Ga naar inhoud


VGA KAART MET HDMI UITGANG


grenszuuker

Aanbevolen berichten


google-voer :

 

ASUS EAX1600PRO HDMI [EAX1600PRO/I/256M/A]

ASUS EN7600GT HDMI [EN7600GT/HTDI/256M/A]

Gigabyte GeForce 7600 GS HDMI [GV-NX76GZ256HI-RH]

PowerColor Radeon X1600 HDMI

Sapphire Radeon X1600 HDMI [11071-28-20R]

 

 

gemiddelde prijzen liggen rond de 100 eurie.....

 

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

PCI wordt lastig denk ik. AGP is zelfs al bijna niet meer te krijgen omdat de nieuwe "standaard" PCI-E is. Ik denk trouwens ook dat de TS PCI-E bedoeld ipv PCI.

 

Of het geluid mee gaat is weer een ander verhaal. Soms moet je de uitgang van je geluidskaart inpluggen op de verloop, soms zit er interen op de videokaart een aansluiting om je geluidskaart aan te sluiten, maar het mooiste is natuurlijk als het gewoon via de PCI-E poort komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat HDMI bestond uit beeld en geluid, voor alleen beeld zijn er toch eenvoudige DVI-HDMI adaptertjes? Mijn HD-3870 doet in ieder geval wel HDMI inclusief geluid.

Er komt/is uit de ATI hoek in ieder geval een AGP kaart uit de HD-3xxx serie mét HDMI. Ik geloof van Sapphire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Richard7

 

Komt het geluid dan via de PCI-E in je grafische kaart (HDMI poort) terecht op heb je nog ergens je geluidskaart op je videokaart aan moeten sluiten al dan niet intern of extern?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, (als het goed is) wordt het geluid in digitaal formaat meteen meegestuurd de HDMI bus op. Je hoeft niks door te lussen vanaf je geluidskaart. Sterker nog: dat gaat helemaal niet bij mijn kaart, ik heb geen aparte audio-in erop zitten of zo.

Veel mensen krijgen zo'n uitroeptekentje in apparaatbeheer na installatie van zo'n nieuwerwetse HD-videokaart. Dát is dan de aparte audiodriver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...