Jean-Claude Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 inderdaad, ik ben nu al van verleden vrijdag bezig om mijn settingslijst van mijn dreambox terug up-to-date te zetten, en we zijn nu dinsdagmorgen 2 uur dus neem maar van mij aan dat dit géén simpel jobje was. waarom (weeral) een nieuwe settingslijst : wel, ik heb er al verschillende geprobeerd, maar er is geen enkele die mij kan bekoren. Ze werken allemaal met opdelingen per satelliet en dat werkt niet intuitief. Ik heb mijn lijsten in verschillende niveau's onderverdeeld (dagelijks gebruik, lijsten per taal, lijsten per land, en lijsten per thema). binnen elke lijst zijn er dan ook nog eens graduaties van "broadcasters" naar "narrowcasters", van "zeer interessant" tot "en-wat-hebben-we-nu-weeral". ik ga er noet veel woorden aan vuil maken : wie dat wenst kan bijgevoegd zip bestand uitpakken en kan via de llamasoft editor de lijst naar zijn dreambox sturen om eens te kijken wat er in zit. nu wat technische informatie : - ik ben vertrokken van de laatste Sattaz lijst, kwestie van een up-to-date satellites.xml te hebben - ik heb alle services opnieuw ingescand, van 45E tot 30W, via mijn 85 cm schotel. Personen met een grotere schotel zullen dus merken dat niet alle kanalen beschikbaar zijn - ik ontvang bvb niets van de BADR of de Nilesat of de Nordic beam van de Sirius. - ik heb enkel de tv-boeketten gewijzigd, de radio-boeketten komen nog van de Sattaz settings (en ik meen dat deze dan weer van Picard afkomstig zijn) - voor de UK zijn er 2 lijsten : eentje voor gebruik met een SKY basic 6-pack abonnement, en eentje zonder. De tweede lijst bevat ook een aantal uitbreidingen die ik niet meer in de eerste lijst wou steken omdat die al te lang werd - ik heb geprobeerd om alles zo logisch mogelijk te ordenen, en enkel die kanalen te gebruiken die "beeld" geven, op wat voor wijze ook ik sta open voor eventuele verbeteringen, ik ben momenteel wel wat suf van al het tv-geweld dat ik de laatste paar dagen heb te verduren gekregen, maar ik denk niet dat er veel fouten insteken. en nee, ik ga die lijst NIET regelmatig up-to-date houden, daar heb ik de tijd niet voor, maar ik ga wel proberen van om de 6 maand een nieuwe versie af te leveren. voilà - veel plezier ermee - tijd om dodo te gaan doen :-) JTA-02-2008.ZIP DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Invertist Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Het eerste dat mij opvalt,is dat er heel veel transponders dubbel in staan. Is dat per ongeluk, of heeft dat een speciale reden?
Gast Invertist Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 En met het freeware programma Dreamset heb je met een paar klikken een volledig up-to-date satellieten- en transponderlijst (waarvan je naar believen de kanalen en boeketten wel of niet gebruikt).
Jean-Claude Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 die transponders komen van de Sattaz setting, daar ben ik dus niet aangeweest. Zal dat dreamset programma eens bekijken, is altijd interessant naar de toekomst toe. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Invertist Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Ik heb Dreamset gebruikt (beginnend met een geheel lege lijst), daar de gewenste satellieten aangeklikt en in een oogwenk een hele lijst, compleet met boeketten binnengehaald. Naar keuze van KingOfSat (meestal erg up-to-date) of van SatcoDX. Met datzelfde programma zijn ze eventueel aan te passen en naar de Dreambox te schrijven. Het aanpassen van die lijst gaat met SetEdit ook erg handig: vooral zaken als dubbele transponders en zenders komen er dan goed uit. Voor een geheel andere ontvanger (Inverto) heb ik diezelfde lijst binnengehaald in SetEdit, geconverteerd en: voila, gereed om te uploaden. Tot nu toe heb ik ook, netzoals jij schrijft, op zeer moeizame wijze mijn lijsten samengesteld. Nu, met Dreamset, gaat dit allemaal wel heel erg makkelijk. Als je, zoal ik ook altijd doe, ook langs alle zenders wilt zappen om te zien of ze ook echt te zien zijn, en ze dan aan favorieten toe te wijzen, ben je inderdaad weer heel veel tijd kwijt. Ik behoud met SetEdit mijn favorietenlijsten (die zijn apart te exporteren) en die vormen de basis van elke nieuwe lijst.
