Ga naar inhoud


magnetic polarizer


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<BR>ik ben tijden geleden actief geweest met satontvangst. Ik ben zeer tevreden over mijn echostar LT8700 met positioner.<BR>Deze heeft een buitenopstelling met een "magnetic polarizer". Zijn er mensen met kennis/ervaring die mij kunnen vertellen of hiervoor een digitale receiver bestaat welke met de bestaande schotel (Delta) en polarizer goed functioneert.<BR>Ik wil namelijk weer actief met sat-ontvangst hobby-en.<BR>Groetjes Ger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan je lnb met magnetische polarizer blijven gebruiken, alleen is het handig? met de echostar 2000 / 2500 / 3000 zou het geen probleem moeten zijn, echter een nieuwe lnb kost je nog geen F100.-- als je toch een nieuwe ontvanger aanschaft, doe er dan gelijk een nieuwe lnb, en als mogelijk coax bij. als je een lt 8700 hebt zal die ook wel een paar jaar oud zijn, en de coax dus ook. omdat je lnb toch buiten zit wordt die er met de jaren ook niet beter op. ikzelf heb in het begin ook mijn oude echo lnb gehouden, maar na verloop van tijd toch gewisseld. de magnetische polarizer gaf me toch teveel problemen. met een uni lnb'tje nu geen problemen meer. het enig is dat je een lnb met een "dunne" golfpijp moet hebben omdat eea. anders niet past. een philips heeft hier prima lnb's voor met losse feedhorn.<BR>peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de alps nemen en daar de buitenbehuizing afhalen , dan heb je een kale lnb met een dunne hals die weer in een normale feedhouder past.<BR>Inderdaad geeft een magn. polarizer veel demping en is het beter/makkelijker over te stappen naar een universal lnb.<BR>Ikzelf gebruik een philips met mki flens , die past nl. weer op de feedhorn die bij de deltastar hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...