hemertje Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Geplaatst: 18 januari 2008 A new PLi® DM7025 update is available via the Plugin / Software feed update. Enigma2: - CVS Repository 16 Jan 2008 - PLi® Repository 16 Jan 2008 - Dutch translations added - French translations by mimi74 added - Update of satellites.xml - /etc/tuxbox/scce added (needed for /var/scce symlink) - Plimgr: cardservername zero termination fixed - Allow picons to be installed on hdd (setting in expert menu added to control whether picons are allowed to be installed on the hdd, enabling this setting will cause the hdd to spin up every now and then, even if no picons are actually installed on the hdd) Enigma2 Plugins: - Enigma2-plugins updated to 20080114 - CCcam 2.0.5 SoftCam added - Opencam 0.9.13 Softcam added - Mgcamd1.27b Softcam added - New feeds.xml for rss reader PPanels - Avoid BSOD when 'execute' fails (os.popen often failed with errno 12, Cannot allocate memory) Skins Enigma2: - 'CryptoInfo' convertor added. Use as follows: <widget source="session.CurrentService" render="Pixmap" pixmap=".." ...> <convert type="CryptoInfo">HasSeca</convert> <convert type="ConditionalShowHide" / </widget> - Black.Stone: transparancy fix by mimi74 - Support a per-skin picon_default.png as fallback - Turkoise skin by mimi74 added DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
EnjoyPinball Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: EnjoyPinball Vandaag de upgrade naar PLi Iolite 2008 Edition doorgevoerd. Kom van Garnet, dus dacht dat het verstandig zou zijn met een goede clean install te beginnen (serieel via DreamUP). Alles is voorspoedig verlopen: 5 sat's toegewezen, fixed IP, mount naar mijn NAS, settings gedownload. Dan als laatste GBOX. Gedownload via het menu van PLi, en GBOX en cfg's via FTP naar /var en /keys. Chmod natuurlijk niet vergeten. En toen: geen beeld... Alles dubbel gechecked, maar het lukt gewoon niet. Kan iemand mij op weg helpen? Oh ja, GBOX en de configuratie werkte prima in Garnet. Bij het booten zie ik hem aanmelden op mijn GBOX Server, maar daarna radiostilte. Ik ben er vandaag achter gekomen wat het probleem veroorzaakt: zogauw ik mijn /var naar USB zet, weigert GBOX dienst. Wanneer ik /var weer terugzet naar Flash, werkt het spontaan weer. USB voor gebruik eerst netjes geformateerd, dus geen 'oude' restanten van een vorig image. Vreemd, niet? Iemand een idee?
tfh Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Hmmm, ik heb ook een klein probleempje. Ik heb CCcam 2.0.5 via het menu gedownload, maar hij is nu niet meer te starten via het "softcam instellingen menu". Ik kan hem daar netjes kiezen, maar als ik dan de softcam start gebeurt er niets. Ook na het booten van de Dreambox krijg ik geen beeld. Als ik via telnet naar de box toe ga en dan /var/bin/CCcam start, werkt alles wel prima. Ik had eigenlijk ook wel een startscript verwacht voor CCcam in /var/etc/plimgr/scripts/. Die staan er namelijk wel voor allerlei andere cams. Ben ik op een of andere manier dat bestandje kwijt geraakt?
Alfi Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: tfh Ben ik op een of andere manier dat bestandje kwijt geraakt? Het lijkt er wel op. Ik heb gisteren exact dezelfde procedure op mijn 7000 gevolgd en geen enkel probleem ondervonden. Heb je wellicht je oude CCcam.cfg overschreven met de nieuwe en daardoor een probleem of start je Cam echt helemaal niet? Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
tfh Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: Alfi Het lijkt er wel op. Ik heb gisteren exact dezelfde procedure op mijn 7000 gevolgd en geen enkel probleem ondervonden. Heb je wellicht je oude CCcam.cfg overschreven met de nieuwe en daardoor een probleem of start je Cam echt helemaal niet? CCcam.cfg staat er nog. Als ik via telnet CCcam start, dan werkt alles ook naar behoren. Alleen via PLi zelf niet...
JohnO Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 ben alweer terug naar 2.04 ivm problemen lolita en ccam 205 Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Marco275 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Ik draai nog steeds de eerste versie van Iolite, klopt het dat daarvan het software menu niet meer wordt geüpdate?
Gast arnoldmovies Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Bij mij werkt deze img perfect op de dm600 pvr, alles werkt prima ook cccam 2.05.
schans14 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 ik krijg geen picons in beeld. weet iemand hoe je ze moet activeren? heb wel de plugin picons voor 19 oost geinstalled. maar zie vervolgens niets. bij gemini kon je in het menu van infobar picons aanzetten. schans14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
Marco275 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Ik krijg de melding dat het menu al up to date is dus ik kan Cccam 205 niet downloaden.
John van Dreumel Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Verwijder software.xml en daarna nogmaals menu update. Ik vermoed dat dan CCcam gewoon te downloaden is. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
dAF2000 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Origineel bericht van: Marco275 Ik draai nog steeds de eerste versie van Iolite, klopt het dat daarvan het software menu niet meer wordt geüpdate? Welke box? Verwijderen van /var/etc/software.xml zou helpen zoals John zegt, maar op een DM600 is 't nog wat lastiger.
Gast jaja Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Bij menu osd instellingen vinkje bij plicons weergave.
schans14 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 als ik op de menu knop druk, zie ik geen osd instellingen. welke knoppen moet ik in welke volgorde drukken om bij osd instellingen te komen?? schans14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
Gast jaja Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 6 setup/gebruikersinterface instellingen/OSD instellingen/Plicons weergeven aanvinken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen