gattaccio Geplaatst: 30 december 2007 Geplaatst: 30 december 2007 ik had graag willen weten hoe ik ondertitels kan doorsturen naar mijn dreambox. dit natuurlijk met gebruik te maken van vlc fronted. ik krijg mijn films aan de praat maar geen ondert terwijl het op de pc automatsch opstart als ik de film afspeel met vlc.
ranico Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Zie hier voor details: Divx Draad Hierin vind je een work around om dixv films met een ondertitel bestand te streamen naar de dreambox. Alsook vind je er een .bat file die je plaats in de <send to> directory, wat je toelaat met een rechtermuis klik, een stream op te starten met VLC naar de dreambox. Als je PC krachtig genoeg is kan je onmiddelijk beginnen te gaan kijken via bestand modus. PS. De VLC front end op de db wordt hier niet gebruikt. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
gattaccio Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Geplaatst: 31 december 2007 kun je me het een beetje gedetaieerder uitleggen of doorverwijzen, het lukt me niet. grtz
ranico Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Divx ondertitels Het script plaatsen (Zie dowload) in de <send to> directory van uw PC: Bij Vista is dit bv. C:\Users\gattaccio\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo Dit is de inhoud van het script: @echo off echo VLC pc to Dreambox VideoStreamer echo version 0.3 by Redneck Eyeball set sharefolder=X:\ set video=%1 set subs=%video:~0,-4% set subs=%subs%srt" echo video : %video% echo subs : %subs% echo share : %sharefolder% "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %video% --sub-file=%subs% --sub-track=0 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=4000,width=704,height=576,fps=25,acodec=mpga,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="%sharefolder%\pc_stream.ts}} :end De folder X wijst bij mij naar de dreambox movie directory. (gedaan met netwerk verbinding maken). De drive letter kan je uiteraard wijzigen. Wanneer je divx bestand aanklikt in de windows verkenner, druk je met de rechtermuis knop, en kies je <kopieren naar>, en daarin moet nu het volgende zichtbaar moeten zijn: <stream to dreambox.bat>. Wanneer je deze selecteer dan zal dit script uitgevoerd worden. Het start VLC op, waarin het geselecteerde divx bestand met het daarbijbehorende ondertitel bestand (*.srt), en creert een transport stream (pcstream.ts), welke kan afgespeeld kan worden met de dreambox. In de dreambox ga je naar bestandmodus, en selecteer het pcstream.ts bestand. Je kan onmiddelliijk beginnen te kijken, het processen van het divx bestand moet nog niet gedaan zijn. Uiteraard wanneer je PC niet krachtig genoeg is, en niet kan volgen, zal de weergave stoppen. Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is. Ik gebruik deze methode zeer frequent. 1488327-1268641-StreamtoDreambox.zip DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Erik Slagter Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Waar het op neer komt is dat de dreambox alleen mpeg transport streams (.ts) afspeelt met ondertiteling.Dit is ook het formaat wat gebruikt voor DVB-S (hoe je je TV-zenders ontvangt dus), vandaar dat dat ook met ondertiteling werkt. Het enige andere formaat wat de dreambox zelf kan afspelen is mpeg program stream (.mpg, .vob), die worden gebruikt op DVD's. Hij kan daarbij echter geen ondertitels laten zien. Als dat wel zo was, dan kon je heel simpel DVD's bekijken door de .VOB files van de DVD te kopieren en die te selecteren vanuit de dreambox. Als de stream die je wilt bekijken al mpeg2 is (in het geval van een DVD bijvoorbeeld) dan zou theoretisch de beste manier zijn om de mpeg2 video, audio en subtitle streams uit de program stream te halen (demuxen) en in te pakken (multiplexen) in een mpeg transport stream. Hierbij hoef je de video stream niet opnieuw te encoden, dus niet langzaam en geen kwaliteitsverlies. Helaas heb ik nog geen enkele tool gevonden die dit kan :-( Als enigma ondertitels zou kunnen afspelen van program streams zou dit probleem ook opgelost zijn. Ik heb daar wel eens naar gekeken, maar het is nog niet zo simpel voor iemand die er niet echt in zit. Als de stream al geen mpeg2 is (mpeg4-vc (divx...) of mpeg4-avc (h264) of wmv) dan moet je zowiezo opnieuw coderen. Je kunt dan ook meteen de subtitles "renderen" d.w.z. in het beeld opnemen. Dat speelt dan zeker weten goed af, aangezien de speler er niks meer mee hoeft te doen. Je kunt dan alleen niet meer zonder of met andere ondertitels kijken. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
gattaccio Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Geplaatst: 2 januari 2008 vlc en de film start op maar op de dreambox niks te vinden. ik gebruik een nabilo img en denk dat ik in de script iets fout doe bij "set sharefolder=x:\" heb x al vervangen door c: enz... maar steeds niks. heb jij mss mogenlijke oplossingen?????
