Ga naar inhoud


Update Topfield 5300 on air


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

@Toppers,

 

Kan het niet zijn dat de update welkom is, wegens andere

problemen dan een lock???????

Niet meteen zo negatief doen hoor.

mvg alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: peter_h
beste forumleden,

is het iemand in het zuid limburgse (mast Heerlen) al gelukt om de update binnen te halen?
mij helaas niet, geeft steeds aan dat de software informatie niet is gevonden.


Probeer is de ontvanger op Animal Planet te zetten en zorg dan je hier ongestoorde ontvangst op hebt. Doe dan de update nog eens. Als je het helemaal goed wil doen doe je het volgende:
Ga in het installatie menu naar zenders zoeken en zet het zoeken op handmatig. Voor Limburg zit de update op de mast in Heerlen en Maastricht op kanaal 24. Stel het juiste kanaal nummer in en druk dan op de rode knop op de afstandbediening. Je krijgt dan een scherm waarop de je ontvangen sterkte kan zien en op de 2de balk de kwaliteit. Probeer de ontvangst de optimaliseren zodat je de best mogelijke kwaliteit krijgt. De sterkte is van ondergeschikt belang.
Ga terug naar animal planet en overtuig je ervan dat de ontvangst goed is. ga nu via het installatiemenu naar de softwaren update en laat hier weten of het nu wel gelukt is.
Je moet dan software versie 1.45 hebben.
Iedere zender krijgt dezelfde data aangeboden dus het kan niet zo zijn dat het per mast niet zou werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisterenavond de 1e hinderlijke veranderingen gezien van de ingelezen update (v 1.45). Naast de Nederlandse kanalen heb ik ook de Belgische kanalen ingelezen en sindsdien start de Topfield op met het verzoek de tuner te resetten naar fabrieksinstellingen.

 

Het is eerder aan bod geweest en het heeft iets te maken met 2 verschillende providers in de zenderlijst. Weet iemand een remedie hiervoor om de storende melding te voorkemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de update moet je inderdaad eerst resetten dus terug naar de fabrieksinstellingen en daarna de kanalen opnieuw inlezen, zo heb ik het gedaan en ik krijg nu de belgen en NL goed binnen, de belgen (TV) genummerd in de 1000-serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Ik heb gisterenavond de 1e hinderlijke veranderingen gezien van de ingelezen update (v 1.45). Naast de Nederlandse kanalen heb ik ook de Belgische kanalen ingelezen en sindsdien start de Topfield op met het verzoek de tuner te resetten naar fabrieksinstellingen.

Het is eerder aan bod geweest en het heeft iets te maken met 2 verschillende providers in de zenderlijst. Weet iemand een remedie hiervoor om de storende melding te voorkemen ?


Dit zit er in en voor zover ik weet is hier niets aan te doen. Tot de volgende update dan wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een brief van KPN ontvangen voor de update.

Echter de balk van software update blijft bij mij grijs ondanks het opnieuw lezen van de zenders.

Ook via animal planet geen succes.

Nog meer mensen die dit hebben?

Tobias

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb jij die PVR niet onlangs gekregen en heb je al die nieuwe software? kijk eens bij informatie en dan ontvangerstatus. Eindigt de software versie toevallig al niet op 1.45?

 

Trouwens leuke link hoe je de installatie moet doen staat op:

http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8045

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas, zoals al aangegeven heb ik alle mogelijkheden geprobeerd, echter zonder resultaat.

 

mijn vraag was eigenlijk, of er mensen zijn in zuid limburg die het zelfde probleem hebben, mocht het niet zo zojn dan ligt het waarschijnlijk aan mijn ontvanger, iets wat kpn ook al aangeeft op hun website bij de upgrade instructie ( er zijn ontvangers die blijven zoeken !!!!)

 

Peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook in Heerlen en als ik zoek naar de update krijg ik de melding: Software informatie niet gevonden!

 

Ik hoop snel de update te kunnen installeren zodat ook de buitenlandse zenders beschkbaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, hier in het gooi ook prima geupdate.....

 

ps ik lees ergens hierboven dat het beeld schijnbaar dus ook GOED kan zijn, want rtl5 bv is echt beroerd.....en de rest eigenlijk ook, veel te weinig bandbreedte gebruiken ze,

om te huilen eigenlijk dat Digitenne beeld..........

 

de 5300 is wel een fijne machine trouwens

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste forumleden.

 

Als je ontvanger het volgende doet bij opstarten:

 

C4.36 - run - logo KPN

 

dan is deze ontvanger voorzien van een software fout, waardoor de update niet opgehaald kan worden.

(waarschijnlijk een hele partij ontvangers die in Heerlen is terechtgekomen in oktober 2007)

 

bel de helpdesk, geef dit aan, en je wordt later teruggebeld door de technische dienst.

je krijgt dan van hun een retournummer, en de mededeling dat ze de ontvanger gaan omruilen.

TNT zal dan een nieuwe brengen en de oude meenemen (na afspraak)

 

Peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

surprise, surprise,

 

zojuist ( 15.30 uur)nog eens voor de gein geprobeerd de update binnen te halen.

 

En ja hoor, ontvanger heeft update gevonden, en geinstalleerd.

duitse zenders zijn open en verder zo te zien geen problemen.

 

Lijkt mij dat KPN vorige week wel een puls heeft meegestuurd die de ontvanger aanstuurt om software te updaten, echter verzuimd heeft het update programma mee te sturen.

 

Peter

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...