Ga naar inhoud

[7025+] Ontvangen TV programma's opnemen op NAS ?

Aanbevolen berichten

Gast Jakey_2007
Geplaatst:

Hoi,

Ik overweeg de aanschaf van een dreambox en heb de volgende vraag: Is het mogelijk om met een Dreambox 7025(+) ontvangen TV programma's naar een NAS te schrijven. Ik wil geen harddisk in de dreambox monteren maar gebruik maken van een grote central storage zijnde een Linux PC met een RAID5 die samen in het netwerk met de Dreambox gaat staan.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Da's geen enkel probleem. Je kunt gewoon een CIFS of NFS mount maken naar je NAS vanaf je dreambox...

Ik heb het zelf ook al enige tijd in gebruik, maar dan op een 7020.

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:

Wat eenieder hier waarschijnlijk al wist, maar waar ik deze dagen toevallig achterkom is dat ik met DreamDVD films (ISO) format via NFS mount (Hummingbird) vanaf Vista PC prima kan afspelen via mijn dreambox naar TV. Ook gebruik ik nu Dreamnetcast en Streamripper om Internet streaming muziek als .MP3 bestanden op te nemen op de harddisk.

Ben zeer tevreden met mijn dreambox 7000 met Gemini 4.20 en Gbox cam, en natuurlijk linksys router met DD-WRT firmware.

Weet toevallig iemand hoe je de favourites van DreamNetCast kunt wijzigen?

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Gast Jakey_2007
Geplaatst:
Origineel bericht van: chrisch
Da's geen enkel probleem. Je kunt gewoon een CIFS of NFS mount maken naar je NAS vanaf je dreambox...

Ik heb het zelf ook al enige tijd in gebruik, maar dan op een 7020.

mvg,

Chris

Klinkt goed. Is het ook mogelijk om tegelijkertijd op de NAS op te nemen en een opgenomen programma via de Dreambox af te spelen? Oftewel is de 100Mbit netwerk connectie een bottleneck of is de dreambox de bottleneck of is er geen bottleneck?

Mvg.
Jack
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jakey_2007
Klinkt goed. Is het ook mogelijk om tegelijkertijd op de NAS op te nemen en een opgenomen programma via de Dreambox af te spelen? Oftewel is de 100Mbit netwerk connectie een bottleneck of is de dreambox de bottleneck of is er geen bottleneck?

Ja hoor, dat doe ik regelmatig. Timeshift werkt ook op die manier. Ik doe dit zelf momenteel over CIFS, maar met NFS zou het nog beter moeten kunnen.

De bottleneck is -denk ik- in alle gevallen de dreambox, mits je een goede nas hebt natuurlijk.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Hallo

Ik probeer al dagen om dit voorelkaar te krijgen.

via mountmanager en direkte invoer via telnet.

Het lukt gewoon niet.

Kan er iemand een werkend script of een howto geven?

Ik heb een dreambox 7025+ met een LACIE NAS.

Draai op gemini 3.60.

BVD

Wim

• 2 weken later...
Geplaatst:

hallo allemaal...

Ook ik ben al enige tijd bezig om iets dergelijks voor elkaar te krijgen.

Ik heb een dreambox 7020 met gemini image.

en ik wil een map op mijn windows xp machine mounten om zodoende te kunnen opnemen/timeshift/etc.

heb al diverse dingen geprobeerd, maar vooralsnog zonder succes.

heeft iemand tips/howto over welke programma's te gebruiken etc?

alvast bedankt!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Martines
hallo allemaal...

heb al diverse dingen geprobeerd, maar vooralsnog zonder succes.
heeft iemand tips/howto over welke programma's te gebruiken etc?

als we dat nu al niet ugh-honderd keer hebben gelezen in vragen van newbies (nieuwe leden) dan vreet ik een bezem.

gebruik de zoekfunctie en lees eens een avondje, dan heb je genoeg informatie om mee te werken (alsook bij mislukken gefundeerde informatie te plaatsen.)

diverse dingen
ja kan ik ook schrijven
ik heb bijvoorbeeld een handstand gedaan met een oog dicht
helaas werkte de accuboor machine nog steeds niet van zelf.

doei

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:

ok...sorrie..

Ben inderdaad al even aan het zoeken geweest.

Maar blijkbaar nog niet lang genoeg om een goede beschrijving te vinden.

had de hoop dat er mischien iemand was die me in de goede richting kon sturen door een link naar een goede discussie of website hierover...

maar ik ga nog wel even verder zoeken...

nogmaals sorrie voor het fijt dat ik een aantal minuten van jullie kostbare tijd verspilt heb met het lezen van deze post.

Geplaatst:

onderdanig type

je kunt enkel en alleen al op mijn naam, berichten vinden met heel wat howtodo's en uitleg.

als ik me geen minuut tijd kon nemen dan was ik geen lid van dit mooi kennis forum

maar jij moet je ook enkele / meerdere minuten nemen.

cheers wink

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:

onderdanig... smile

wil alleen niet onnodig tot last zijn wink

Maar zoals ik al zij...ik ga er (vanavond) nog wel eens even lekker voor zitten. En zal nog eens een poging wagen met de zoek functies...

tot de volgende keer...

Geplaatst:

hoi...

Ben er afgelopen weekend dus maar even inngedoken, en na aardig wat lezen en speuren en ingewikkelde methodes etc..

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk best erg simpel binnen een minuut te doen is, als je maar even weet hoe.

Gelukkig weet ik dat nu... smile

Dus mocht iemand nog willen weten hoe het moet...

Stuur maar een PM wink

Groeten....

Geplaatst:

Stuur maar een PM wink

Groeten....

Ik zou 't gewoon hier plaatsen zodat we 't niet nog 10 keer moeten uitzoeken of jij 10 PM's moet beantwoorden wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000

Stuur maar een PM wink

Groeten....

Ik zou 't gewoon hier plaatsen zodat we 't niet nog 10 keer moeten uitzoeken of jij 10 PM's moet beantwoorden wink

Hij zegt toch dat hij het hier heeft gevonden, dan staat het hier toch al...... whistle

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen