Ga naar inhoud


linksys spa 3201 hoe instellen ?


Gast Cobus R

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Cobus R
IK heb alles geprobeerd maar werkte niet ik had zelfs geen verbinding meer en moest weer terug naar fabrieks instellingen wie heeft er nog een optie ??


Aan opties bij een Spa 3xxx ATA geen gebrek. Zoveel instelmogelijkheden in zo'n klein kastje. Maar het werkt op zich prima.

Het handigste is om aan de hand van een voorbeeld de instellingen te doen. Bovendien de meeste instellingen hoeven niet veranderd te worden.

Wel is wat kennis van de commando regel aan te bevelen. Deze regelt namelijk hoe en via welke provider je wilt bellen en zorgt er voor dat bijvoorbeeld een lokaal nummer zoals 511111 wordt omgezet naar 0031xxx511111 of landelijk nummer 0xxx511111 naar 0031xxx51111.

Uiteraard is aan te bevelen de nieuwste firmware erop te zetten.

Voorbeelden kun je vinden op internet. Of anders zijn hier mogelijk wat voorbeelden aan te reiken.

Het lijkt oneindig ingewikkeld, maar in de praktijk valt het best mee. Veel instellingen zijn overigens bedoeld voor professionele bedrijven om apparaat in te stellen voor de locale omstandigheden. Koop je zo'n apparaat voor bepaalde provider, dan zijn de basis instellingen afgeschermd met een wachtwoord en kun je er zelfs niet bij.

Als je aangeeft wat je wensen zijn, is er mogelijk een voorbeeld hiervan aan te reiken via email of anders.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze firmware er nu in staan

 

5.1.5(GWa)

 

Deze heb ik deze ochtend gedownload en geinstalleerd

 

mijn wensen zijn eenvoudig ik wil bellen met voipbuster en als de lijn wegvalt bellen met de pstn lijn daarbij zou het handig zijn om bepaalde tel nr direct door pstn laten bellen zoals bv 112 / 0800 en 0900 nummers dit is eigenlijk alles wat ik wil.

 

het bellen gaat uitstekend en is makkelijk in te stellen (voipbuster) bedoel ik dan dit werkt nu goed maar als dus de lijn wegvalt heb ik geen tel meer ja dan moet ik de stroom uit de spa halen en dan beld hij wel met de gewone pstn lijn.

gebeld worden werkt ook perfect

 

heb er nu de laaste firmware erin zitten dus de 5.1.7 versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem iets simpels dan, bvb:

(112<:@gw0>|080x.<:@gw0>|090x.<:@gw0>|<9,:>[*#1-0]x.<:@gw0>|*xx|[2233]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

Heb je nu met 517 die andere settings al geprobeert? lan eruit en dan via kpn belle?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar moet ik deze regel in zetten dan ?? want ik snap daar helemaal niks van.

 

met de 517 heb ik dat geprobeerd maar werkt ook niet ik krijg gewoon in gesprekstoon te horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb deze regel erin staan nu werkt alles wel weer gewoon maar uival van de lan belt hij nog steeds niet in als hij dat bij jou wel doet kun je er dan geen screenshot van maken en deze naar mijn mail adres sturen neem ik alles over zoals jij het ook hebt.

 

cobusr1@gmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de lan kabel eruit en kan dan zoals eerder aangegeven gewoon via de analoge lijn bellen.

 

Info pagina onder Line 1 maakt dan melding van de Fallback.

 

Ik heb hier wel een Spa-3000. De prints van de instellingen Line1 en PSTN line kan ik wel even mailen.

 

Hoor het wel als er interesse is.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens kijke of het wil lukke.

Inhoudt zip openen met Internet explorer, let op het zijn heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel instellingen die merendeels zijn aangepast tov. de default.

Let ook op de debug instellingen, niet gebruiken als je geen syslog server hebt.

Linksys SPA 3102 Configuration NLD.zip

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...