Ga naar inhoud


Tijd voor een image, vinden jullie niet? ;)


Gast Siroj

Aanbevolen berichten

Daar is ie weer, na een tijd afwezig geweest te zijn. Ook mn data site is weer terug (relook.3pinter.nl)

 

Maareh, uiteraard heb ik de scene wel gevolgd en het viel me wel op dat er op het gebied van DGS images echt helemaal niets te doen is. Nou weet/vermoed(hoop) ik wel dat DGS druk bezig is met hun nieuwe apparatuur, maar ik vind (en vele met mij) dat ze de 400s gebruikers niet mogen vergeten. Zij hebben immers de sat wereld geopend voor DGS. En de images kunnen nog wel wat verbeteringen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Joris,

 

Van je data site maak ik regelmatig gebruik van laugh . Nog bedankt voor deze data site. Het was me opgevallen dat deze er een tijdje uit lag.

 

Verder is het stil op het gebied van image ontwikkeling van DGStation. En inderdaad, deze images ( geldt voor alle dgstation modellen ), verdienen verbetering. Helaas is dat het grote manco, om zo'n apparaat in huis te hebben, mijn inziens.

 

Bij mijn ouders staan 2 mutantjes 200, welke voorzien zijn van highland 2.10a. Deze oudere versie loopt beter dan versie 2.16. Bij versie 2.16 werkt teletekst niet eens, en sommige ab functies komen niet overéén. Ik heb ook wel ge-experimenteerd met enigma images ( sf -team ), maar echt stabiel kan ik het niet noemen, bij gebruik teletekst plugin loopt de mutant vast.

 

Dit zelfde idee had ik ook bij mijn relook 400. Moet wel zeggen dat de relook stabieler loopt dan mutant.

 

Cubecafe 250 kan niet eens stabiel draaien op een orginele image, dat vind ik wel een kwalijke zaak.

 

Kortom, ben het helemaal met je eens, dat het tijd wordt voor een nieuwe goede image. Qua hardware zit het wel goed met DGStation, maar software matig is niet echt goed gesteld.

 

Let wel, ik kraak DGStation niet af, maar geef mijn mening.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Rel 400s en een 250s draaien met Gemini 4.10 unofficial. Gewoon perfekt! Loopt als een trein. Waarom nu nog een andere image wensen? Zal nog wel eens komen...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een nieuwe image?

Nou omdat de huidige DGS images niet goed genoeg zijn. Er zitten naar mijn mening nog te veel bugs in en er ontbreekt funcionaliteit. Ik ga hier geen opsomming van maken, ik denk dat die wel bekend zijn tegenwoordig.

En hiernaast vind ik dat DGS ook wel eens van zich mag laten horen. Wij zijn immers weg degene die hun brood betalen (als je het heel zwart/wit bekijkt natuurlijk) en een apparaat hebben waar we graag vooruitgang in zien.

 

Gemini is idd ook leuk, maar ook daar mis je dingen die ik graag zou willen (Twintuner bv.) en is ook nog niet 100% ok.

 

Daarnaast heb ik het idee dat alle vooruitgang komt van de geweldige teams als Neumo, Fantacy etc. maar van DGS zien we maar weinig. Beetje kromme werkwijze lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Relook 400 even uitgeleend, maar ik weet dat je de harde schijf kunt activeren door op een knop rechts van de pijlen toetsen te drukken. Je ziet dan op het scherm een aantal gekleurde toetsen komen. Dan zie je een rood bolletje komen en druk je op de toets die daar aangegeven wordt. Druk je dan een tweede keer op die knop, krijg je een menu waarin je de opname meteen kunt stoppen of geprogrammeerd. Wil je een opname bekijken, druk je weer op die beroemde knop en druk je op de toets waar PLAY of het driehoekje op zijn kant wordt getoond (op het scherm).

Succes verder!

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shotfac
Enigma 2 komt eraan, revolutie waar we allen op wachten :-)


Bron ??

IK weet vrijwel zeker, dat enigma 2 niet wil draaien op de DGStations. De oproep van deze topic is dat de fabrikant de software verbeterd. Bedenk wel dat enigma ontwikkeld is door dreambox multimedia en niet door DGStation.

Enigma 1 draait wel op de DGStations, maar om nou te beweren dat het super stabiel draait, gaat mij net wat te ver. Test het eens met tuxtxt ( teletekst plugin, onder de gele knop ). Geheid dat er een heel aantal erop vastlopen.

De gebrekkige sofware is één van mijn redenen geweest om de mutant 200, relook 400 van de hand te doen. Ik heb nu nog een cubecafe staan, maar ook die gaat waarschijnlijk binnenkort de verkoop in.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Bedenk wel dat enigma ontwikkeld is door dreambox multimedia en niet door DGStation.


Enigma is helemaal niet door dream multimedia ontwikkeld.
Het is en was een opensource project voor de dbox2.
DMM heeft de drivers gemaakt (tussen enigma en de kernel), zodat het op een dreambox ook zou lopen. Dat is precies wat er voor de DGS boxen ook is gebeurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk.......

Enigma 1 (vroeger EliteDVB) is voor 90% ontwikelt door TmBinc (Felix Dömke), 5% door Ghost (beide programmeur bij Dream) en 5% door andere vrijwilligers.

Op enigma 1 heeft Dream Multimedia geen "alleenrecht" op hun drivers uiteraard wel. Die zijn illegaal gepatched voor gebruik op een DGstation.

Enigma 2 is voor 98% geschreven door Felix Dömke en eigendom van Dream Multimedia (propiarity license).

Voor zover ik weet mag enigma 2 ook niet gebruikt worden voor hardware platformen anders dan die van Dream Multimedia.

Citaat:
DMM heeft de drivers gemaakt (tussen enigma en de kernel), zodat het op een dreambox ook zou lopen. Dat is precies wat er voor de DGS boxen ook is gebeurd.

Niet precies, DGstation heeft geen driver geschreven (voor enigma) dat heeft een Belg gedaan en die heeft ook niet meer gedaan dan drivers (van dream) gepatched en niet zelf geschreven.

Ofwel DGstation heeft niets met Enigma 1 of 2 te maken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Voor zover ik weet mag enigma 2 ook niet gebruikt worden voor hardware platformen anders dan die van Dream Multimedia.


Jawel, e2 is gelukkig volledig open source, en je mag er ten allen tijde een GPL afsplitsing van maken (sterker nog, elke afsplitsing wordt automatisch GPL, dat staat in de proprietary license)

Dus draaien op andere hardware is gewoon toegestaan (en wordt vanuit het enigma2 oogpunt ook van harte toegejuichd).
Alleen, om het nu net op een box te willen draaien waarvoor enigma(1) eigenlijk al wat te zwaar is, dat lijkt mij geen handige benadering.

Enigma2 neemt ~45MB ram, tegen ~16MB voor enigma1.
En het e2 userinterface maakt gebruik van python, en de interpretor kost behoorlijk wat overhead, dat merk je zelfs behoorlijk in de responsetijden op een 7025 (met supersnel DDR geheugen, en een behoorlijk forse CPU).

Neem daarom gerust de specificaties van de 7025 als absolute ondergrens van de hardware waarop je enigma2 een beetje wilt kunnen draaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jouw correctie. Ik wist het niet helemaal zeker zoals ik al schreef.

Wat ik wilde tegenspreken is dat enigma wel degelijk een Dream Multimedia initiatief is. Zowel 1 als 2.

In het DBOX II tijdperk (voor de dm7000 dus) was er alleen EliteDVB en Neutrino. Dankzij Dream Multimedia hebben we nu 2 extra smaken.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...