Ga naar inhoud


Canvas soms ontkoppelt vanaf 04/02


Paul F

Aanbevolen berichten

Volgens VRT teletext zal canvas vanaf 04/02/08 soms ontkoppelt worden. U kan dan kiezen tussen de normale programering of een cultuurprogramma. Dit kan enkel digitaal. Er staat niet bij bij welke aanbieders dit te zien zal zijn. Volgens het nieuws zou het gaan om 600.000 gezinnen. Telenet heeft er 400.000, Belgacom 200.000, het zou dus om deze aanbieders kunnen gaan.

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: fullHD
Gaan ze het op de sateliet ook ontkoppelen?


Ik heb nog nergens gevonden waar het ontkoppelt programma te zien zal zijn. Ze zeggen voor digitale aansluitingen. Satelliet is digitaal maar ik vrees er toch een beetje voor. Het zou moeten kunnen want via mijn skybox kan het.

Paul
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Jammer dat het er voor DVB-T blijkbaar niet zal inzitten... Dat kan nu toch niet zó moeilijk zijn?
Als ik me goed herinner werd tijdens een sportzomer
een aantal jaren geleden Sportza ook als extra kanaal
doorgegeven op DVB-T.
Dus het moet mogelijk zijn de kapaciteit is aanwezig.

Met Vriendelijke Groet smile ,


Wil Weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou nochtans iets voor TVVlaanderen zijn. Ze kunnen ons dan een persbericht sturen met de melding dat een nieuwe zender Canvas+ gratis aan het pakket wordt toegevoegd. (zonder er bij te zeggen dat er amper een paar uur per maand wordt uitgezonden)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wil Weten
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Jammer dat het er voor DVB-T blijkbaar niet zal inzitten... Dat kan nu toch niet zó moeilijk zijn?
Als ik me goed herinner werd tijdens een sportzomer
een aantal jaren geleden Sportza ook als extra kanaal
doorgegeven op DVB-T.
Dus het moet mogelijk zijn de kapaciteit is aanwezig.

Met Vriendelijke Groet smile ,


Wil Weten



Niet alleen Sporza was te bewonderen, maar ook TV Brussel was terug tevinden op de stream.

Typeerend voor België, wij doen geen upgrades, maar downgrades!!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indi zal er wel bij zijn hoor. Men legt bij Indi op dit moment de laatste hand aan de techniek, maar normaal gezien zal alles tegen maandag klaar zijn.

 

Belgacom TV en Telenet zullen het ook aanbieden. TV Vlaanderen valt uit de boot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Dat heeft te maken met de wet die verbiedt dat regionale zenders buiten hun eigen gebied te zien zijn. Daarom zit TV Brussel in Brussel op een eigen kanaal. En daarom zullen de regionalen niet binnenkort op de sat te zien zijn jammergenoeg...


Dan is het tijd voor andere bazen, andere wetten!!
De dome regel in de wet is er om te voorkomen dat de regionale zenders landelijke zenders worden en elkaar gaan over nemen. Dome regel!! Stel U maar eens voor dat U net over zo een regionale grens gaat woonen. Dan kan U niets meer van Uw geboorte streek vernemen via dat stukje media waar je notabenen tax voor betaald.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar Canvas om te vragen of Canvas+ in de DVB-T mux komt. Ik had er onmiddelijk al bij vermeld dat er capaciteit genoeg is en dat de BBC in Engeland ook kanalen op Freeview heeft die maar op bepaalde tijdstippen te bekijken zijn, denk maar aan BBCi.

 

Hier is hun antwoord:

 

Beste Matthew,

 

Canvas+ wordt niet beschikbaar gemaakt via DVB-T en wel om een heel specifieke reden. Nu is alles nog gratis, omdat het een opstart is, maar binnenkort zullen kijkers moeten bijbetalen om programma's via Canvas+ te bekijken. Dat is onmogelijk via de ether. Enkel digitale kijkers via de kabel kunnen dus kijken naar de extra programma's. Wij hopen hiervoor op uw begrip.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Canvas webredactie

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...