Jean-Claude Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 ok, ik heb dat programmatje eens geinstalleerd, ziet er goed uit, vooral het feit dat je de schotel vanop afstand kunt besturen is erg nuttig. ik heb dan ook geprobeerd om een automatische transponder update te doen via het internet, maar die stopt steeds bij een -euh- babelonische foutmelding (allemaal vreemde tekens en symbolen). Ik zie dat je die bestanden van satcodx ophaalt - moet je daar geen abonnement voor hebben of zoiets ? Of moet ik eerst iets doen met de "visit" knop ? er staan ook veel zenders in een groene achtergrond, volgens de legende zijn dit favourites, maar dan verschillen onze smaken wel een beetje - waar komt die informatie vandaan ? voor de rest ziet het er een puik programma uit. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Invertist Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Ik heb hiermee SatcoDX niet gebruikt. Het binnenhalen van de kingOfSat data (keuze bij de import) verliep meerdere malen zonder problemen. Op basis waarvan de favorieten hiermee gevuld worden weet ik niet, maar volgens mij moet dat eenvoudig aanpasbar zijn. Ik vind het een fraai programma, met veel mogelijkheden.
Jean-Claude Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 aha - een manuele import dus. Zal eens op zoek gaan bij kingofsat naar de laatste transponder lijsten want dat interesseert me wel. wat vind ge eigenlijk van mij settingslijst ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast sattaz Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Origineel bericht van: Jean-Claude - ik ben vertrokken van de laatste Sattaz lijst., kwestie van een up-to-date satellites.xml te hebben - ik heb alle services opnieuw ingescand, van 45E tot 30W, via mijn 85 cm schotel. Personen met een grotere schotel zullen dus merken dat niet alle kanalen beschikbaar zijn - ik ontvang bvb niets van de BADR of de Nilesat of de Nordic beam van de Sirius. - ik heb enkel de tv-boeketten gewijzigd, de radio-boeketten komen nog van de Sattaz settings (en ik meen dat deze dan weer van Picard afkomstig zijn) @Jean-Claude, Kennelijk ben je uitgegaan van de sattaz-Dreamboxsettings van 18 juni 2007. Dat is niet mijn laatste lijst Die is namelijk van 31 december 2007 Kun je echt niet de Nordic Beam van Sirius met een 85 cm. schotel ontvangen? Die komt bij mij in Helmond zo loeihard binnen dat ik me haast niet kan voorstellen dat jij in België (waar je naar ik aanneem woont) deze niet zou kunnen ontvangen. Mijn radio-boeketten komen inderdaad oorspronkelijk van Captain Picard. Ze zijn echter in de loop der tijd een aantal malen gewijzigd zodat er nu toch wel significante verschillen te bespeuren zijn Met vriendelijke groeten sattaz
Jean-Claude Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 nee, heb diverse malen geprobeerd om de nordic beam te ontvangen, op diverse transponders, maar ik krijg gewoon geen lock op die transponders. Jammer, want ik heb in het verleden al diverse malen de batische boeketten open gehad, dat zit er nu niet meer in ..... en wat uw settings-lijst betreft : ik heb gewoon de laatste link gebruikt in uw topic, maar denk eraan dat ik alles weggooi en er mijn eigen zenderlijst bovenop smijt eenmaal ik een nieuwe services lijst heb opgebouwd. Het zou dus best kunnen dat die radio-bouketten van 18 juni dateren, daar heb ik niet echt op gelet. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Jean-Claude Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 als je de map van de nordic beam bekijkt, dan zie je dat de belgische kust (waar ik zit) dus net buiten de rand van het ontvangstgebied zit. Zo te zien dient de schotel groter dan 120 cm te zijn om die beam hier te ontvangen, en daar kan mijn 85cm dish niet aan tippen, helaas. Ik neem aan dat Helmond dan in het gele gebied zit ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast sattaz Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Origineel bericht van: Jean-Claude als je de map van de nordic beam bekijkt, dan zie je dat de belgische kust (waar ik zit) dus net buiten de rand van het ontvangstgebied zit. Zo te zien dient de schotel groter dan 120 cm te zijn om die beam hier te ontvangen, en daar kan mijn 85cm dish niet aan tippen, helaas. Ik neem aan dat Helmond dan in het gele gebied zit ? @Jean-Claude, Ik zit op de grens tussen geel en blauw. Oftewel op de grens tussen een 60 cm. schotel en een 100 cm. schotel. Nu zijn over het algemeen de footprints die je op Internet aantreft niet altijd even nauwkeurig. Zo zou Nilesat 7 West in Zuid-Duitsland en Zuid-Frankrijk al minimaal een 180 cm. schotel vereisen en in Nederland/België zelfs een nog grotere schotel. Zoals bekend is dat echter niet het geval. Mijn verbazing komt doordat ikzelf de Nordic Neam vreselijk sterk doorkrijg, zelfs nog ietsje sterker dan de Europic Beam, dat het mij bevreemdt dat zo'n 200 kilometer verderop van mij ontvangst met een 85 cm. schotel niet meer mogelijk zou zijn. Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen