Ga naar inhoud


Wat is afh. voor HDTV kijken met mbv pc: randconfiguratie of videokaart ?


djpetit

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

ik weet zowiezo niet of ik in het goede forum zit, maar dat merk ik dan wel. Ik wil mbv een pc hdtv gaan streamen naar mijn plasma. Deze heeft een hdmi ingang. De pc die ik er voor wil gaan gebruiken is een p4 1,6 Ghz. Het geheugen en de videokaart moet ik nog gaan kopen. Mijn vraag is nu wat is bepalend om vloeiend hdtv te gaan kijken. De videokaart of het randgebeuren zoals geheugen etc. ? De videokaart die ik wil gaan aanschaffen zal een agp videokaart zijn van waarschijnlijk ASUS of NVIDIA. En waar moet ik op gaan letten bij de aanschaf van de videokaart ?

 

bvd voor het meedenken,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessante vragen. Persoonlijk denk ik dat je het met die P4 niet gaat redden.

 

Maar kijk eens op Hardware info bij PC Advies.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg in ieder geval dat je een kaart koopt met hardwarematige versnelling van H264, VC1 en dat soort codecs. Zelfs dan zou je het moeten redden met jouw processor.

 

Persoonlijk vind ik de betere keuze een ATI kaart met UVD. Ze leveren het mooiste beeld en bovendien kun je met de moderne generatie ook je geluid streamen via HDMI. Er zit over het algemeen een DVI->HDMI adapter bij.

 

Ikzelf heb mijn Plasma ook als tweede monitor aangesloten op mijn PC en dat werkt subliem. Wat ik af kan spelen op de pc kan ik dus ook zien op mijn plasma. FullHD (1080p) in elke vorm worden vloeiend en zonder haperen afgespeeld in een fantastische beeldkwaliteit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Zorg in ieder geval dat je een kaart koopt met hardwarematige versnelling van H264, VC1 en dat soort codecs. Zelfs dan zou je het moeten redden met jouw processor.

Persoonlijk vind ik de betere keuze een ATI kaart met UVD. Ze leveren het mooiste beeld en bovendien kun je met de moderne generatie ook je geluid streamen via HDMI. Er zit over het algemeen een DVI->HDMI adapter bij.

Ikzelf heb mijn Plasma ook als tweede monitor aangesloten op mijn PC en dat werkt subliem. Wat ik af kan spelen op de pc kan ik dus ook zien op mijn plasma. FullHD (1080p) in elke vorm worden vloeiend en zonder haperen afgespeeld in een fantastische beeldkwaliteit.


Heren,
allebei bedankt voor jullie antwoorden. Ik kom er niet goed achter wat nu UVD is cq doet ?

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Universal Video Decoder

 

De UVD is in staat om beeldmateriaal dat gecodeerd is met vc-1

of h.264 te ontcijferen. Het belangrijkste component van de bovenstaande pipeline is de entropy decode. Dit gedeelte wordt bij de huidige generatie videokaarten door de cpu gedaan en is erg rekenintensief. Zeker bij het gebruik van de geavanceerdere Cabac-compressie moet de processor hard werken: bij een 2,8GHz Pentium 4 neemt alleen deze stap 47,8 procent van de rekentijd in beslag bij een film met een bitrate van 40Mbps. Door deze stap in hardware te doen kan er een aanzienlijke winst geboekt worden.

 

Snurker (Media Research) sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je gaat gamen ofzo met de pc. Doe je dat niet is bijvoorbeeld de 3650 voor rond de € 70 prima. Ben je wel een gamer zou je kunnen denken aan de 3850 of 3870 ofzo.... Ze zijn er van verschillende merken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij wil niet gamen. Hij wil een videokaart voor HDMI naar z'n plasma of LCD. En dan is een high-end game kaart overbodig. Maar wat dan wel?

 

Vandaar dat ik het ook een interessante vraag vind.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is bijvoorbeeld de 3650 snel genoeg. Rond deze tijd komt ook de nog goedkopere 3450 uit die rond de €50 gaat kosten denk ik. Passief gekoeld (dus geen herrie makende ventilator) en wel voorzien van UVD en alles wat je nodig hebt om perfect video te streamen naar je tv.

 

linkje

 

Let er wel op dat de originele DVI -> HDMI adapter erbij zit, want dan alleen heb je ook geluid via HDMI!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan is er ook nog een issue over het doorgeven van geluid via die HDMI op de kaart. Dat is niet altijd mogelijk en gaat soms ook niet goed.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
En dan is er ook nog een issue over het doorgeven van geluid via die HDMI op de kaart. Dat is niet altijd mogelijk en gaat soms ook niet goed.



Werkt vlekkeloos bij mij. Er wordt een eigen "geluidsdriver" geïnstalleerd. Je moet hem wel als default zetten (althans in Vista bij mij) en er zeker voor zorgen dat je de originele ATI dvi -> hdmi verloopplug gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Psychosammie
En dan is er ook nog een issue over het doorgeven van geluid via die HDMI op de kaart. Dat is niet altijd mogelijk en gaat soms ook niet goed.


ATI heeft daarvoor een eigen audiochip op de kaart zitten, bij Nvidia moet de normale SPDIF uitgang van de PC aangesloten worden op de videokaart om op die manier 'pseudo' HDMI geluid te krijgen.

Origineel bericht van: winwiz

Werkt vlekkeloos bij mij. Er wordt een eigen "geluidsdriver" geïnstalleerd. Je moet hem wel als default zetten (althans in Vista bij mij) en er zeker voor zorgen dat je de originele ATI dvi -> hdmi verloopplug gebruikt.

En die plug moet meegeleverd zijn. Als dat niet het geval is kan de kaart ook niet met HDMI gebruikt worden !! Blijkbaar bestaan de ATI kaarten in uitvoeringen die geschikt zijn voor HDMI (en bij die versies wordt altijd een verloopplug bijgeleverd), en uitvoeringen die niet geschikt zijn voor HDMI.

Overigens heeft Sapphire een passief gekoelde HD3850 en mogelijk ook een passief gekoelde HD3870 (introductie op Cebit).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou het bijna vergeten zijn, maar mag ik bij deze iedereen bedanken voor zijn/haar antwoorden !!

 

Djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...