Ga naar inhoud


7025+ Hoe een film upstreamen naar de dreambox


Marcellomio

Aanbevolen berichten


Op je PC moet VLC gestart worden met de optie --extraintf=http

Op de dreambox moet je de VLC plugin installeren en draaien (je kunt daar mijn wijziging overheen gooien om de resizing te versnellen).

Code:
"E:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --extraintf=http
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha

 

Dat klinkt vrij simpel Milo, alleen ik begrijp er niets van.

 

Als ik vlc op mijn comp open, waar moet ik die extraintf=http optie dan vinden, en

 

als ik vlc op de dream opstart, heb ik alleen maar de mogelijkheid een server in te stellen, en

 

waar gooi ik jouw code in???

 

groet

Marcello

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VLC instellingen van de Dreambox moet je het IP adres van je computer als "server" opgeven.

 

De --extraintf optie is hierboven al uitgelegd.

 

Die wijziging van mij moet je na het installeren van de VLC plugin via ftp/telnet installeren, door het .tar.gz bestand naar /tmp te kopieren met FTP en dan via telnet of ssh het commando te geven:

 

Code:
cd /tar xzf /tmp/naam_van_file.tar.gz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx ;-) Mij is dit nu ook gelukt. Een DvD streamen af de laptop wireless. Ik heb alleen wat blokkerig beeld (lage kwaliteit). Kan dat door de 11 Mb wireless netwerkkaart komen ? Te weinig Mb's ?? Of is het een instelling ergens.

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier de functionaliteit dat LT3 image bied, de Stream2dream player. Je installeert een stuk je software op de PC samen met VLC. Op je PC share je een movie folder en dan kun je op je TV eenvoudig een film selecteren en bekijken. Zonder al die technische snufjes met de vlc plugin... Je kunt dan ook je dvd speler sharen en ook streamen. Zelf HD series heb ik kunnen streamen naar mijn 7025.

 

Zie hier meer info met screenshots.

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Broer

 

Ik heb vanaf mijn lapper een mpg gestreamt naar de box. In het begin wat haperen (opstartproblemen denk ik) maar daarna probleemloos (duurde een paar seconden). Ook met een dvd in mijn brandertje upstreamt vlc perfecto.

 

Het enige wat ik hoef te doen is vlc player opstarten, kiezen bij instellingen voor een web interface, plugin op mijn box starten, en hopla, draaien maar.

 

Groet

Marcello

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marcello, klopt....zo lukte het mij ook inderdaad. Alleen vond de kwaliteit minder van de streaming DvD als dat ik de DvD direct op het scherm afspeelde. Heb jij dat niet ?

Die andere oplossingen kan ik denk ik helaas niet veel mee.

Draai hele andere software nl.

 

Groeten Danny

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...