Gast mag Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Wie kan mij helpen aan een schema van de DM7025+ waarop ik 5 of 12 volt kan vinden in bedrijf en in standby mode. Ik heb nu voor extra koeling een klein fan ingebouwd. Dit werk overigens perfect alleen is het nadeel dat hij continu aan staat. Alvast bedankt, Wim Magwel
Gast max-sat Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Goed idee, vindt zelf ook dat de DM7025+ vaak te warm wordt. Niet veel later crashed de box... Waarom wil je 'm eigenlijk al laten draaien als er niks te koelen is? Laat de FAN temp. afhankelijk werken. Een simpel torretje met een C en NTC is al voldoende. Wil je 'm ook nog kunnen instellen komt er nog een potti bij Ben wel benieuwd hoe je de FAN hebt ingebouwd
Gast max-sat Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Sorry voor de extra post, kon m'n vorige post niet meer wijzigen... Heb even gekeken naar een paar bestaande voorbeelden: - Temperatuur afhankelijke FAN aan/uit schakeling. Aan/uit Thermostaat - circuitsonline Vervang de LED door de FAN - Temperatuur afhankelijke FAN toerental regeling Proportionele thermostaat - redcircuits R6, R7 en D1 zijn optioneel. Succes
nbrok Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: max-sat Sorry voor de extra post, kon m'n vorige post niet meer wijzigen... Heb even gekeken naar een paar bestaande voorbeelden:- Temperatuur afhankelijke FAN aan/uit schakeling.Aan/uit Thermostaat - circuitsonline Vervang de LED door de FAN Succes Nog een opmerking bij deze schakeling. Deze kan niet direct een FAN aansturen. Er moet nog een extra transistor bij die wel de stroom van de fan-motor aankan. In de tweede schakeling zit wel een goede transistor. Als je vertrouwd bent met elektronica, kun je bij de eerste schakeling er een andere transistor in gebruiken. Je moet dan wel aan de DC instellingen van die transistor denken. Groeten, Nick Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Gast max-sat Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: nbrok Nog een opmerking bij deze schakeling. Deze kan niet direct een FAN aansturen. Er moet nog een extra transistor bij die wel de stroom van de fan-motor aankan. In de tweede schakeling zit wel een goede transistor. Als je vertrouwd bent met elektronica, kun je bij de eerste schakeling er een andere transistor in gebruiken. Je moet dan wel aan de DC instellingen van die transistor denken. Groeten, Nick Ja da's waar ook. Had zo gauw niet naar de types gekeken enkel naar principe Meest simpele is nog een 3benige bandiet (LM317)... Als je er wat dieper op ingaat zijn er complete chips verkrijgbaar o.a. bij TI (gratis ) succesp.s. een temp. afhank. reg. voorkomt mod. aan je MoBo
Gast MiLo Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Zou je de 12V tulp uitgang achterop niet kunnen gebruiken? Die wordt softwarematig geschakeld dacht ik.
Harley Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: MiLo Zou je de 12V tulp uitgang achterop niet kunnen gebruiken? Die wordt softwarematig geschakeld dacht ik. Werkt goed, zie Klikkerdeklik VU+ Duo2 - PrismCube
Mojo Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Heb in de dreambox een thermostaat erbij gezet (net klaar). You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast delagroov Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Ik heb vanmiddag ook een case fan op 5v aangesloten en de box blijft nu op 36 graden tijdens HDD gebruik. Zonder fan kom ik op 48 graden. Is denk ik ook niet zo'n probleem.
boekkie Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 @Mojo,netjes gemaakt,vraagje hoe heb je de ventilator vast gemaakt? groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Gast AlanS Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Citaat: vraagje hoe heb je de ventilator vast gemaakt? Ik zit daar ook al naar te kijken maar volgens mij gewoon niet
Gast delagroov Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Origineel bericht van: mag Zie bijlage Welke bijlage?
Gast jaja Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 @Mojo. Wat is nu de temperatuur? Je hebt de thermostaat(voeler) vastgemaakt op de harde schijf, de fan koelt op een andere plaats. Heb je temperatuur metingen gedaan. Werkt dit goed??
Gast mag Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Zie foto's http://picasaweb.google.nl/wimsmaal/DM7025Koeling
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen