Ga naar inhoud


xp laten afsluiten na beëindigen van vooraf bepaald programma


EmQu

Aanbevolen berichten

Huidige situatie:

Win XP pc die automatisch start met een jukebox programma.

 

Ideale situatie:

Nu wil ik dat na afsluiten van dit programma de hele PC automatisch uitgaat zonder eerst naar Start te moeten enz.

 

Is dit mogelijk middels een DOS scriptje of iets dergelijks? Ik zou graag een voorbeeld hiervan willen hebben als iemand hier ervaring mee heeft.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik heb het eerste programma gebruikt. En het werkt uitmuntend.... 1 keer. Hij onthoudt het helaas niet voor altijd.

Ik ben ever verder gaan zoeken en ik ben er toch uitgekomen. Ik heb een batchfile aangemaakt met daarin het volgende:

 

start /wait c:\programmanaam1.extensie

start /wait shutdown -s -t 0

 

Dit was alles wat ik nodig had. Loop alleen tegen het volgende probleem aan dat de pc inderdaad gaat afsluiten maar dat ik ineens een scherm krijg met de melding dat het veilig is om de pc uit te zetten. Heb al zitten zoeken maar dat krijg ik echt niet weg. Nou ja... zo blijven we bezig. In ieder geval bedankt voor het meedenken mensen.

 

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in de BIOS staat hij aan, vervolgens in energie beheer zitten zoeken naar dat tabblad en daar staat hij niet. Maar ik heb een programma gevonden dat poweroff heet en dat laat ik starten via mijn batchfile en hij gaat nu volledig uit. Dus het is wel opgelost.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom wordt hier eigenlijk zo moeilijk gedaan?

Als je de Power knop van de PC indrukt, gebeurd toch precies het zelfde? Alle progs worden gesloten en PC gaat uit.

Nog veel sneller, dan met je muis het kruisje van je Jukebox progje te zoeken, laat staan scripts schrijven...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt niet moeilijk gedaan, Marc wil gewoon dat de Pc uitgaat als-tie klaar is met het afspelen van de muziekjes. Lijkt me niet onbillijk confused en de powerknop is misschien niet makkelijk te bereiken vanuit je bed of zo smile

Is trouwens ook wel makkelijk voor programma's om (bv) TS bestanden mee te converteren naar AVI of DVD formaat, die zijn ook altijd lekker lang bezig en hebben niet allemaal een optie om daarna de Pc uit te zetten.

Dus Marc: laat zien dat laatste scriptje! cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste heb ik het programma Poweroff 3.0 gedownload en vervolgens het volgende batchbestandje gemaakt:

 

start /wait c:\programmanaam

c:\pwroff30\poweroff poweroff

 

Dit batchbestand heb ik in de opstartmap van XP gezet en als ik nu de PC opstart dan start het muziekprogramma en als ik nu het muziekprogramma afsluit dan gebruikt hij poweroff om de pc uit te zetten.

 

Om terug te komen op een van de vorige posts. Ik doe zo moeilijk omdat deze pc in een kantine komt te staan met allemaal wat oudere vrijwilligers die niet heel handig zijn in computers en dus zonder omkijken nu het programma kunnen afsluiten en weglopen zonder allerlei extra handelingen te verrichten.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar juist daar om!

 

Niet aan de muis aankomen, alleen met de power knop uitzetten. Dan kan er zeker niets mis.

 

Ik zal niet eens een muis neerzetten, dat vraagt weer om te gaan klooien.

 

Met power button aan laten zetten, programa start automatisch in PLAY mode en met power button weer uitzetten. Dat lijkt mij tenminste juist het veiligste en makkelijkste oplossing voor digibeten.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas moet er wel een muis bij. Het is zo'n systeem als wat je bij sommige bars ziet staan. Je kunt uit een aantal genres kiezen en albums en daar heb je helaas een muis voor nodig. Maar om nou de schade zo veel mogelijk te beperken als ze op het kruisje drukken en in de pc gaan zitten rommelen wil ik dat hij meteen uitschakelt. Een klein beetje hufterproef maken dus. Maar goed we gaan een beetje offtopic nu. Ik heb de oplossing gevonden.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal je altijd zien, maar alsnog een stukje script wat het programma opstart, wacht tot het afgesloten word en daarna windows afsluit.

-----------------------------------------------------------

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

WshShell.run "pad+programmanaam.exe", 1, True

Set colOperatingSystems = GetObject ("winmgmts:{(Shutdown)}").ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")

 

For Each objOperatingSystem in colOperatingSystems

ObjOperatingSystem.Win32Shutdown(1)

Next

------------------------------------------------------------

Script opslaan als *.vbs en op laten starten met windows, deze start dan het programma en sluit direct af als het muziekprogramma wordt afgesloten (bij "pad+programmanaam.exe" vul je tussen de haakjes het pad en het programmanaam in)

 

Misschien kun je het later nog wel eens gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het probleem is als ik de opdracht SHUTDOWN gebruik dan blijft de pc hangen bij het bericht "het is veilig om de pc uit te zetten". Bij een normale shutdown via START gaat hij wel gewoon uit maar bij een softwarematige shutdown dus niet. Maar ik zal jouw script eens proberen.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...