Ga naar inhoud


[7000] Bootloaderprobleem ?


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

heb idd. reeds veranderd van PC , maar beiden draaien op XP. Heb er ook al over nagedacht op dienen win98 , maar heb niet direct zo enen binnen handbereik. Heb nog een PC op zolder staan , zal in de eerste dagen misschien eens kijken of ik daar win98 kan opzetten. Hopelijk heb ik intussen een andere oplossing.

Alvast bedankt aan allen voor jullie reacties smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je kan proberen....

 

USB eruit, hdd loskoppelen, eventueel CF.

Dan proberen op te starten met dreamup.

Wat Prutsie zegt kan best wel eens het probleem zijn.

Als je met dreamup helemaal niets krijgt, dan doet je voeding vast niet wat ie moet doen.

Andere PC kan, maar met XP moet het ook kunnen werken.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat ik eens had was dat ik dacht alles volgens het boekje te doen, de correcte kabel, software etc. voor serieel, maar dat de box nog steeds bleef hangen.

 

Uiteindelijk (na veel gevloek) bleek ik een driver (op alle pc's) te hebben staan welke ook de seriele poort gebruikte (in dit geval was het een Palm). Na deactivatie van deze driver werkte alles weer als normaal.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor al jullie reacties guy's ! smile

Na dagen onderzoek bij mij is deze box nu bij een vriend ( lid van dit forum ) voor verder onderzoek. Nu afwachten of hij dit probleem eventueel kan verhelpen. Laat jullie iets weten van zodra een oplossing zich zou hebben aangeboden.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry Guys , maar na een lange rustpauze ( wegens familiale redenen ) terug de draad opgenomen om deze box te repareren.

Zoals beloofd een uiteenzetting van mijn geleverde inspanningen tot hiertoe doch dit nog alles zonder resultaat. Voor een vlot verloop van wat ik tot nu toe gedaan heb ik hierbij een word bestand met de nodige screenshots bijgevoegd. Mijn eindconclusie is dat voor 99 % de voeding defect is . Doch waar en op welke punten van de printplaat dien ik dit uit te meten ?

Alvast iedereen bedankt die even de moeite wilt doen om mijn kleine verslagje even door te lezen en eventueel zijn bevindingen en/of oplossingen mede te delen.

VERSLAG

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...