theparasol Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Gemini 4.2 image, professionele scart -> component kabel. Bij de kleur rood/roze is er een vaag waarneembare rode verkleuring. De verkleuring is horizontaal over de volle breedte waarneembaar. Het is overigens een smalle rode balk. Iemand een idee waar dit weg komt?
mobieltje Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: theparasol Gemini 4.2 image, professionele scart -> component kabel. Bij de kleur rood/roze is er een vaag waarneembare rode verkleuring. De verkleuring is horizontaal over de volle breedte waarneembaar. Het is overigens een smalle rode balk. Iemand een idee waar dit weg komt? Ik heb het zelfde probleem op mijn DB7020 met de (PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014) het is maar af en toe maar wel lastig, morgen zal ik het eens gaan testen op een DB500 of een ander aparaat. Grts
Bert42 Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Staat de verkleuring altijd op dezelfde plaats of loopt het heel langzaam in verticale richting? Wanneer dat het geval is is het waarschijnlijk een voeding probleem in de DB.
Gast pieterg Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 officieel kan een dreambox alleen rgb, geen component. Component gebruikt de rgb pinnen van de scart, maar de voorgeschreven (uitgangs-)impedantie verschilt met die van rgb, dus krijg je een mismatch. Afhankelijk van je TV gaat dit goed, of niet goed.
theparasol Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: Bert42 Staat de verkleuring altijd op dezelfde plaats of loopt het heel langzaam in verticale richting? Altijd zelfde plek horizontaal, en alleen als beeld een bepaalde kleurcombinatie in het midden heeft met relatief groot oppervlakte.
theparasol Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: pieterg voorgeschreven (uitgangs-)impedantie verschilt met die van rgb, dus krijg je een mismatch. Valt die uitgangsimpedantie nog wat in de goede richting bij te trekken met een simpel electronica schakelingetje?
Gast pieterg Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 voor een aantal boxen is er een hardware mod bekend (aantal condensatoren vervangen). Even zoeken op het dream forum denk ik, of misschien IHAD.
mobieltje Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Alles getest hier. De DB7020 heeft (soms) die problemen. Bij de 2x DB500 werkt het perfect. Bij de Tofield DVB-T tuner en een Philips DVD-Recorder ook geen problemen. Raar, ik heb nu de DB7020 weer opnieuw aangesloten (scart -> 5 x tulp) en tot nu toe zie ik de balk niet meer. Grts
Kopernikus Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Hi, Heb net men nieuwe Dreambox 7020 aangesloten op mijn lcd via scart -> component en heb net hetzelfde probleem. Bij mijn oude 7000 heb ik dit kunnen oplossen door 3 condensators bij te solderen. Maar daar mijn 7020 nieuw is zou ik eerst graag bevestigd hebben dat deze fix ook gaat werken bij de 7020, want het probleem is niet identiek. Bij de 7000 heb je een duidelijke roze balk boven en onderaan en bij de 7020 komt er een balk maar alleen bij bepaalde kleurcombinaties. Iemand die het al getest heeft of meer weet hierover? Thx, Kopernikus Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4
Kopernikus Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 @All Het gemakkelijkste bij mij om te testen als het probleem zicht voordoet is naar instellingen en dan naar taal wijzigen en als ik dan op rechts/links toets druk verschijnt de balk, blijkbaar kom ik dan op de kleurcombinatie die dit probleem heeft. Heeft iemand soms een plannetje waar de 3 extra condensators moeten geplaatst worden bij de 7020, of zou dit identiek zijn aan de 7000 ? Greetz, Kopernikus Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4
Kopernikus Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 @All Ik heb een diagram gevonden voor de hardware fix voor de 7020 waarbij ook 3 transistors moeten bijgesoldeert worden, ik heb dit gedaan en kan bevestigen dat nu alles perfect werkt. Greetz, Kopernikus Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen