Ga naar inhoud


Vraag mbt dyndns


alejandro

Aanbevolen berichten

[ik plaats dit maar even in off topic]

 

Ik heb net een dyndns account aangemaakt.

 

Het is mijn bedoeling om via inet mijn pc thuis over te kunnen nemen.

Ik doe het nu altijd via rdp maar ik wil het ook via ...hierstaateennaam.dyndns.org kunnen doen, echter kom ik als ik dit adres intyp in mijn router terecht.Dit terwijl dmz doorverwijst naar mijn pc ip.

 

wellicht goed om te weten, het is een versatel/tele2 router (davolink)

 

iemand een kickje in de juiste richting?

 

alvast bedankt.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een router achter je davolink hebt en die deelt ook nog eens een iprange uit (dus ook een dhcp server heeft draaien) dan moet je eerst je router in dmz zetten en dan nog eens in de router een dmz invullen van je pc.

 

Misschien kan je je router ook bridged zetten dan deelt alleen je davolink een iprange uit en heb je dat probleem niet meer.

 

Ik heb hier ook een davolink en mijn wrt54gl staat gewoon bridged en ik kan via mijn dyndns gewoon datgene bereiken wat ik invul in dmz.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ je het ...dyndns.org-adres wel in bij Remote Desktop Connection? (Extern Bureaublad)

Lijkt me sterk dat je dan op je router uitkomt. Via http (poort 80) zou misschien nog kunnen, dan zou het iets van Tele2 zijn om poort 80 niet mee te nemen in het DMZ.

 

Ik heb dezelfde router. Ik heb geen DMZ, maar via Advanced -> NAT -> Virtual servers heb ik poort 3389 (RDP) doorgestuurd naar mijn pc (Add -> Custom Server -> Server IP-adres: adres van je pc -> External port b.v. 3389, kan ook iets anders zijn -> Internal port 3389 -> Save/Apply -> Klaar.

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen tele2 router maar een wat oudere speedtouch (op Skynet) en daar kan ik ofwel via port forward (of NAT) werken naar de interne IP (als je de juiste poort kent).

 

Ik kan ook een 'serverpoort' intikken waarmee alle poorten die niet in 'port forward' staan naar 1 specifieke PC gestuurd worden.

 

Hiermee lijkt het me te werken.

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan ook een 'serverpoort' intikken waarmee alle poorten die niet in 'port forward' staan naar 1 specifieke PC gestuurd worden.

 

Dat is nou juist iets wat je nooit wilt.

Alles moet dicht staan tenzij je het expliciet open gezet hebt, anders heb je een veiligheidsrisico.

 

Bij een Speedtouch moet je bij je NAPT settings overigens geen IP adres invoeren voor de buitenzijde, dat geeft problemen.

Gewoon leeglaten van het IP adres voor de buitenzijde bij je NAPT settings werkt het beste.

En vergeet niet de Save All, anders ben je na één keer spanningsuitval alles weer kwijt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...