.

 

die poort nummer was simpel, die word ook gebruikt naar vlc toe.

in je webinterface zoek je videostream en klik daarop, vlc opent een stream met daaronder heel even in beeld je ip en poortnr.

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@awake,

 

welke settingslijst gebruik je?

 

ik kom er net achter dat er geen enkele HD wil streamen met de settings van henksat, sd kanalen daarentegen wel weer.

 

de HD suisse die ik gestreamt heb komt van PET123

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er in deze draad wat verwarring is over enigma1 of enigma2. Niemand vertelt welke box en image hij/zij gebruikt, terwijl dit wel van essentieel belang is voor de url die je kunt gebruiken. Ik zie diverse stream urls, sommige voor enigma1 en sommige voor enigma2.

 

Enigma1: iets als http://192.168.0.100:31339/0,0x502,0x81, wellicht is ook de video.m3u te gebruiken, maar dat ligt aan de ps3.

Enigma1, Pli met zapstream: iets als http://192.168.0.100:31344

Enigma2: iets als http://192.168.0.100:8001/1:0:86:1B1C:802:2:11A0000:0:0:0:

 

Achter poort 31344 draait zapstream. Zapstream is alleen beschikbaar op enigma1 images van PLi en streamt altijd alleen het huidige kanaal.

Bij de andere methoden is de url afhankelijk van het kanaal dat je wilt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaaky: een belangrijke toevoeging! dank je wel. Ik zelf draai Enigma 2 met Pli.

 

@Hobsat: geen settinglijst, scan gewoon zelf alles in.

 

Bij mij werkt het nog steeds niet, ik ga wel even op zoek naar hulp bij de auteur van PS3 Media Server op z'n site.

 

Aanroepen van de poort 31344 zorgt er in de webbrowser voor dat de webinterface start. Streamen gaat vervolgens gewoon weer via poort 8001. Met VLC krijg ik poort 31344 ook niet open.

 

Maar: het kan! Wel vreemd dat het via TRANSCODE moet, want ik kan een los stukje opgenomen stream (.TS bestand) gewoon afspelen op de PS3.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het sluit niet helemaal aan bij hte bovenstaande maar in deze topic zitten wel de personen met stream kennis lijkt me.

 

is het mogelijk om met een NAS (synologe)een stream vanuit een dreambox (7000) op te halen en op een webserver op de NAS zichtbaar te mken. Op de NAS zit en webserver die 1.06 beta (project M4RTIM) kan activeren. Nu draai het wel op de webserver maar er komt een (java) foutmelding: op regel 28 bij teken 1 , fout 'vlc.playlist' is leeg, code 0 en http//ip nummer.

 

Dus de PHP procedure start wel op ik kan via de server tekst zien en een kader waar de stream in moet komen maar krjg dus een foutmelding.

 

Doe ik iets wat niet kan? of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt het 1 en ander dan Ik draai met nabilo darkstar 2 op een dm7020

 

als ik een opname maak op een hd zender op de 7020 heb ik wel geluid en geen beeld Dan kopieer ik de opname naar pc en kijk ik het via de ps met mediaserver en het werkt alleen live kijken naar een hd zender zou helemaal geweldig zijn

 

Ook kan ik geen echt goede hd zender lijst vinden voor de dream

Handmatig zoeken werkt niet Zal wel komen omdat er geen hd zender ondersteunt word door de dm7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...