Ga naar inhoud


[200S] Gecodeerde kanalen niet te zien


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een Mutant 200S (met Nuemo 2.16 image, stond er standaard op) staan, zojuist de kanalen even automatisch ingelezen. Alles lijkt te werken want FTA-kanalen doen het maar zodra ik een Nederlandse zender wil kijken krijg ik de melding dat de zender 'currently unavailable or scrambled' is. Mijn CDS-kaartje zit er goed in (hij ziet ook wat voor kaartje er in zit) en ik kan verder weinig 'geks' vinden.

 

De vraag is dus een beetje wat er nu fout gaat, het is allemaal nogal nieuw voor mij dus heb ff een duwtje nodig. Moet ik bijvoorbeeld handmatig de ECM-pid (voor de codering) ergens aanpassen ofzo? Heb me daar al gek naar gezocht trouwens...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb er nu Nabilo op gezet, werkt inderdaad lekker maar... Nog steeds geen gecodeerde zenders. confused

 

Zou dat out of the box moeten werken met Nabilo? Ik zie bij de informatie nu als enige supported systeem DreamCrypt staan...

 

Heb als emu overigens o.a. gbox en mgcamd geprobeerd.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet overigens niet of ik die emu's er wel goed op heb gezet hoor. Gewoon in de juiste mapjes naar de receiver gezet via FTP en met chmod de juiste waarde gegeven, maar zijn ze dan direct actief?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een goeie beginnershandleiding hoe ik zenders met een kaartje openkrijg? Over cardsharing is genoeg te vinden maar zoiets simpels vind ik niet...

 

Ben trouwens de hele tijd met dat EMU gedoe bezig geweest (waren overigens wel goed geïnstalleerd, kon ze kiezen bij CAM in het blauwe menu) maar kom niet verder...

 

Bij de streaminfo krijg ik dus overigens het volgende te zien:

Code:
Supported Crypto Systems	4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt)

En verder geen coderingssystemen.

 

Edit: Heb nu CCcam er op gezet en het werkt!!!

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja... Maar ik was er nog niet achter dat dat direct vanuit de ontvanger kon dus was aan het pielen met FTP. Allemaal nieuw voor me joh wink.

 

Nu ga ik een leuke kanalenlijst zoeken, er kunnen nu toch gewoon Dreambox-lijsten in met deze image als ik het goed begrepen heb?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er inmiddels dat laatste 'unofficial' Gemini er op staan (Nabilo is daar volgens mij op gebaseerd, niet?) kan het daar dan ook mee. Ik neem aan van wel (zoals Merde zegt, Dreambox in een ander jasje).

 

Ik voel me nu weer heerlijk een beginner, na 6100 posts, maar vraag het maar even voor ik begin aan iets dat niet kan wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt wel uit merde de ene is stabieler als de andere vindt ik de pli is slecht en den nab en gem zij wel stabiel al vindt ik de nabilo stabieler als de gemini met cccam 2.0.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig draait Gemini goed hier, mocht ik echt problemen krijgen kan ik altijd nog Nabilo er op zetten. Ik heb een lichte voorkeur voor Gemini omdat ik dat ken van de Dreambox die wij op het werk hebben (waarom we die hebben moet je mij ook niet vragen hoor ;)).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...