Ga naar inhoud


[all] PVR vraagstuk: enkele of dubbele tuner


Gast smarty-77

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf in bezit van een DB7025SS, hiermee kan ik kijken en openemen wat ik wil, helemaal super.

 

Nu heeft mijn pa sinds kort ook digitale tv met een simpele philips decoder. Het probleem waar hij nu tegen aan loopt is dat hij niet kan opnemen (via een omweg wel via de video recorder).

 

Nu wil hij ook kijken en opnemen tegelijkertijd. Ik dacht altijd dat je hier minimaal 2 tuners voor moest hebben? Is dan de keuze qua dream beperkt tot de 7025. Of zijn er ook trucjes met bijvoorbeeld de 600pvr.

 

Een Duo LNB met dubbele uitgang is al aanwezig.

 

Ik heb uiteraard al gezocht maar niet echt veel duidelijkheid kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar was ik al bang voor...

 

Zijn er naast de 7025 meerdere dream ontvangers met een dubbele tuner mogelijkheid? Bij de 7020 zie ik alijd Si staan en nooit SS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77
Daar was ik al bang voor...

Zijn er naast de 7025 meerdere dream ontvangers met een dubbele tuner mogelijkheid? Bij de 7020 zie ik alijd Si staan en nooit SS

Alleen de DM7025 is een dual tuner. En (naar verluid) de komende DM8000. Alle andere zijn single tuners.

Niemand houd je overigens tegen om twee single tuners neer te zetten, dat geeft je nog meer opties dan alleen opnemen en kijken tegelijk. wink Dubbele coax heb je toch zo wie zo nodig...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja 2 enkele tuners?? Hmmmmmm

 

2 x 200euro is 400 euro = DB7025 smile

 

Dus nee die oplossing zal ook niet in de smaak vallen...

 

Wat ik me afvraag is hoe de rest dat doet!? Ik zie veel mensen die een 7020 of een 7000 hebben. Nemen die nooit op tijdens het kijken van een andere zender? Het is toch niet een vreemde eis voor een PVR?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zovaak neem ik niet iets op smile

 

enkele keer, en anders is het het beste opname medium ter wereld genaamd:

Internet smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening houdend met dat mijn pa een respectabele leeftijd heeft bereikt van 65 zal hij het gehele internet vehaal niet helemaal voorelkaar krijgen... Vandaar dat een alles in 1 oplossing voor hem het beste werkt. En tja die oudjes willen uiteraard programma's zoals spoorloos idols kunst en kitch en dat soort shit opnemen en dat kun wel vergeten op internet!

 

En een dreambox is erg gebruiksvriendelijk!! Zelfs mijn vrouw kan er helemaal mee omgaan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@smarty-77,

Citaat:
Nemen die nooit op tijdens het kijken van een andere zender?


Sterker nog, ik kijk haast nooit laugh , gr.

Zilverster.


Wanneer kan ik het (gratis) op komen halen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

@smarty-77,

 

 

Citaat:
Wanneer kan ik het (gratis) op komen halen laugh

 

 

Ik heb niet gezegt dat ik het niet gebruik cry............

 

Maar wat betreft je vader zou ik voor een 2e goedkope losse ontvanger gaan met evt. een losse DVD recorder of een video recorder, ik weet niet meer van deze tijd, maar voor de ouderen onder ons vaak gemakkelijker te bedienen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77
Wat ik me afvraag is hoe de rest dat doet!? Ik zie veel mensen die een 7020 of een 7000 hebben. Nemen die nooit op tijdens het kijken van een andere zender? Het is toch niet een vreemde eis voor een PVR?

Als je twee single tuners bovenop elkaar gaat zetten is de toegevoegde waarde inderdaad beperkt. Ik heb momenteel 4 boxen staan, in 4 verschillende kamers. Dus naast een fors PVR potentieel kan ik er dus ook meer mee. En aangezien ze allemaal dezelfde server mount hebben voor opnames, kan ik makkelijk op 1 box opnemen, en op de andere kijken. Tegelijk, als dat moet. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77

Wat ik me afvraag is hoe de rest dat doet!? Ik zie veel mensen die een 7020 of een 7000 hebben. Nemen die nooit op tijdens het kijken van een andere zender? Het is toch niet een vreemde eis voor een PVR?


Ik neem niet veel op maar als ik thuis ben dan neem ik op met de Dreambox die op de slaapkamer staat . zo kan ik beneden gewoon alles kijken .

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nu al staat is een video recorder icm. een philips decoder...

 

Maar dit is gewoon geen doen.. Als je dan wat wil opnemen dan moet je het juiste kanaal selecteren op de decoder daarna de video instellen en dan op hoop van zegen staat er wat op tape.

 

Het zal één apparaat moeten worden. (2 decoders zou ook nog kunnen!)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...