Ga naar inhoud


WRT54G (v5) als wireless bridge


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een hele tijd een Asus WL-500W als draadloze router maar heb hier ook nog twee apparaten staan die geen wireless interface hebben èn waar ik ook geen kabel naartoe heb liggen. Momenteel zijn die aangesloten via een andere PC met Windows ICS maar daar heb ik een beetje genoeg van.

 

Ik heb nog een Linksys WRT54G (v5) liggen en mijn vraag was of ik die ook kon gebruiken als Wireless bridge, dus zodat de Linksys het signaal van mijn Asus opvangt en via het interne netwerk doorstuurt. Het tegenovergestelde van wat hij normaal doet dus.

 

In de originele firmware kan ik het niet vinden maar misschien met alternatieve firmware? Theoretisch moet het mogelijk zijn, er zijn enkele access-points die het kunnen namelijk. Als het kan (en iemand weet hoe of heeft een linkje naar een how-to) zou het wel mooi zijn, spaar ik namelijk toch weer een euro of 75 uit wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is inmiddels gelukt met DD-WRT (micro).. Kennelijk verkeerd gezocht op Google maar zojuist dan toch gevonden en toegepast smile. Werkt netjes.

 

Voor de geïnteresseerden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge

 

De juiste uitleg staat vanaf punt 2.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...