Ga naar inhoud

[7025S] beeld hapert met verschillende emu's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

ik heb een dm7025 en heb sinds enige tijd het verschijnsel dat het beeld even bevriest en daarna weer door gaat.

Het "bevriezen" komt soms in 5 minuten tijd 4 a 5 keer voor en soms gaat het een uur lang wel goed , de ene keer zie wanneer het beeld vast zit blokjes en de andere keer staat hij gewoon vast.De ene keer gaat het vanzelf weer lopen en de andere keer moet je eerst naar een andere kanaal en dan weer terug.

Ik heb meerdere images gebrobeert (gemini 3.20, LT en Iolite) en ook verschillende emu's (Mgcam 1.26, CCcam 2.0.4 en 2.0.3, het meest problemen met CCcam).

Wat ik wel merk is dat bij FTA zenders het altijd goed gaat.

Heeft iemand een idee ?

alvast bedankt

Geplaatst:

Goedendag,

Je hebt het over diverse Emu's .Ik zie alleen niet staan of je die gebruikt in combinatie met een originele kaart???

Doe je dit niet dan zul je op een andere "bekende" manier beeld krijgen?Dan zul je het moeten zoeken in jouw internet verbinding of van de ander.....Iedere keer dat jij dan zapt doe je een nieuwe afvraag van de codering en dan meestal zal het zeker goed gaan.

verder zou stilstaand beeld ook aan je signaal kunnen liggen...Of is die maximaal??

Ikzelf heb nooit problemen met de DM7025 (op de digitale audio hik na dan)

Gr.Info

Geplaatst:

@bander,

Mocht je een Cam hebben liggen, probeer de kaart daar eens mee uit whistle .................

Ik weet dat je niet veel aan dit antwoord hebt, maar is wel serieus bedoeld gezien de vermoedelijke oorzaak, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Dat ik bepaalde info achterwege heb gelaten heeft inderdaad een "reden", maar je antwoord helpt mij in ieder geval wel in de goede richting. Signaal is boven de 85% (astra2) en zelfs 90% (astra1) met 0 Ber dus zal het wel aan de emu liggen.

thanx

Geplaatst:
Origineel bericht van: bander
dus zal het wel aan de emu liggen.

Nou, zeg maar aan degene die jouw emu van sleuteltjes voorziet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Zeg het nu maar gewoon op z'n bot boers, als je aan het sharen bent dan is de tijd tussen de vraag van jouw Dreambox en het ontvangen van het antwoord gewoon te lang (standaard probleem bij sharen via WAN).

Oorzaken zijn er legio, je kan zelf wel verzinnen waar het aan kan liggen.

1/low-cost internet provider met bijbehorende beroerd lange pingtijden (kabel is berucht).

2/teveel "peers" tussen jouw Dreambox, en de box waar daadwerkelijk de kaart in zit.

Dus, uitzoeken hoeveel tijd een en ander in beslag neemt, en proberen deze tijd te verkorten. Of beter, zelf een kaartje met een full abo regelen whistle

Groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Nou, zeg maar aan degene die jouw emu van sleuteltjes voorziet.

En ook daarmee kun je dus weer verschillende kanten op laugh , gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.