boaz Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Een aantal zenders zoals bijv. BBC 3 & 4 hebben overdag een ander profiel dan 's avonds. Scan je 's avonds, krijg je overdag op dat kanaal de melding "deze service is niet gevonden" maar wel gewoon beeld, echter EPG e.d. ontbreken. Scan je overdag, krijg je dezelfde problemen 's avonds. Handmatig beide "zenders" toevoegen is natuurlijk een optie, maar kan het niet eenvoudiger? Dus ongeacht de ene of de andere zender op 't kanaal zit, geen melding en wel alle overige gegevens? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
cardwizard Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 haha stond op het punt zoiets te plaatsen , dat probleem heb ik dus ook Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
voodoodoll Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Dat komt omdat overdag op BBC3 & 4 CBCC en CBeebies zitten.
boaz Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Geplaatst: 8 januari 2008 Ja, hoe 't komt weet ik, daarom zei ik ook ander profiel en beide zenders. Maar is er een oplossing ze beiden volwaardig in de lijst te hebben? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Dan hebben jullie niet de image van pli op jullie dreambox staan. Iolite heeft dit namelijk niet althans bij mij niet,alle andere images ,die ik gebruik ,hebben dit wel. Volgens mij hebben de jongens van pli dat op een of andere manier opgelost!!
boaz Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Geplaatst: 8 januari 2008 Nou, die Pli heb ik er wel op, is alleen te weinig actief geweest om dat verschil te laten opvallen, maar er is dus een oplossing voor. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
voodoodoll Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Ik heb ze beide volwaardig in de lijst met de Sattaz settingslijst, als je dat bedoelt.
Gast Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Citaat: Ik heb ze beide volwaardig in de lijst met de Sattaz settingslijst, als je dat bedoelt. Heb je deze kanalen wel met pli geprobeerd? Ik gebruik overigens Joske settings. Ik denk dat dat weinig verschil maakt. Ik zou zeggen probeer het morgen maar eens.
Gast Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Elke image heeft dat. Dat komt omdat beide zenders op hetzelfde 'kanaal' binnen de transponder uitzenden, maar een verschillende SID/PID hebben. De box klaagt vervolgens dat de zender zoals deze in je services lijst staat niet gevonden kan worden op de gevraagde locatie (het 'kanaal') door bovenstaand verschil. Maar er is wel signaal (alleen een zender met een andere service definitie), dus krijg je gewoon beeld. Handmatig beide er in zetten dus, of die transponder een keer voor 20u, en een keer na 20u scannen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Je krijgt gewoon beeld maar in de pli image komt deze melding niet. Althans bij mij niet.
Gast Geplaatst: 8 januari 2008 Geplaatst: 8 januari 2008 Citaat: Je krijgt gewoon beeld maar in de pli image komt deze melding niet. Althans bij mij niet. Niet met enigma, maar wel met enigma2. Denk dat de [all] voor dit topic in dit geval niet juist is, het gedrag is compleet verschillend. e2 zegt 'sid not found in pat', terwijl enigma geen foutmelding/waarschuwing geeft.
Gast Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 Zoals ik al eerder melde in alle andere images heb ik dat ook op mijn DM 7000 alleen in Pli niet. Verder staat boven niets vermeld over welke dreamboxen het gaat.
Gast Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 er staat in het menu toch een optie foutmeldingen verbergen als je dat doet is het over en dan heb je er geen last meer van.
Gast Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 Citaat: er staat in het menu toch een optie foutmeldingen verbergen als je dat doet is het over en dan heb je er geen last meer van. Dat heeft geen invloed hierop.
Gast Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 Citaat: Niet met enigma, maar wel met enigma2. Denk dat de [all] voor dit topic in dit geval niet juist is, het gedrag is compleet verschillend. Enigma geeft die foutmelding ook. Alleen hebben wij iets geimplementeerd (sinds Flubber? Ik heb die melding al tijden niet meer gezien) waardoor je 'm niet meer krijgt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen