Ga naar inhoud


[600S] hoe CCcam in origineel dream image installeren ?


youngblood

Aanbevolen berichten


@youngblood,

 

 

Geen idee, maar waarom zou je hem origineel willen houden, zelf heb ik er direct Gemini op gezet. Het leek er op dat de standaard software met Camd3 werkt ?

 

Je kunt misschien proberen de software zelf handmatig in de juiste mappen te copieren en kijken of het zo wil draaien. Ik heb daar zelf nooit naar gekeken, voordeel van Gemini of een andere image is dat je via de blauweknop van je afstands bediening verschillende zaken vanaf de Dreambox kunt installeren, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de originele image, staat in de usr/bin <dir> het bestand dccam(d). overschrijf dit bestand met CCcam. dus dccam overschrijven met CCcam, maar de naam dccam houden.

eventueel in de etc <dir> de CCcam.cfg plaatsen en kijken maar.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arie kanarie,

 

 

Ja, misschien ook een optie, voor welke codering is de 600 eigenlijk standaard bedoeld. Ik heb de mijne direct omgebouwd voor de kabel en er verder niet naar gekeken eigenlijk, weet wel dat ik toen geen beeld kon krijgen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
voor welke codering is de 600 eigenlijk standaard bedoeld. Ik heb de mijne direct omgebouwd voor de kabel en er verder niet naar gekeken eigenlijk, weet wel dat ik toen geen beeld kon krijgen, gr.

Iedere dreambox, krijgt volgens mij standaard de dccam (in de originele images) geplaatst.

Als je die standaard image overschrijft met CCcam (wel renamen naar dccam) kkrijg je ook met een cable DB-tje met vrijwel iedere kaart aan de gang.

Even ter info, ik ben ook door lang geleden de zelfde vraag te stellen aan deze wijsheden gekomen :D

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
misschien heb je hier wat aan ?

en deze wijsheden, had ik al eens gelezen, maar wist ze niet meer terug te vinden.

Ik ga in ieder geval jouw tip, die iets gebruikersvriendelijker is dan het klakkeloos kopieren, vanaf nu gebruiken.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...