Ga naar inhoud

[600pvr] nieuwe dreambox aangeschaft, hoe vanaf het begin beginnen ?

Aanbevolen berichten

Gast ampuria brava
Geplaatst:

Beste dreambox gebruikers,

Vandaag me 600pvr binnengekregen en gelijk aangesloten om te kijken hoe het er allemaal uitzag.

Dat viel dus tegen.

Mijn vraag is, heeft iemand een goede link voor beginners met dreambox.

Heb gezocht bij sjerom en dreamworld etc., maar dit is eigenlijk voor de gevorderde aangezien ik geen computerkennis heb.

Het gaat dan vooral om het progammeren en instellen van de wel bekende progamma,s.

Er zit nu dus orginele software in van 9-2007 en merkte dat het irdeto2 kaartje van cd niet werkt.

Moet er nu gelijk de alternatieve software in?

Alvast bedankt.

Groet confused

Geplaatst:
Origineel bericht van: ampuria brava
Moet er nu gelijk de alternatieve software in?

Ja, hoe lees je hier: klik

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast ampuria brava
Geplaatst:

bedankt voor je snelle antwoord.

deze firmware stond er al in,maar leest het irdeto2kaartje schijnbaar niet.

groet confused

Geplaatst:

Je moet na die software installatie ook nog even een cam downloaden en config.

Vanuit je dreambox menu kan je deze cam downloaden. Een aanraden is CCcam2.0.5 op dit moment.

Dan deze cam als voorkeurcam instellen en dan gaat je kaartje zonder problemen werken.

Meer info ga je hier zeker ook terugvinden via de zoekfunctie.

Succes

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Ik zal gelijk naar alternatieve firmware zoeken. PLI heeft een Nederlandstalige forum, en Geminie een Duitstalige. Maar er zijn nog zeker 10 andere images.

Zelf heb ik een 500+, en gebruik PLi in combinatie met een mediaguard kart van canaal digitaal.

Succes,

....Lutz

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

Geplaatst:

veel Pli en Gemini support via sat4all dus dat kan ik je zeker aanraden.

kaart "op de kop" erin (chip naar beneden) en uiteraard een softwarematige cam (softcam of emu, hoe je het noemen wilt) selecteren (cccam 2.0.5) en kijken maar ... (als er settings in staan tenminste smile )

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Dat viel dus tegen.

nou dat is een kwestie van voorbereiden en inlezen.
juist dat deel hetgeen je wilt is niet in de manual opgenomen, maar is via de fora verbreide kennis.
dus de fora lezen
en val niet in de valkuil dat je enkel over thema's betreffende de dm 600pvr leest, het gaat over de emu=softcam=cam...
die een kaart opent

dus cam
dus config
dus prio

vooral CCcam berichten aangaande het configureren zullen je het verst brengen.

ja een config kun je ook van iemand die de combo softcam en kaart gebruikt krijgen en dus direkt gebruiken, maar je moet wel weten waarom en hoezo...
anders zul je nooit je eigen plan trekken

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

Veel lezen, proberen, en als het effe (lees: na een dag pielen) niet lukt, neem je even pauze. Dan zoek je op dit of een ander forum naar een andere newbie, die ook jou probleem heeft (je staat nl niet alleen) en desnoods open je een thread zoals deze en over het algemeen kom je er dan toch uit.

Assumption is the mother of all fuckups

Gast ampuria brava
Geplaatst:

Dit is een duidelijk antwoord met die steek worden.

Alle andere ook bedankt natuurlijk.

Het is nu iets duidelijker hoe images eruit zien en wat er in(kan) zitten.

ben weer een stap verder.

heb idd veel gezocht, maar kan geen echte beginners link of dergelijke vinden vandaar de vraag.

Misschien is dat wel de reden dat beginners elke keer dezelfde vragen stellen, daar de dreambox toch anders inelkaar zit dan andere(normale)ontvangers.

Het zou mooi zijn als dit allemaal gebundeld was bovenin het dreambox topic,scheelt dan weer een hoop vragen denk ik.

Vragen zoals verschil tussen images, hoe te installeren, hoe netwerk instellen etc.

Toch iedereen bedankt zover wink

Origineel bericht van: Tonskidutch

Dat viel dus tegen.

nou dat is een kwestie van voorbereiden en inlezen.

juist dat deel hetgeen je wilt is niet in de manual opgenomen, maar is via de fora verbreide kennis.

dus de fora lezen

en val niet in de valkuil dat je enkel over thema's betreffende de dm 600pvr leest, het gaat over de emu=softcam=cam...

die een kaart opent

dus cam

dus config

dus prio

vooral CCcam berichten aangaande het configureren zullen je het verst brengen.

ja een config kun je ook van iemand die de combo softcam en kaart gebruikt krijgen en dus direkt gebruiken, maar je moet wel weten waarom en hoezo...

anders zul je nooit je eigen plan trekken

cheers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen