Ga naar inhoud

[500S] BBC HDTV Promo kanaal - geen output bij streamen naar VLC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik probeer HDTV-data te streamen van mijn dreambox naar VLC op mijn pc, maar zodra ik dat kanaal kies, komt er geen bitje data meer uit de Dreambox. Bekijk ik het kanaal met DreamStream of een ander meekijk-pakketje, dan heb ik weliswaar geen beeld, maar wel geluid. De data komt dus wel binnen, maar wordt niet gestreamd. In andere topics heb ik gelezen dat het wel degelijk moet kunnen werken, gezien de ruim voorhanden zijnde screenshots hiervan. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Dreambox zover krijg, dat hij die HDTV-data doorzet naar het LAN?

Geplaatst:

Ik ben hiermee ook aan het prutsen geweest, maar volgens mij is het met een DM500 gewoon een kansloze missie. Die kan die hoeveelheid data gewoon niet verwerken volgens mij. Maar ik hoor het ook graag als het anders is.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Geplaatst:

Vraag ik mij af, daar volgens DIT draadje op Sat4All het met een 7000 prima moet kunnen. Een 7000 is technisch volgens mij identiek aan een 500, alleen zonder de harddisk en de USB-poort. Zou het aan het image kunnen liggen? Het viel mij op, dat men vooral Gemini gebruikt hierbij. Zelf gebruik ik PLi. Kan dit een verklaring zijn?

Geplaatst:

Goede avond,

ik had een vrij krachtige 64 bits PC in combinatie met een Dreambox 7000S. Mpeg2 (Euro1080) werkte nog wel goed. Maar BBC HD resulteerde in een dia show met af en toe een beeld.

De decodering van Mpeg4 moet namelijk plaats vinden in de software van de PC omdat de Dreambox hardware dit zelf niet kan verwerken. En deze verwerking in de de software gaat in veel gevallen te traag.

Er zijn grafisch kaarten die de decodering via de grafisch processor doen en dit schijnt wel te werken.

Het is jammer maar Mpeg4 werkt het uitsluitend met een heel krachtige PC en een high-end grafische kaart.

Vandaar dat ik ben omgeschakeld naar een andere ontvanger, die dit wel aankan en zit hier nu te genieten van de prachtige beelden van BBC HD. Zij nog wel op een normale tv.

Ook hiermee ziet het er schitterend uit.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Maar als je een diashow krijgt, heb je in ieder geval nog IETS. Mijn probleem is, dat er totaal niets uit komt. Ook bij streamen naar de harddisk blijft het bestand 0 bytes groot, er komt dus helemaal niets uit de Dreambox op het HDTV-kanaal, terwijl andere zenders goed werken en ook prima te streamen zijn. Enig idee?

Geplaatst:

Nu was het wel zo, dat BBC HD op de Dreambox gezien werd als data kanaal inplaats van tv kanaal. Je moest dit met Dream-edit omzetten naar een tv kanaal.

Bij het opnieuw laten scannen was deze instelling weer verdwenen. Misschien is dit een aanknopingpunt. En verder in VLC zelf zijn er ook nog wat instellingen die betrekking hebben op Mpeg4 H.234.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Ik ben daar ook al mee bezig geweest: streamen van de 7025 naar PC. Krijg zowel beeld als geluid op HD Suisse (MPG4/H264) maar niet echt vloeiend. Mijn CPU (AMD 3500+) werkt dan op 100% dus is duidelijk te zwak voor dit geintje. Maar ook met de Dream opgenomen materiaal van deze zender dat ik dan wil afspelen met mijn HD-streamer (die kan dat normaliter aan) is niet vloeiend. Het lijkt er een beetje op dat de output van de 7025 al niet helemaal 'kosjer' is bij HD-materiaal.

Geplaatst:

volgens mij ligt dat probleem meer bij VLC..

mijn 7020 presteerd t ook om een dia show te leveren aan vlc..

neem ik het echter op op zn interne harddisk, en speel het daarna af in elk willekeurig programma wat met H264 omkan gaan af, gaat PRIMA!

echter in VLC is het wederom een dia show frown

als iemand de juiste settings heeft er voor? smile

mn PC is nou niet echt een oud barrel :P

A64 X2 4400+, Ati X1900XT 256mb, 2GB etc laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu
volgens mij ligt dat probleem meer bij VLC..
mijn 7020 presteerd t ook om een dia show te leveren aan vlc..

VLC heeft inderdaad problemen met HD-materiaal. Maar op andere spelers die wel HD ondersteunen (Mplayer/MKplayer)zitten ook flink wat artifacten zowel bij afspelen via LAN alswel afspelen van het opgenomen bestand.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen