Gast n00b Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Ik heb hier een dm500 staan die inmiddels alweer 3 jaar oud is . de afgelopen maanden kan ik niet goed switchen tussen zenders op astra en hotbird. Als ik op een zender van astra sta en ik ga daarna naar een zender van hotbird krijg ik een agc van 50% en een snr van 50% dan heb ik de opties om de dreambox een aantal keer te herstarten zodat hij op de hotbird een normaal signaal krijgt en dus beeld. of ik moet hem gewoon een half uur op die zender laten staan dan krijg ik na verloop van tijd ook beeld. wil ik dan weer terug naar astra moet ik dezelfde stappen ondernemen ik merk wel dat als ik naar astra ga dat het dan allemaal wat vlotter gaat. Nu heb ik ook nog een andere receiver hier staan eentje van "Manhatten" deze heeft hier totaal geen problemen mee die geeft gewoon goed signaal als ik switch van zender. Mag ik er nu vanuit gaan dat mijn dm500 tuner defect is?
boekkie Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Kan natuurlijk aan je dreambox liggen,maar ik zou het toch eens proberen,met een ander trafo,heb dit zelf meegemaakt!! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Greatone Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met de rotor. Dacht ook dat het om de tuner ging, maar bleek bij mij aan de geheugen te liggen die stuk was. Kosten waren 30 euro. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast n00b Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Origineel bericht van: Greatone Heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met de rotor. Dacht ook dat het om de tuner ging, maar bleek bij mij aan de geheugen te liggen die stuk was. Kosten waren 30 euro. Is dat geheugen zelf te vervangen?
Gast n00b Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Ik heb net de dm500 aangesloten via de de andere receiver (loop through) maardit maakte ook niet uit zelfde resultaat wilt iemand mijn dm500 misschien kopen?
JohnO Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 ja hoor zie pm Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Alfi Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 En van mij ook een PM DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
John van Dreumel Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Ik ga er heel voorzichtig van uit dat je voeding defect is. De tuner reageert zéér kritisch op een iets te lage spanning. Eerder heb ik een dergelijk "grapje" al een meegemaakt. Voeding vervangen en draait weer als een speer. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Greatone Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Niet zo snel de hoop opgeven. Gewoon de geheugen en tuner na laten kijken, is altijd goedkoper dan een nieuwe dreambox kopen. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Ron Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Dat verhaal over het geheugen lijkt mij een broodje aap. Ik zeg niet dat jij een broodje aap verteld, maar waarschijnlijk wel de persoon die jouw dreambox "gerepareerd" heeft. Ik zeg ook voeding of eventueel gewoon een dreambox incompatible diseqc switch. Heb je ook al een andere zenderlijst geprobeerd. In plaats van Joske eens een PET123 of zo? Ron
Gast n00b Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat verhaal over het geheugen lijkt mij een broodje aap. Ik zeg niet dat jij een broodje aap verteld, maar waarschijnlijk wel de persoon die jouw dreambox "gerepareerd" heeft. Ik zeg ook voeding of eventueel gewoon een dreambox incompatible diseqc switch. Heb je ook al een andere zenderlijst geprobeerd. In plaats van Joske eens een PET123 of zo? Ron Normaal scande ik gewoon zelf op alle zenders maar dat werkt nou ook niet echt meer de helft van de zenders ontvangt hij niet! maar ik heb nu dus wel een zenderlijst maar het zou toch niet uit mogen maken welke zenderlisjt er nu in zit?. de dreambox werkte hiervoor nog wel perfect dus de dm500 is gewoon compatible met die switch. afgelopen paar dagen kreeg ik wel sneller signaal op hotbird. na een stuk of 10 keer zappen kreeg ik weer beeld astra --> hotbird en ook hotbird --> astra . ik merk wel dat ik bij multivision het signaal nooit goed is bij d+ ook niet
arie kanarie Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Ik zou je willen adviseren om eens hééél goed naar je schotelinstellingen te kijken. Of je schotel staat niet goed of je connectoraansluitingen zijn bagger en hebben gigantische weerstand. Mogelijk heb je ook nog eens slechte kabel gebruikt. Als je scant, en zeker hotbird, dan zou ik eens scannen zonder switch. Komen dan wel de zenders goed binnen, dan de switch vervangen. Gebruik géén diseqc 2.0 Ikzelf zou proberen om eens een andere receiver en het liefst dan ook een dreambox aan mijn systeem te koppelen en kijken of deze wel goede ontvangst heeft. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast sandersbj61 Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 ik had hetzelfde probleem,dream via dealer opgestuurd ter reparatie.Bij terugkomst bij dealer spelen als een tierelier,thuis aangekomen zo dood als een pier. weer terug naar dealer daar spelen als voorheen. dealer gebruikte echter voeding met meer ampére 18 advies van hem een zwaardere voeding te gebruiken. nu doet hij het wel prima ben alleen niet zeker of dit goed is voor de box.
Alfi Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: sandersbj61 nu doet hij het wel prima ben alleen niet zeker of dit goed is voor de box. Dat kan helemaal geen kwaad hoor, je Dreambox neemt wat hij nodig heeft, bij sommige versies voedingen kan deze dat niet leveren. Jouw voeding heeft gewoon meer reserve. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast sandersbj61 Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Dat kan helemaal geen kwaad hoor, je Dreambox neemt wat hij nodig heeft, bij sommige versie voedingen kan deze dat niet leveren. Jouw voeding heeft gewoon meer reserve. oké bedankt voor het antwoord, misschien id dit dan de oplossing??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen