Ga naar inhoud

[all] DVD's gewoon naar de box slepen of converteren naar mpg ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik zit met een kleintje dat maar wat graag over de vloer schuurt met met haar leuke DVD films. Mijn idee is haar een soort videotheek op de box aan te leggen waar zij naar hartelust kan uit kiezen zonder de DVD speler te moeten manipuleren. -Ik heb ondertussen al een paar testjes gedaan, en ja hoor de dreambox 7020 PLI IOLITE draait prima die VOB files, een DVD film heeft er echter meerdere en je kan deze niet als een geheel afspelen.

Nu was mijn idee deze om te zetten naar mpeg2 of mpeg4 formaat, extensie mpg omdat hij dit ook perfect draait. Na wat googelen en een 5 tal sharewares of freewares getest te hebben ben ik niet echt wijzer, ze hebben allen hun beperkingen. Ik zoek iets waarbij ik de overtollige info kan weggoien (bv AC3, exotische talen, geluidssporen, menu's) en gewoon de film kan mee converteren, dit ook om wat plaatsbesparend te werken en al dan niet de grootte van de film zelf ietsje te verkleinen. (zij is nog niet zo kritisch :-)

Wie kan me welke software aanraden ?

En what about het omgekeerde, de TS file laat zich gewoon branden met NERO essentials, maar kan ik TS files "mergen" of erin knippen tot net wanneer de film begint ?

NB o ja ik heb het forum al goed doorzocht.

Thx

Geplaatst:

je kan toch de gehele map videoTS naar je hd van de dream copyeren en met dreamdvd deze dan afspelen.

hierna wordt de gehele dvd afgespeeld incl menu.

ikzelf heb een netwerk mount gemaakt naar mijn server en heb hierop de dvd's staan. via een ppanel heb ik een lijst met dvd's aangemaakt dus nu kan je een film kiezen en deze wordt dan ingeladen. best wel handig.

ik heb alleen nog geen mogelijk gevonden om deze lijst direkt middels een speciale toets op te vragen.

Geplaatst:

Ik denk dat VLC je vele diensten kan bewijzen, inclusief de DVD direct naar je box HD schrijven omgezet in mpg.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

ja dit zijn best wel interessante suggesties maar :

-integraal DVD copieren slokt veel ruimte op, inclus een heleboel rotzooi die je toch niet nodig hebt (ondertitelling, geluidsporen al dan niet AC3), duurt heel lang om dit te doen ook, denk dat je een film die op DVD 4 Giga is met een klein kwaliteitsverlies weliswaar moet kunnen shrinken in MPG op 750MB

-ik wil meer dan alleen maar omzetten naar mpg, ik wil hetgeen hierboven vermeld er kunnen uitfilteren.

Geplaatst:

Bij VLC kun je van alles instellen voor het uitvoerformaat, ook de krimp. En je kiest de film met de sporen die je wilt hebben.

Truuk is, speel de DVD af met VLC zoals je 'm wilt zien, staat dit goed, wijzig dan de uitvoer naar bestand, even wachten en klaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Ja, 't is alleen wel even puzzelen, maar zelfs uitzending gemist kun je zo als bestand op je HD krijgen en dus weergeven via je dreambox, al tijdens het opnemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen