Ga naar inhoud


EutelsatW2


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe LNB (het niuewe model van Philips)Hiermee zijn ASTRA en HOTBIRD signaal veel sterker geworden maar EUTELW2 juist minder geworden. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?<BR>Tuner Strong 4375 met Tristar 1m schotel.<BR> frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gokje ... de LNB is minder gevoelig voor de band waarin de W2 uitzend, en gevoeliger voor de banden waarin Astra/Hotbird zitten?<P>Zou na te kijken zijn adhv frequentietabellen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk je lnb niet helemaal goed gemonteerd. wat ik bedoel is dat als je feedhorn ietepietsie scheef zit ten opzichte van de oude situatie kan het best voorkomen dat je op 1 sat supersignaal hebt, en dat je op de andere net "out of focus" zit. waar je ook op moet letten is de brandpuntsafstand van je schotel. dit is de afstand van je schotel naar de voorkant van je lnb. houd deze zoveel mogelijk gelijk aan de oude situatie. kijk eens een paar satellieten verder, als het signaal hier nog beroerder wordt, kijk dan eens goed of je lnb wel goed is gemonteerd. ikzelf heb ook een flupsen lnb, met losse feedhorn, en het enige probleem wat ik ermee heb is dat het signaal rond de 11.5Ghz. minder sterk is dan laag, of erg hoog. op een spectrumanalyzer is dit erg goed te zien.<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel bedankt allemaal, ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de brandpunt afstand.<BR>Ik vroeg mij af of er een tabel hiervoor is of hangt dit af van elke leverancier afzonderlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...