Ga naar inhoud


USB HUB als printerserver? Is dit mogelijk?


jonas

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

even een off-topic computervraagje:

 

Ik heb thuis een Sinus-154 router met wlan waar o.a. 2 laptops via WLAN een EPSON Aculaserprinter C1100 printer gebruiken die op de printeruitgang van de router aan gesloten is.

 

Dit werkt prima.

Nu heb ik deze week een iMAC aangeschaft met het OCS-10.5 Leopard operating system, en ga met kabel naar de router om te internetten.

Printen met de iMAC lukt echter niet, ik heb alles al geprobeerd, maar er schijnt een incompatibiliteit met de router te zijn.

 

Nu heb ik de volgende oplossing bedacht:

 

Ik sluit de USB kabel die normaal tussen de printer en de router zit aan tussen de router en een klein usb hubje dat voor de printer zit.

Een tweede USB verbinding maak ik dan tussen de iMAC en de HUB.

Dan verbind ik de USB HUB met de printer.

Dit zou dus als een printerserver moeten werken, maar kan dit???

 

Verder ben ik zeer zevreden met de iMAC, een prachtig Maschien met een 24 inch scherm.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden,

 

groeten

 

Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een USB hub zal dat niet gaan. Die heeft één upstream en meerdere downstream poorten en daarmee is geen directe communicatie tussen twee downstream poorten mogelijk. Je komt dan ook al met de stekers in de knoei omdat je USB printer kabels een type A connector en een type B connector hebben en een hub heeft maar één type B connector.

Er zijn wel USB switches in de handel die het mogelijk maken om één USB apparaat vanaf verschillende computers te bereiken.

Wel zag ik bij Belkin, die zulke switches maakt, dat sommige niet compatible zijn met het MacOS Phanter en hoger dus hou dat in de gaten.

Ervaring heb ik er niet mee. Google maar even op USB switch.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

Ik had al het vermoeden dat dit niet zou gaan, omdat er bidirectioneel data verkeer is.

Ik ga nu maar eens naar een USB switch kijken die Mac compatible is

 

Toch bedankt, en groeten uit Luxemburg wink

 

Jonas

 

Origineel bericht van: Albert_H
Met een USB hub zal dat niet gaan. Die heeft één upstream en meerdere downstream poorten en daarmee is geen directe communicatie tussen twee downstream poorten mogelijk. Je komt dan ook al met de stekers in de knoei omdat je USB printer kabels een type A connector en een type B connector hebben en een hub heeft maar één type B connector.

Er zijn wel USB switches in de handel die het mogelijk maken om één USB apparaat vanaf verschillende computers te bereiken.

Wel zag ik bij Belkin, die zulke switches maakt, dat sommige niet compatible zijn met het MacOS Phanter en hoger dus hou dat in de gaten.

Ervaring heb ik er niet mee. Google maar even op USB switch.

 

Albert_H.

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...