ranico Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 De sharefolder is gewoon de lokatie waar het bestand pcstream.ts wordt genereert. Als test kan je deze eerst lokaal op je pc laten plaatsen. Deze kan dan gewoon met vlc afgespeeld worden. Nu het bijbehorend script, verwacht wel een ondertitel bestand met exact dezelfde naam als het film bestand, op de extensie na uiteraard. Wat krijg je te zien op het scherm. Normaal een dos box met daarin bvb. VLC pc to Dreambox VideoStreamer version 0.3 by Redneck Eyeball video : D:\Download\BG\BGs03e01_Occupation.avi subs : D:\Download\BG\BGs03e01_Occupation.srt share : Z:\movie En alsook een VLC window, waar alleen een oplopende tijdindicator te zien is bvb. 0:01:40 /0:44:06 0x1.00 D:\Download\BG\BGs03e01_Occupation.avi Vanaf dit moment wordt het bestand pctsream.ts genereert. In mijn geval wordt deze geplaatst op mijn Z drive (netwerk verbinding naar mijn db HDD) Wat krijg jij te zien ? DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
gattaccio Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Geplaatst: 2 januari 2008 ik denk dat ik niet kan achterhalen wat mijn share folder is van mijn db. alles verloopt normaal vlc start op enz... maar geen pcstream te vinden op mijn db. heb je enig idee hoe ik die kan achterhalen???
gattaccio Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Geplaatst: 2 januari 2008 hoe kom je aan die shared=Z:movie????????????????
ranico Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Shared folder dreambox: In windows met bvb. met de verkenner, via menu Extra -> netwerkverbinding. Hierin vul je het Ip address van je dreambox in (bvb. \\192.168.123.101\Harddisk), een ongebruikt drive letter wordt reeds al voorgesteld. (in mijn geval was dit de Z letter). Wanneer dit lukt heb je een shared folder tsn pc en dreambox. Ik zet de output van de stream op dezelfde lokatie waar de dreambox zijn opnames plaatst. (de movie directory). In ieder geval het bestand pcstream.ts moet gegenereerd worden, maar alle parameters moeten correct aanwezig zijn, want anders zal het niet werken. Het script test niet, of de pathen bestaan of niet. Zoals al gezegd kan je de shared folder in het script laten wijzen naar jouw lokale schijf, om te zien dat de output file wordt aangemaakt. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast SevenOfNine Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Bedankt, precies wat ik zocht. Ik heb 1 probleem: de ondertitels komen veel te groot op mijn scherm. Hoe kan ik de grootte van de fonts aanpassen? bedankt!
ranico Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik heb dit antwoord al ergens gepost in 1 van de draadjes, maar kan het niet direct terugvinden Maar het was een optie toevoegen bij VLC --fontsize=16 ik ben niet zeker van de syntax DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast SevenOfNine Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 bedankt, Ranico, het werkt met de syntax --fontsize=16.
Gast SevenOfNine Geplaatst: 25 april 2008 Geplaatst: 25 april 2008 ik heb blijkbaar toch te vroeg victorie gekraaid. Op mijn televisie blijken de subtitles nog altijd een stuk te groot wanneer ik fontsize op 16 zet. Als ik in het script de fontsize op een lager nummer zet, vb. 12, wil VLC niet meer streamen. Hij laat de film gewoon afspelen op de computer (MET kleinere subtitles). iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? bedankt!
boaz Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Off en toch on topic: waarom heeft dit onderwerp een kalender icoontje? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen