Ga naar inhoud


AV receiver op ander frequentiebereik


aux99

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een vrij doorsnee AV-receiver. Deze werkt op zich prima, maar omdat er nogal veel apparatuur op de 2.4ghz zitten, heb ik last van storing. Ik heb bijv.:

- Dect telefoon

- WiFi (2 wifi webcams, WII, laptop, vaste pc)

- BlueTooth

- AV receiver

 

vooral de wifi en bluetooth storen met de AV zender. De AV zender ondersteund wel verschillende kanalen, maar zelf op de beste heb ik nog enige storing.

 

Ik zoek daarom een AV zender die op een totaal andere frequentie bereik zit om definitief van deze problemen af te zijn.

 

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eerst uit te zoeken of die apparaten elkaar niet gewoon storen doordat ze te dicht bij elkaar staan. Met name je DECT telefoon kan storing geven op de andere apparaten dus zet die eens stroomloos.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Naar mijn idee zijn er 3 redenen waardoor je last van storing kunt krijgen:

 

1. Te dicht naast elkaar zetten;

2. Gebruik van dezelfde frequentie;

3. Goedkope apparaten gebruiken.

 

Op verschillende Wifi forums lees je heel vaak dat goedkope bouwmarkt DECT telefoons voor wegvallende Wifi verbindingen zorgen.

 

Ik heb een Siemens DECT, een Philips TV zender en een Zyxel draadloos modem. Geen enkel probleem.

 

Dus mijn advies: zet die telefoon helemaal uit. Lost dat het probleem op, zet dan die telefoon ergens anders neer of koop een betrouwbaar merk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar dat zou nu juist moeten passen. De wifi op 5 ghz is eerder zeldzaam.

De storing bij mij is duidelijk van de router afkomstig, een linksys wrt54GL. Ik heb er drie staan in WDS.

Alleen als ik de TX power van deze routers zeer laag zet ( 5mw )is er kans op enig storingsvrij beeld.

De routers maken ook nog verbinding met elkaar met dit vermogen, maar ver zal ik wel niet moeten lopen met de laptop.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Hm. Naar mijn idee zijn er 3 redenen waardoor je last van storing kunt krijgen:

1. Te dicht naast elkaar zetten;
2. Gebruik van dezelfde frequentie;
3. Goedkope apparaten gebruiken.

Op verschillende Wifi forums lees je heel vaak dat goedkope bouwmarkt DECT telefoons voor wegvallende Wifi verbindingen zorgen.

Ik heb een Siemens DECT, een Philips TV zender en een Zyxel draadloos modem. Geen enkel probleem.

Dus mijn advies: zet die telefoon helemaal uit. Lost dat het probleem op, zet dan die telefoon ergens anders neer of koop een betrouwbaar merk.


Het probleem is wel duidelijk, maar je kunt moeilijk je telefoon altijd uit zetten. Kun je evengoed het abonement opzeggen.... Lekkere tip...
Link naar reactie
Delen op andere sites

@aux99

 

Jij leest niet goed. Er staat dat je je telefoon moet uitzetten om te achterhalen of de DECT inderdaad de boosdoener is. En daarna kan je eens wat proberen door bijvoorbeeld van iemand een goede DECT te lenen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
@aux99

Jij leest niet goed. Er staat dat je je telefoon moet uitzetten om te achterhalen of de DECT inderdaad de boosdoener is. En daarna kan je eens wat proberen door bijvoorbeeld van iemand een goede DECT te lenen.


Ik zou zeggen, lees de startpost nog eens en vertel me wie er (allemaal) niet goed leest....
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Edwin

 

EXACT! precies wat ik zocht!! Heb hiervoor 2 avonden gegoogled...

Dank je...

 

 

Laat eens weten hoe het werkt.

P.S. Via de website van de fabrikant kan je meerdere dealers vinden, mss is er ene in je buurt.

 

Groetjes Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...