Ga naar inhoud


[TF7710pvr] De moeite waard om aan te schaffen?


stuk

Aanbevolen berichten

Ben van plan om een Topfield 7710 aan te schaffen omdat ik een ander ontvanger moet hebben en zou daarom gelijk een ontvanger willen aanschaffen die HDTV onderstuint en en twin-tuner in zich heeft.

Wat dan overblijft op dit moment is volgens mij de genoemde Topfield ontvanger.

Is het verstandig om deze nu al aan te schaffen of om nog even te wachten om wat misschien nog komen gaat, ook eventueel van andere merken?

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Je kunt wachten, maar ook eventueel aanschaffen.

 

Let wel, er moeten nog wat problemen opgelost worden doormiddel van firmware update.

 

Dat zal bij de andere merken niet anders zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7700 aangeschaft nadat ik het 1 en ander nageplozen heb.

Er zitten wel wat bugs in maar heb daar goede hoop op dat dat opgelost gaat worden binnen korte tijd. Let wel eigen risico natuurlijk als je tot aankoop gaat !

Ik had mijn receiver afgelopen zaterdag verwacht maar helaas wordt dat morgen maar dan moet ik oliebollen bakken.... :-)

Veel suc6 met je keuze

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag !

ik heb het verschil niet kunnen ontdekken. Alleen Indicatie nummer is anders(?)

Tevens viel mij op dat nieuwe firmware release van de 7700 en de 7710 steeds tegelijk is (omdat ze hetzelfde zijn ?)

In ieder geval mijn besluit om een 7700 te nemen was dat ik geen verschil merkte behalve dat op sommige sites de 7710 duurder was en volgens deze site (en mij) alleen een marketing verhaal is.

Oeps laatste dag van het jaar en vandaag krijg ik mijn ontvanger !!!!!

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondergenoemde CI-module is de modulde die ik momenteel gebruikt in m'n Samsung ontvanger.

AXAS PCMCIA Module Model 44Y2 Vers. 1.42

Heeft iemand enig idee of deze ook (goed) werkt in een Topfield 7710.

Wel moet ik er bij vermelden dat nu ongeveer 2x per uur om de smart kaart wordt gevraagd.

 

AXAS PCMCIA Module Model 44Y2 Vers. 1.42

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handleiding gelezen die voor de 7700 en tegelijk ook voor de 7710 is. Er zit geen passage in met afwijking dus zijn ze qua mogelijkheden hetzelfde.

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst de beste wensen en veel gezondheid voor 2008 voor iedereen.

 

Heeft iemand ervaring met het aantal te te programmeren programma's van de 2 tuners in de 7710.

Kun je bijvoorbeeld meerder programma's op verschillende tijden en verschillende data's programmeren?

Alvast bedank.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verschil tussen 7700 en 7710 is alleen de wijze waarop de topfield boot; dit betekent dat de 7710 in de toekomst van andere firmware voorzien kan worden waar provider-specifieke (lees: CDS) code ingezet kan worden. verder functioneel geen verschillen, voor zover mijn kennis reikt. Overigens worden de 7700 en 7710 door elkaar aangeboden in Nederland.

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft iemand ervaring met het aantal te te programmeren programma's van de 2 tuners in de 7710.
Kun je bijvoorbeeld meerder programma's op verschillende tijden en verschillende data's programmeren?
Alvast bedank.


ik heb geen persoonlijke ervaring hiermee, maar het lijkt mij dat dit gelijk is aan alle (Topfield) ontvangers met een twin-tuner: als je 2 aparte kabels van de schotel hebt getrokken naar de tuner, dus via een DiSEqC tussen LNB en ontvanger, kan je de 2 tunes onafhankelijk van elkaar aansturen, en dus ook overlappende timer instellingen maken. De harddisk kan dit aan, tenminste met mijn 6000 wel. Je kan dan zelfs nog een derde programma dat eerder opgenomen is van de harddisk bekijken.

Je kan echter geen TAP's installeren, zoals dit op de series t/m 6000 kan; de 7000 serie werkt met een ander operating system dat niet compatible is met de huidige TAP's

Een goede bron van informatie is de handleiding, die kan je gewoon downloaden van http://www.i-topfield.com/ onder 'Manual'.

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik niet ??????

 

Wat is "grijze import" ??? (graag jouw definitie hiervan)

 

Topfield (en/of andere merken) hebben maar wat graag een vorm van

grijze import, het betekent bekendheid en een wildcat wordt dan al snel een cashcow.

 

Een auto uit (via) goedkoper Belgie of een een router uit goedkoper Duitsland is absoluut niet minder van kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft iemand ervaring met het aantal te te programmeren programma's van de 2 tuners in de 7710.
Kun je bijvoorbeeld meerder programma's op verschillende tijden en verschillende data's programmeren?
Ja je kan 2 timers instellen. De eerste wordt dan gecodeerd op de HDD gezet en de tweede ongecodeerd oftewel om die te kijken heb je dan een kaart nodig.

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...